Gå til innhold

Starte dagen tidlig


 cilie

Anbefalte innlegg

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Livet er bedre når jeg står opp 7.00 og går på jobb enn når jeg står opp 4.00 og gjør konsulentarbeid før jobb. Men jeg er glad jeg har et konsulentoppdrag som kan gjøres hjemmefra og som gjør at jeg kan stå opp og jobbe hvis jeg sliter med søvn. Jeg tror det verste man kan gjøre er å ligge i sengen i mange timer og irritere seg over å ikke sove. Greit å fakturere 800 kr/time for insomni :D 

Ikke meningen å uroe deg, men tror det er bedre for god hjertehelse å prioritere søvn fremfor jobb. Skriver dette fordi det virker som du i perioder jobber veldig mye. Å ligge og irritere seg er heller ikke godt, men det er mulig å finne andre mestringsstrategier for å roe ned kroppen fremfor å jobbe. Dog er de sikkert mindre økonomisk innbringende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.7.2019 den 21.40, kupton skrev:

Håvamål. Og det er like aktuelt i dag 🙂

Enig. Symbolene/bildene er kanskje gammeldagse, men budskapen like aktuell.

Det kommer tilbake litt etter litt. "Vit er vesalmanns trøyst" var det visst, og det med drukkenskap i et vers for zeg selv.

Var det en av gudenes leveregler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
6 timer siden, Villanda skrev:

Var det en av gudenes leveregler?

Håvamål = «den høyes tale», og «den høye» var Odin. 

Hilsen norsklæreren 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mariaflyfly skrev:

Håvamål = «den høyes tale», og «den høye» var Odin. 

Hilsen norsklæreren 😉

Hvilken karakter gir du? 😜😉 Lærte om dette på ungdomsskolen for over 20 år siden! 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
1 time siden, Villanda skrev:

Hvilken karakter gir du? 😜😉 Lærte om dette på ungdomsskolen for over 20 år siden! 

5+ for forsøket. 😉

Pensumet har ikke forandra seg nevneverdig på enkelte områder, skjønner jeg. Pleier å undervise i Håvamål på åttende trinn, og de liker det overraskende godt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...