Gå til innhold

Nå har jeg fått nok av meg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har skrevet så mye her de siste dagene. Når jeg nå leser alt jeg har svart på og skrevet til folk, så blir jeg dårlig. Kvalm og uvel. Jeg takler ikke å eksponere meg, rett og slett. Jeg føler nå at jeg er en stor idiot, et null. En som ikke skulle ha ytret seg om noe, eller skrevet en dritt, fordi alt jeg skriver og ytrer meg om bare blir dumt og idiotisk. Føler meg som en som ikke er verdt noe, en som bør gå å gjemme seg. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg så ofte plutselig blir rammet av selvhat nå for tiden. Før var problemet mer at jeg ble rammet av plutselige stemningsskifter som gjorde meg trist til sinns. Nå er det mer irritasjon og hat over meg selv, og følelsene av å være idiot.

Ikke lett det heller. 

 

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette kommer nok av en personlighetsforstyrrelse. Noen som kan hjelpe meg til å finne ut hvilken? 

 

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For jeg kan vel ikke rett og slett være så dum og ubrukelig som jeg ofte føler meg? Men tenk om det stemmer at jeg er det da, og at det ikke er et sykdomstegn? Når jeg kommer til meg selv igjen etter et dlikt anfall, så tror jeg at det er symptomer på en psykisk lidelse, men tenk om det ikke stemmer? Tenk om det jeg føler virkelig er sant?! 😦😩

 

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Borderline? 

Kjenner meg igjen i selvhatet. 

Anonymkode: fcebd...e0d

Jeg fikk utslag på borderlinetesten nedenfor her, men jeg oppfyller ikke alle kriteriene for diagnosen. Det har blitt utredet tidligere og funnet at jeg ikke har eupf. Jeg har også nylig fått det bekreftet ovenfor meg selv (igjen) at jeg ikke har det etter å ha googlet og lest om temaet. Jeg har ikke eupf, og derfor heller ikke borderline. :)

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk utslag på borderlinetesten nedenfor her, men jeg oppfyller ikke alle kriteriene for diagnosen. Det har blitt utredet tidligere og funnet at jeg ikke har eupf. Jeg har også nylig fått det bekreftet ovenfor meg selv (igjen) at jeg ikke har det etter å ha googlet og lest om temaet. Jeg har ikke eupf, og derfor heller ikke borderline. :)

Anonymkode: cf21e...fa0

Depresjon da?

Det trenger jo ikke å være noen diagnose heller. 

Anonymkode: fcebd...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Depresjon da?

Det trenger jo ikke å være noen diagnose heller. 

Anonymkode: fcebd...e0d

Nei, det trenger jo sikkert ikke å være en diagnose heller. Det er nok sant :)

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo uansett ikke noen kronisk og konstant opplevelse som jeg har av meg selv. Det varierer av grad og art, og hyppighet. 

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har «diagnosen» uspesifisert personlighetsforstyrrelse. Det vil si at jeg oppfyller deler av en eller flere typer. Mulig du også er som meg?

Anonymkode: 7d190...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har «diagnosen» uspesifisert personlighetsforstyrrelse. Det vil si at jeg oppfyller deler av en eller flere typer. Mulig du også er som meg?

Anonymkode: 7d190...cfa

Ja, det tror jeg kan stemme. Jeg har nok trekk fra flere, deriblant engstelig/unnvikende, borderline, og avhengig pf. 

Jeg fikk i sin tid diagnosen engstelig/unnvikende pf, men jeg er usikker på om jeg fremdeles har den. Men er sannheten at jeg har en blanding flere, så er nok denne den mest fremtredende. 

Men det er jo ikke sikkert at jeg har noe av dette i det hele tatt. En personlighet trenger jo ikke å være "forstyrret". Jeg får bare fortsette å være meg og sånn jeg er. Men jeg vil jo gjerne forandre det som er uhensiktsmessig ved personligheten. ;)

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke du kan forandre trekkene, men du kan gjennom terapi lære teknikker som gjør det lettere for deg å leve med personlighetsforstyrrelsen.

Anonymkode: 7d190...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du kan forandre trekkene, men du kan gjennom terapi lære teknikker som gjør det lettere for deg å leve med personlighetsforstyrrelsen.

Anonymkode: 7d190...cfa

Det rare er jo at jeg har gått en stund på DPS, men har bare støttesamtaler. Egentlig er dette helt feil ressursbruk, synes jeg. Støttesamtaler får jeg fra psykepleier i kommunen. For å være helt ærlig så tror jeg ikke at overordnede til hun jeg går til på DPS vet at hun ikke driver terapi. Men jeg tør ikke å si ifra, verken til hun jeg går hos, eller hennes overordnede. 

Anonymkode: cf21e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk utslag på borderlinetesten nedenfor her, men jeg oppfyller ikke alle kriteriene for diagnosen. Det har blitt utredet tidligere og funnet at jeg ikke har eupf. Jeg har også nylig fått det bekreftet ovenfor meg selv (igjen) at jeg ikke har det etter å ha googlet og lest om temaet. Jeg har ikke eupf, og derfor heller ikke borderline. :)

Anonymkode: cf21e...fa0

jeg fikk dette:

2019-07-09_09-06-19

 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...