Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Rytmeforstyrrelser/tretthet Jeg er 51 år, har rytmeforstyrrelser, visstnok som følge av feil med sinusknuten. Jeg er konstant trett, har fine blodverdier, og skal ikke feile noe annet. Trener, er slank, ikke-røyker, men har et travelt liv, med småbarn, full jobb osv. - som så mange andre. Hjemme faller det meste av arbeidet på meg, selv om jeg er gift og har en snill mann - det blir bare slik. Kan rytmeforstyrrelsene føre til tretthet, jeg er oppe i 130 i hvilepuls på det verste, har Zelo-Sok som jeg av og til tar en liten dose av, 1/2 tablett daglig. Zelo-Sok gjør at jeg får muskelspenninger i brystet, så jeg er ikke så glad i dem. Generelt ligger pulsen min noe over 90. Jeg er godt undersøkt, og føler ingen angst over tilstanden. Problemet er tretthet, jeg orker bare det jeg MÅ, og ikke noe mer. Føler på det, spesielt overfor min mann og i forbindelse med vårt samliv. Har såvidt startet overgangsalder, men trettheten har vedvart opp og ned i ca. fem år. Har du et godt tips, - - eller evt. en forklaring på problemet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44944-tretthet-ved-arytmi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Svar til "ikke undertegnet" vedr. tretthet ved arytmi. Årsaken til din tretthet kan ha mange årsaker, men den mest nærliggende er at du har en vanlig bivirkning av betablokkeren Selozok. Tretthet er en av de vanligste bivirkningene av disse stoffene. Ta det opp med legen din. Muligens vil du klare deg bra uten medisinering, evt. kan du skifte preparat. Vanlige rytmeforstyrrelser vil ikke gi tretthet som symptom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44944-tretthet-ved-arytmi/#findComment-172453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.