Gå til innhold

Operasjon for urinlekkasje - erfaringer ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Noen med erfaring fra operasjon mot urinlekkasje? Hvordan går man frem? Lest om en eller annet slags slyngebånd eller hva det er. Sliter med lekkasje i løpet av dagen spesielt ved host/ nys/ løping / hopping. Er 30 år, og føler det hemmer meg en del. Føler det konstant stinker urin av meg nedentil som en gammal dame på sykehjem. Det hemmer meg seksuelt og det må jeg få orden på. Noen som vet hvordan man går frem, er det smertefullt? Dyrt? Privat ? Offentlig ? Osv 🙂 

Anonymkode: e8dfb...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen med erfaring fra operasjon mot urinlekkasje? Hvordan går man frem? Lest om en eller annet slags slyngebånd eller hva det er. Sliter med lekkasje i løpet av dagen spesielt ved host/ nys/ løping / hopping. Er 30 år, og føler det hemmer meg en del. Føler det konstant stinker urin av meg nedentil som en gammal dame på sykehjem. Det hemmer meg seksuelt og det må jeg få orden på. Noen som vet hvordan man går frem, er det smertefullt? Dyrt? Privat ? Offentlig ? Osv 🙂 

Anonymkode: e8dfb...e93

Tvt kalles det. Ta kontakt med fastlegen for undersøkelse og henvisning videre. Regn med en lang runde med å prøve andre ting, men ikke gi deg, du vil ikke angre! Ble et nytt liv for meg.

Jeg fikk det gjort på offentlig sykehus (gjøres det privat?) og da er det gratis, mulig jeg betalte en liten egenandel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Tvt ja. Var det veldig vondt? Har noya for operasjon der nede etter fødselen og mye sying der nede. Men den følelsen av at jeg ikke kan være noe spontan lenger og at jeg konstant føler meg som en gammal inkontinent dame ennå jeg er i min beste alder, det er ikke noe hyggelig.. aner ikke om det gjøres privat. Men da vet jeg at jeg må ha henvisning fra fastlegen min☺️ Tusen takk for svar! Skal ta tak i det raskt. Hva slags prøver er det snakk om? 

Anonymkode: e8dfb...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Tvt ja. Var det veldig vondt? Har noya for operasjon der nede etter fødselen og mye sying der nede. Men den følelsen av at jeg ikke kan være noe spontan lenger og at jeg konstant føler meg som en gammal inkontinent dame ennå jeg er i min beste alder, det er ikke noe hyggelig.. aner ikke om det gjøres privat. Men da vet jeg at jeg må ha henvisning fra fastlegen min☺️ Tusen takk for svar! Skal ta tak i det raskt. Hva slags prøver er det snakk om? 

Anonymkode: e8dfb...e93

Om jeg husker riktig, det er 14 år siden jeg ble operert og da hadde de vel styrt på en god stund for å finne ut om det kunne bedres på andre måter, så var det knipeøvelser (helt uten effekt for min del) og et vibrasjonsapparat i skjeden og noen greier til. Alt var helt uten virkning på meg og omsider ble jeg henvist til operasjon og til mitt hell tok de et oppsamlingsheat, kjøpte plass på et sykehus 4,5 mil unna (der kjæresten min bor, heldig for meg!) og jeg ble operert på kort varsel.

Selve inngrepet gjøres i lokalbedøvelse, kan være litt ubehagelig (men la ikke det skremme deg, de andre merket mye mindre enn meg!), men er fort unnagjort. Ble på sykehuset til dagen etter og om man da klarte å tisse normalt ble man sendt hjem. Hadde litt smerter i etterkant, men det var ikke mer enn en paracet eller to tok. Løfteforbud i et par uker og en ukes sykemelding mener jeg å huske, sexforbud i 10 dager (?). Har ikke angret ett sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! ☺️ Håper jeg slipper å gå gjennom en evig lang runde. Men nå har jeg slitt noen år. Så om det må gå noen år til, så får jeg vel holde ut☺️ 

Anonymkode: e8dfb...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei, hvordan gikk det med deg? Håper du ble 100% 🙂 Jeg ble operert med tvt og blærefremfall samtidig for en uke siden. Har fremdeles litt blødning/væsking fra skjeden og litt sviende smerter der tvt-båndet er.  Også litt svi-følelse i lysken. Håper smertene gir seg snart. Husker du hvor lenge du hadde smerter? Ble du helt tett? Kan du jogge/løpe intervall, hoppe tau uten å lekke nå? Håper på svar:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sahara77 skrev (53 minutter siden):

Hei, hvordan gikk det med deg? Håper du ble 100% 🙂 Jeg ble operert med tvt og blærefremfall samtidig for en uke siden. Har fremdeles litt blødning/væsking fra skjeden og litt sviende smerter der tvt-båndet er.  Også litt svi-følelse i lysken. Håper smertene gir seg snart. Husker du hvor lenge du hadde smerter? Ble du helt tett? Kan du jogge/løpe intervall, hoppe tau uten å lekke nå? Håper på svar:-) 

Jeg har også fått gjort begge inngrep, men ikke samtidig. Vil tro det er normalt det du beskriver. Nå er det vel 19 og 17 år siden jeg fikk gjort det så jeg husker ikke så mye, men mener jeg hadde løfteforbud i 3 uker etter blærefremfalloperasjonen og en uke etter tvt. Smerter hadde jeg nok noe av, men husker dessverre ikke hvor mye og hvor lenge.

Men tett ble jeg! Kan fint jogge/spurte uten å bruke truseinnlegg fremdeles og det er deilig! :) Usikker på hvordan det vil være å hoppe på trampoline, det har jeg ikke gjort på årevis, ei heller hoppe tau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...