Gå til innhold

Quetiapin som sovemedisin ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fått utskrevet 25 mg Quetiapin som sovemedisin. Dette fordi legen mener denne ikke er vanedannende. Sover dårlig pga angst og depresjon og dette forverres igjen pga dårlig søvn. Blir litt skremt når jeg leser alle bivirkningene og husker at ved tidligere bruk har jeg slutter pga « rastløse ben» og litt døsig neste dag. Så prøvde de bare noen få ganger. Er det mindre sjanse for bivirkninger ved 25 mg . Evt finnes det bedre alternativ til sovemedisin ? 

Anonymkode: a3b49...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fått utskrevet 25 mg Quetiapin som sovemedisin. Dette fordi legen mener denne ikke er vanedannende. Sover dårlig pga angst og depresjon og dette forverres igjen pga dårlig søvn. Blir litt skremt når jeg leser alle bivirkningene og husker at ved tidligere bruk har jeg slutter pga « rastløse ben» og litt døsig neste dag. Så prøvde de bare noen få ganger. Er det mindre sjanse for bivirkninger ved 25 mg . Evt finnes det bedre alternativ til sovemedisin ? 

Anonymkode: a3b49...9a9

Jo mindre dose, desto mindre bivirkninger ( Iallefall for meg)

Jeg bruker 100-200 mg quetiapin og sover 5 - 6 1/2 time på den. Ved 100 mg så har jeg lite bivirkninger,  men de kommer innimellom når jeg øker opp mot 200. Da jeg også begynte med magnesium tilskudd  så bedret også bivirkningene seg.

For meg så har quetiapin vært den beste medisinen jeg har prøvd for søvn og jeg har prøvd mye. Den døsigheten gikk over etter noen dager for meg.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker det som sovemedisin. 25 mg. Funker godt med en halv også, selv om det ikke er delestrek. Får av og til rastløse ben, som kan være utrolig irriterende,men sovner ganske raskt når de slår inn. Hvis ikke jeg bruker dem sovner jeg langt på natt, så jeg står heller i rastløse ben en stund istedet for å være et vrak om mogenen. Jeg blir heldigvis ikke døsig dagen etter.

Anonymkode: 76112...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker 25-50 mg Seroquel for å få sove. Brukte 300mg depot før og da hadde jeg masse bivirkninger. Blodtrykksfall, hjertebank, rastløse ben, tørr munn, økt matlyst og vektoppgang. På 25mg merker jeg kanskje litt hjertebank, ellers så blir jeg bare veldig trøtt 😊

Anonymkode: e453c...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...