Gå til innhold

Er man pålagt å ta ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare en dag igjen av ferien nå. Ser sånn frem til å starte på jobb igjen. Nesten hele ferien har vært vond og føyer seg bare inn i rekken av alle ferier. 

Er man egentlig pålagt å ta ferie? Kan jeg ikke heller få pengene, jeg har det jo ikke bra uansett. Jeg har det best på jobb. 

Hos oss er ferien delt opp i to puljer, tidlig/sen. 

Anonymkode: 2b657...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor mange innlegg har du startet de siste dagene? Er lov å google selv i stedet for at andre skal bruke sin tid til å svare deg. 

Anonymkode: 4e03b...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

OK. Beklager. Jeg skal be om å få det fjernet så det ikke står i veien. 

Anonymkode: 2b657...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK. Beklager. Jeg skal be om å få det fjernet så det ikke står i veien. 

Anonymkode: 2b657...485

Noen er visst veldig gretne her i dag, så ikke bry deg om det. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er at når noen poster innlegg nærmest ukritisk, forsvinner andre innlegg nedover i feeden og ut av synsvidde. 

Anonymkode: 4e03b...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange innlegg har du startet de siste dagene? Er lov å google selv i stedet for at andre skal bruke sin tid til å svare deg. 

Anonymkode: 4e03b...aae

Hvorfor irritere seg?   Det er jo bare til å overse ting du ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at når noen poster innlegg nærmest ukritisk, forsvinner andre innlegg nedover i feeden og ut av synsvidde. 

Anonymkode: 4e03b...aae

Jeg skjønner. Jeg skal ta konsekvensene av det du skriver. 

Vil ikke at noen skal kaste bort sin tid på meg. 

Anonymkode: 2b657...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner. Jeg skal ta konsekvensene av det du skriver. 

Vil ikke at noen skal kaste bort sin tid på meg. 

Anonymkode: 2b657...485

Jeg kaster ikke bort tiden min ved å lese det du skriver. Fortsett du.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at når noen poster innlegg nærmest ukritisk, forsvinner andre innlegg nedover i feeden og ut av synsvidde. 

Anonymkode: 4e03b...aae

Kan du ikke bare skrolle nedover da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Kan du ikke bare skrolle nedover da?

Kan ikke folk bare google spørsmål man enkelt kan finne svar på i stedet for å opprette en tråd her? Hva er problemet med å påpeke det?

Anonymkode: 4e03b...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke folk bare google spørsmål man enkelt kan finne svar på i stedet for å opprette en tråd her? Hva er problemet med å påpeke det?

Anonymkode: 4e03b...aae

Ta deg en bolle.

Anonymkode: fd597...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke folk bare google spørsmål man enkelt kan finne svar på i stedet for å opprette en tråd her? Hva er problemet med å påpeke det?

Anonymkode: 4e03b...aae

Alle er ikke like flinke til å Google,  deriblant meg selv. Kanskje vedkommende trenger å skrive her inne akkurat nå? Grunnene kan være mange.

Noen er mer sårbare enn andre, hvorfor være så krass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke folk bare google spørsmål man enkelt kan finne svar på i stedet for å opprette en tråd her? Hva er problemet med å påpeke det?

Anonymkode: 4e03b...aae

Hvis alle gjør det så faller jo noe av vitsen med forumet vekk og det blir enda dødere her enn det er fra før av.

Anonymkode: 7e6f9...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare en dag igjen av ferien nå. Ser sånn frem til å starte på jobb igjen. Nesten hele ferien har vært vond og føyer seg bare inn i rekken av alle ferier. 

Er man egentlig pålagt å ta ferie? Kan jeg ikke heller få pengene, jeg har det jo ikke bra uansett. Jeg har det best på jobb. 

Hos oss er ferien delt opp i to puljer, tidlig/sen. 

Anonymkode: 2b657...485

Ja, man plikter å ta ferie. Arbeidsgiver har ikke anledning til å gi deg ekstra lønn om du ikke tar ut ferie. 

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/ferie/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner. Jeg skal ta konsekvensene av det du skriver. 

Vil ikke at noen skal kaste bort sin tid på meg. 

Anonymkode: 2b657...485

Dine innlegg har ofte provosert meg. Jeg har lenge visst at det handler om at noe i meg blir trigget av dine innlegg, ikke deg isolert sett.  Det har ikke vært klart for meg før i dag hva det handlet om. Hva der var, vil jeg holde for meg selv. Men takk, får jeg vel si! ;) 

Beklager for øvrig sur tone, det var unødvendig av meg. Og som sagt, det handler om meg, ikke deg. Kjør på med så mange innlegg du føler for, du! :) 

Anonymkode: 4e03b...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎07‎.‎2019 den 15.30, emilie321 skrev:

Alle er ikke like flinke til å Google,  deriblant meg selv. Kanskje vedkommende trenger å skrive her inne akkurat nå? Grunnene kan være mange.

Noen er mer sårbare enn andre, hvorfor være så krass?

Ja, og det at noen er mer sårbare enn andre synes jeg kan være vesentlig her. Det at TS svarte at "vil ikke at du skal bruke tid på meg" eller lignende synes jeg vitner om en viss sårbarhet i bunn som er uheldig at blir forsterket og bekreftet med slike negative og krasse kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Bare en dag igjen av ferien nå. Ser sånn frem til å starte på jobb igjen. Nesten hele ferien har vært vond og føyer seg bare inn i rekken av alle ferier. 

Er man egentlig pålagt å ta ferie? Kan jeg ikke heller få pengene, jeg har det jo ikke bra uansett. Jeg har det best på jobb. 

Hos oss er ferien delt opp i to puljer, tidlig/sen. 

Anonymkode: 2b657...485

Ja, du er pålagt å ta ut ferie og arbeidsgiver KAN krevet at du tar ut 3 uker i strekk fra 1/6-30/9 og du KAN kreve 3 uker i strekk i dette tidsrommet. Jeg hørte forøvrig om en kvinne som ikke hadde noen familie og selv mente at hun ikke hadde noe behov for å ha fri i lengre perioder av gangen og som i samråd med arbeidsgiver fikk ta ut ferien sin som 1 dag annenhver uke gjennom hele året (det blir vel noe slikt i snitt).

For meg er det ufattelig at noen ikke vil ha ferie, men dersom du virkelig mener dette kan du jo prøve å snakke med arbeidsgiver om det er mulig for deg å ta ut ferien i kortere bolker i løpet av året i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...