Gå til innhold

På ferie


Gondor

Anbefalte innlegg

Nå har ferien begynt og vi er på familiestedet som vanlig. Her er det masse å gjøre og jeg har allerede rukket å rake på meg en stor vannblemme. Jeg plukket søppel i strandlinjen i dag  og fikk to fulle søppelposer. Jeg lurer på hvor alt søppelet kommer fra. Jeg kan ikke tenke meg at folk sitter i båtene sine og kaster diverse over ripa. Jeg merker at jeg er i dårlig fysisk form så i morgen kommer det til å verke i hele kroppen.

Psykisk går det bra nå, men jeg er avhengig av å trekke meg tilbake til rommet mitt med jevne mellomrom for å ikke bli overveldet. Det har psykiateren min sagt at jeg bør gjøre også. Skjerme meg for for mye inntrykk som kan trigge et nytt utbrudd av hypomani. Jeg stod på 150 mg wellbutrin, mot 300 mg til vanlig og et ekstra gram fluanxol i en uke og det gjorde susen. Nå er jeg oppe i vanlig dose og er litt spent på hvordan dette skal gå. Jeg vil for alt i verden ikke ende opp deprimert mens jeg ligger i sengen og stirrer i taket og kun går ned for å lage middag og vaske klær.

Yngstemann fyller 18 år på fredag og i den forbindelse kommer foreldrene mine for å være hos oss noen dager. Når jeg er rundt dem så lenge av gangen pleier det alltid å trigge tankekjør. Heldigvis fikk jeg skrevet ut Sobril før jeg dro så det blir vel redningen hvis alt skjærer seg tenker jeg. Det, og rømme opp på rommet.

Jeg er ikke redd for å bruke Sobril innimellom. Jeg bruker kanskje en pakke eller to med 25 piller i året. Det roer skikkelig ned og jeg kan fungere normalt.

Ikke så rart i grunn at ferier kan trigge både det ene og det andre. Mange er i et nytt miljø og kanskje tett på familie og venner.

Er du på ferie? Hvordan er ferien din? Går det bra?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...