Gå til innhold

Cipralex oppstart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om man har brukt cipralex 2 ganger tidligere og ikke hatt noe særlig med bivirkninger med oppstart og hatt god effekt av medisinen, er det da stor sannsynlighet for at man vil reagere negativt denne 3 gangen man begynner på de? Har ikke greid å starte på medisinen enda, da jeg denne gang er veldig redd for bivirkninger som helt uutholdelig økt angst og redd for suicidale tendenser. Men kan kroppen reagere så forskjellig fra hvergang man begynner på en medisin, eller vil det være relativt likt som de andre gangene? 

Anonymkode: 819c5...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man har brukt cipralex 2 ganger tidligere og ikke hatt noe særlig med bivirkninger med oppstart og hatt god effekt av medisinen, er det da stor sannsynlighet for at man vil reagere negativt denne 3 gangen man begynner på de?

Nei, det er trolig liten sannsynlighet for det.

Anonymkode: fe7b5...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har gått på cipralex flere ganger og reagert anderledes for hver gang? Ulike bivirkninger og effekt? Og hva er egentlig grunnen til at man kan bli suicidal i oppstart fasen? Jeg kan ikke bruke beroligende i tillegg så jeg er veldig redd for at angsten skal bli uutholdelig i begynnelsen. 

Anonymkode: 819c5...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gått på cipralex flere ganger og reagert anderledes for hver gang? Ulike bivirkninger og effekt? 

Anonymkode: 819c5...151

Mindre bivirkninger for hver gang.

Anonymkode: fe7b5...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått på det tre ganger og bare første gang hadde jeg negative bivirkninger i en uke og to. Da forsterket angst. De neste to gangene fikk jeg ingen bivirkninger.

Anonymkode: 43f63...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på det tre ganger og bare første gang hadde jeg negative bivirkninger i en uke og to. Da forsterket angst. De neste to gangene fikk jeg ingen bivirkninger.

Anonymkode: 43f63...f48

Var det sånn at angsten var der hele dagen og måtte du bruke beroligende for å komme deg igjennom dagene, eller gikk det fint uten? 

Anonymkode: 819c5...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var det sånn at angsten var der hele dagen og måtte du bruke beroligende for å komme deg igjennom dagene, eller gikk det fint uten? 

Uansett hvor mange forsikringer du ber om og får, kan du aldri vite helt sikkert hvordan det blir for deg. Du er nødt til å prøve det ut på deg selv. Start i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, kupton skrev:

Uansett hvor mange forsikringer du ber om og får, kan du aldri vite helt sikkert hvordan det blir for deg. Du er nødt til å prøve det ut på deg selv. Start i kveld.

Men hva er årsaken til at faren for selvmord øker de første ukene? 

Anonymkode: 819c5...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er årsaken til at faren for selvmord øker de første ukene? 

Anonymkode: 819c5...151

Selvmordstankene øker hos noen, men ikke gjennomførte selvmord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, elina777 skrev:

Selvmordstankene øker hos noen, men ikke gjennomførte selvmord

Nettopp. Faktisk går selvmord klart ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det sånn at angsten var der hele dagen og måtte du bruke beroligende for å komme deg igjennom dagene, eller gikk det fint uten? 

Anonymkode: 819c5...151

Nei, angsten var der ikke hele dagen, men var veldig sterk når den først kom. Litt panikkaktig. Jeg brukte ikke beroligende. Det hjalp å vite at dette kunne skje, da visste jeg det var midlertidig. 

Anonymkode: 43f63...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...