Gå til innhold

Kupton : Seroquel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker Seroquel som stemningsstabiliserende, men er usikker på hvor høy dose jeg må bruke for at den virker godt nok? Det må nevnes at jeg bruker Lamictal og at den begrenser effekten av Seroquel med 20-60%. Allikevel føler jeg at en dose med 150 mg Seroquel depottabletter er nok, men psykiateren min mener at Lamictal tar bort såpass mye av virkningen slik at jeg ikke får noen som helst virkning av Seroquel. Det synes jeg at er rart siden jeg merker markant bedring på 150 mg Seroquel. Hva mener du?

Anonymkode: 9c56b...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si noe om hva som er riktig dose for deg, men jeg kan si noe om de generelle vurderingene.

Standarddose/utgangspunkt ved bruk av Seroquel i monoterapi som stemningsstabiliserende ved BP er 300 mg.

Argument for større dose er interaksjonen med Lamictal. På den annen side kan det være at dosen kan være lavere nettopp fordi en også bruker Lamictal. Ved kombinasjonsbehandling kan ofte dosene av hvert enkelt medikament være lavere enn det en bruker i monoterapi.

Men det som trumfer alt er klinikken - dvs hvordan du har det på en gitt dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Jeg kan ikke si noe om hva som er riktig dose for deg, men jeg kan si noe om de generelle vurderingene.

Standarddose/utgangspunkt ved bruk av Seroquel i monoterapi som stemningsstabiliserende ved BP er 300 mg.

Argument for større dose er interaksjonen med Lamictal. På den annen side kan det være at dosen kan være lavere nettopp fordi en også bruker Lamictal. Ved kombinasjonsbehandling kan ofte dosene av hvert enkelt medikament være lavere enn det en bruker i monoterapi.

Men det som trumfer alt er klinikken - dvs hvordan du har det på en gitt dose.

Aha, da er jeg muligens en av de heldige som har slik effekt ved kombinasjonsbehandling. Klinikken vil jeg tro er høyst individuell og i mitt tilfelle har de altså forsterket virkning ved samtidig behandling. Jeg velger å tro at medikamentene samtidig har truffet blink og at en evt. doseøkning av ett preparat bare vil ødelegge denne gode balansen. Kupton, takk for at jeg får så presise retningslinjer å forholde meg til.og at du på den måten tydeliggjør vinklingen av grunntenkningen i et behandlingsperspektiv.

Anonymkode: 9c56b...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...