Gå til innhold

hjelp...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Tomorrow!

Gjett om jeg kjenner meg igjen! Av og til kan man få fullstendig hjernespinn, og klarer ikke å komme ut av de samme, plagsomme, negative tankene.

Jeg tipper du er lei av å leve slik du gjør nå, men du er ikke lei av å leve! Det er jo et flott utgangspunkt for å gjøre noe aktivt for å komme ut av der du er nå.

Har du forsøkt å skrive ned tankene dine? Ikke nødvendigvis for at noen skal lese dem, men for at hjernen skal få jobbet med kaoset. Formulert fornuftige setninger. Tygget på betydning av de forskjellige ordene - hvorfor velge det ene ordet i stedet for det andre når de betyr omtrent det samme? På den måten bearbeider du gradvis opplevelsene, og det vil kunne hjelpe deg å få tingene litt på avstand.

Etterpå kan du brenne det du har skrevet, eller kaste det i do, det spiller ingen rolle, det viktigste er at du får tankene ut av hodet og ned på papiret!

Prøv da vel! Det hjalp meg. Jeg pleier å si at jeg kan aldri glemme det som skjedde, men jeg har lært meg å leve med det. Nå tenker jeg veldig sjeldent på det, kanskje hvis jeg hører en historie som minner om min egen, så kan det begynne å koke i toppen igjen. Men det går fort over. Det samme gjelder for "årsdagen" for voldtekten. De første 5 årene våget jeg ikke å være edru engang, jeg rømte unna med alkohol. Nå registrerer jeg ikke at det er den datoen engang. Og DET er litt av en seier, skal jeg si deg!

Jeg klarte å komme meg ut av hengemyra hovedsaklig ved å skrive men også ved å prate, og jeg har det veldig fint på alle måter. Kan jeg - så kan du!

Oppmuntringsklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44939-hjelp/#findComment-169376
Del på andre sider

Hei Tomorrow!

Gjett om jeg kjenner meg igjen! Av og til kan man få fullstendig hjernespinn, og klarer ikke å komme ut av de samme, plagsomme, negative tankene.

Jeg tipper du er lei av å leve slik du gjør nå, men du er ikke lei av å leve! Det er jo et flott utgangspunkt for å gjøre noe aktivt for å komme ut av der du er nå.

Har du forsøkt å skrive ned tankene dine? Ikke nødvendigvis for at noen skal lese dem, men for at hjernen skal få jobbet med kaoset. Formulert fornuftige setninger. Tygget på betydning av de forskjellige ordene - hvorfor velge det ene ordet i stedet for det andre når de betyr omtrent det samme? På den måten bearbeider du gradvis opplevelsene, og det vil kunne hjelpe deg å få tingene litt på avstand.

Etterpå kan du brenne det du har skrevet, eller kaste det i do, det spiller ingen rolle, det viktigste er at du får tankene ut av hodet og ned på papiret!

Prøv da vel! Det hjalp meg. Jeg pleier å si at jeg kan aldri glemme det som skjedde, men jeg har lært meg å leve med det. Nå tenker jeg veldig sjeldent på det, kanskje hvis jeg hører en historie som minner om min egen, så kan det begynne å koke i toppen igjen. Men det går fort over. Det samme gjelder for "årsdagen" for voldtekten. De første 5 årene våget jeg ikke å være edru engang, jeg rømte unna med alkohol. Nå registrerer jeg ikke at det er den datoen engang. Og DET er litt av en seier, skal jeg si deg!

Jeg klarte å komme meg ut av hengemyra hovedsaklig ved å skrive men også ved å prate, og jeg har det veldig fint på alle måter. Kan jeg - så kan du!

Oppmuntringsklem fra Grete :-)

Jeg har akkurat begynt å skrive ned tanker og føleleser, og det som skjedde. Før voldtektene, og det som skjedde etterpå, men det er så vondt. jeg har så lyst til å glemme. Bli ferdig med det. Jeg vil så gjerne tro at det går an å bli ferdig med det. Håper at når jeg er ferdig med å skrive så blir det bedre inni meg.

Lei av å vente!

Lei av å kjempe!

Men takk for oppmuntringen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44939-hjelp/#findComment-169396
Del på andre sider

hei, det er mulig å ha en fint liv!!! ikke gi opp tanken og håpet på det er du snill...

Stå på, jeg slenger avgårde mange gode varme tanker og klemmer til deg!!! Tar du de imot??? :)

Det er bare så vanskelig å tro på det mange ganger...

At det går an å få et fint liv.

Jeg er redd..

Takk for klemmene. De varmer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44939-hjelp/#findComment-169398
Del på andre sider

Gjest trampe

Det er bare så vanskelig å tro på det mange ganger...

At det går an å få et fint liv.

Jeg er redd..

Takk for klemmene. De varmer!

Tro meg, jeg har prøvd begge deler...

Det finnes fine dager for oss alle, men vi må ofte jobbe for de.. Men ikke gi opp håpet, det er det eneste vi har, som ingen kan ta ifra oss, om vi ikke lar de få lov til å ta de...

Sender alle mine gode tanker og klemmer til deg... Stå på, ikke gi opp, sant???

*gode varme styrkende klemmer *

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44939-hjelp/#findComment-169412
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, jeg har prøvd begge deler...

Det finnes fine dager for oss alle, men vi må ofte jobbe for de.. Men ikke gi opp håpet, det er det eneste vi har, som ingen kan ta ifra oss, om vi ikke lar de få lov til å ta de...

Sender alle mine gode tanker og klemmer til deg... Stå på, ikke gi opp, sant???

*gode varme styrkende klemmer *

Håp er et merkelig ord. det er et fint ord, men samtidig et skummelt et, for jeg vet ikke helt hva jeg skal håpe på.

Det er sant, det er jo egentlig inegn vits i å gi opp heller.

Det hadde bare vært så innmari mye lettere mange ganger.

klemer til deg også

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44939-hjelp/#findComment-169434
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...