GĂ„ til innhold

Operasjon for urinlekkasje - erfaringer ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Noen med erfaring fra operasjon mot urinlekkasje? Hvordan gĂ„r man frem? Lest om en eller annet slags slyngebĂ„nd eller hva det er. Sliter med lekkasje i lĂžpet av dagen spesielt ved host/ nys/ lĂžping / hopping. Er 30 Ă„r, og fĂžler det hemmer meg en del. FĂžler det konstant stinker urin av meg nedentil som en gammal dame pĂ„ sykehjem. Det hemmer meg seksuelt og det mĂ„ jeg fĂ„ orden pĂ„. Noen som vet hvordan man gĂ„r frem, er det smertefullt? Dyrt? Privat ? Offentlig ? Osv 🙂 

Anonymkode: e8dfb...e93

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/449455-operasjon-for-urinlekkasje-erfaringer/
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen med erfaring fra operasjon mot urinlekkasje? Hvordan gĂ„r man frem? Lest om en eller annet slags slyngebĂ„nd eller hva det er. Sliter med lekkasje i lĂžpet av dagen spesielt ved host/ nys/ lĂžping / hopping. Er 30 Ă„r, og fĂžler det hemmer meg en del. FĂžler det konstant stinker urin av meg nedentil som en gammal dame pĂ„ sykehjem. Det hemmer meg seksuelt og det mĂ„ jeg fĂ„ orden pĂ„. Noen som vet hvordan man gĂ„r frem, er det smertefullt? Dyrt? Privat ? Offentlig ? Osv 🙂 

Tvt kalles det. Ta kontakt med fastlegen for undersĂžkelse og henvisning videre. Regn med en lang runde med Ă„ prĂžve andre ting, men ikke gi deg, du vil ikke angre! Ble et nytt liv for meg.

Jeg fikk det gjort pÄ offentlig sykehus (gjÞres det privat?) og da er det gratis, mulig jeg betalte en liten egenandel. 

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Tvt ja. Var det veldig vondt? Har noya for operasjon der nede etter fĂždselen og mye sying der nede. Men den fĂžlelsen av at jeg ikke kan vĂŠre noe spontan lenger og at jeg konstant fĂžler meg som en gammal inkontinent dame ennĂ„ jeg er i min beste alder, det er ikke noe hyggelig.. aner ikke om det gjĂžres privat. Men da vet jeg at jeg mĂ„ ha henvisning fra fastlegen minâ˜ș Tusen takk for svar! Skal ta tak i det raskt. Hva slags prĂžver er det snakk om? 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Tvt ja. Var det veldig vondt? Har noya for operasjon der nede etter fĂždselen og mye sying der nede. Men den fĂžlelsen av at jeg ikke kan vĂŠre noe spontan lenger og at jeg konstant fĂžler meg som en gammal inkontinent dame ennĂ„ jeg er i min beste alder, det er ikke noe hyggelig.. aner ikke om det gjĂžres privat. Men da vet jeg at jeg mĂ„ ha henvisning fra fastlegen minâ˜ș Tusen takk for svar! Skal ta tak i det raskt. Hva slags prĂžver er det snakk om? 

Om jeg husker riktig, det er 14 Är siden jeg ble operert og da hadde de vel styrt pÄ en god stund for Ä finne ut om det kunne bedres pÄ andre mÄter, sÄ var det knipeÞvelser (helt uten effekt for min del) og et vibrasjonsapparat i skjeden og noen greier til. Alt var helt uten virkning pÄ meg og omsider ble jeg henvist til operasjon og til mitt hell tok de et oppsamlingsheat, kjÞpte plass pÄ et sykehus 4,5 mil unna (der kjÊresten min bor, heldig for meg!) og jeg ble operert pÄ kort varsel.

Selve inngrepet gjÞres i lokalbedÞvelse, kan vÊre litt ubehagelig (men la ikke det skremme deg, de andre merket mye mindre enn meg!), men er fort unnagjort. Ble pÄ sykehuset til dagen etter og om man da klarte Ä tisse normalt ble man sendt hjem. Hadde litt smerter i etterkant, men det var ikke mer enn en paracet eller to tok. LÞfteforbud i et par uker og en ukes sykemelding mener jeg Ä huske, sexforbud i 10 dager (?). Har ikke angret ett sekund!

AnonymBruker

Takk for svar! â˜ș HĂ„per jeg slipper Ă„ gĂ„ gjennom en evig lang runde. Men nĂ„ har jeg slitt noen Ă„r. SĂ„ om det mĂ„ gĂ„ noen Ă„r til, sĂ„ fĂ„r jeg vel holde utâ˜ș 

• 2 Ă„r senere...

Hei, hvordan gikk det med deg? HĂ„per du ble 100% 🙂 Jeg ble operert med tvt og blĂŠrefremfall samtidig for en uke siden. Har fremdeles litt blĂždning/vĂŠsking fra skjeden og litt sviende smerter der tvt-bĂ„ndet er.  OgsĂ„ litt svi-fĂžlelse i lysken. HĂ„per smertene gir seg snart. Husker du hvor lenge du hadde smerter? Ble du helt tett? Kan du jogge/lĂžpe intervall, hoppe tau uten Ă„ lekke nĂ„? HĂ„per pĂ„ svar:-) 

Annonse

Sahara77 skrev (53 minutter siden):

Hei, hvordan gikk det med deg? HĂ„per du ble 100% 🙂 Jeg ble operert med tvt og blĂŠrefremfall samtidig for en uke siden. Har fremdeles litt blĂždning/vĂŠsking fra skjeden og litt sviende smerter der tvt-bĂ„ndet er.  OgsĂ„ litt svi-fĂžlelse i lysken. HĂ„per smertene gir seg snart. Husker du hvor lenge du hadde smerter? Ble du helt tett? Kan du jogge/lĂžpe intervall, hoppe tau uten Ă„ lekke nĂ„? HĂ„per pĂ„ svar:-) 

Jeg har ogsÄ fÄtt gjort begge inngrep, men ikke samtidig. Vil tro det er normalt det du beskriver. NÄ er det vel 19 og 17 Är siden jeg fikk gjort det sÄ jeg husker ikke sÄ mye, men mener jeg hadde lÞfteforbud i 3 uker etter blÊrefremfalloperasjonen og en uke etter tvt. Smerter hadde jeg nok noe av, men husker dessverre ikke hvor mye og hvor lenge.

Men tett ble jeg! Kan fint jogge/spurte uten Ä bruke truseinnlegg fremdeles og det er deilig! :) Usikker pÄ hvordan det vil vÊre Ä hoppe pÄ trampoline, det har jeg ikke gjort pÄ Ärevis, ei heller hoppe tau.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...