Gå til innhold

Hjelp, jeg er i en forferdelig situasjon, og må ut fra psykiatrisk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble innlagt på tvang pga mani med psykotiske symptomer. Greia er at jeg er desperat etter å komme ut. 

Jeg ble skikkelig fornærma fordi psykiateren i dag mente at jeg faker manien. At i hennes øyne er den utypisk, og hun gjorde bare narr av meg. Samtidig ville hun ikke skrive meg ut.

Det er så forferdelig. Jeg vêr ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og jeg er redd for at alle bare analyserer meg og tenker at jeg er fake.

Jeg har klagd på vedtaket om tvang, men jeg må ut nå. Tenk å mene at jeg faker men samtidig holde meg her på tvang. Jeg synes det er helt jævlig. Og så blir jeg så fornærma og. Har jo jobba med bipolariteten hos behandler i flere år, det gjør livet svært utfordrende, og så blir alt betvilt i la noen få minutter. Jeg er så fortvila.

Anonymkode: e8285...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet det ikke høres så troverdig ut når det kommer fra meg, men jeg tror hun på ha en pf, eller noe.

Det er ganske jævlig. Har aldri hatt problemer meg psykiatere før, kun denne.

Anonymkode: e8285...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Høres fryktelig ut. Bli beskyldt for å fake.. men hun må jo skrive diagnose i journal så hva vil hun skrive om hun holder deg på tvang liksom 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble innlagt på tvang pga mani med psykotiske symptomer. Greia er at jeg er desperat etter å komme ut. 

Jeg ble skikkelig fornærma fordi psykiateren i dag mente at jeg faker manien. At i hennes øyne er den utypisk, og hun gjorde bare narr av meg. Samtidig ville hun ikke skrive meg ut.

Det er så forferdelig. Jeg vêr ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og jeg er redd for at alle bare analyserer meg og tenker at jeg er fake.

Jeg har klagd på vedtaket om tvang, men jeg må ut nå. Tenk å mene at jeg faker men samtidig holde meg her på tvang. Jeg synes det er helt jævlig. Og så blir jeg så fornærma og. Har jo jobba med bipolariteten hos behandler i flere år, det gjør livet svært utfordrende, og så blir alt betvilt i la noen få minutter. Jeg er så fortvila.

Anonymkode: e8285...4c6

Jeg tror du har misforstått psykiaterens hovedbudskap. Det er uhyre sjelden at psykiatere gidder å være så uprofesjonelle at de kun gjør narr av en pasient som er tvangsinnlagt. 

Kan poenget hennes ha vært at hun tror du kan gjøre mere selv for å komme ut av den tilstanden du er i? At hun reiser spørsmålet om hvorvidt du kan ta noe mer ansvar?

Hvis det er du som i en lang periode har skrevet om mani, så fremstår den jo på sett og vis noe atypisk. Å påpeke det, er ikke det samme som å påstå at du faker.

Prøv om du kan bruke innleggelsen til noe konstruktivt. Hvilke tiltak har dere kommet frem til for at du lan stabiliseres?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke høres så troverdig ut når det kommer fra meg, men jeg tror hun på ha en pf, eller noe.

Det er ganske jævlig. Har aldri hatt problemer meg psykiatere før, kun denne.

Anonymkode: e8285...4c6

Psykiatere kan være syke de også uten at de vet det selv,null selvinnsikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter hvert vil du sikkert lære å ikke la alt psyk.helsepersonell sier gå inn på deg.Mye rart som blir sagt ,når sykdom ikke kan måles men må stynses. 

Anonymkode: d1cde...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...