Gå til innhold

Hvordan ødelegge livet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

Når det gjelder det med særs spesielle mennesker tror jeg man kan møte dem overalt både i og utenfor institusjoner. Men jeg tror ofte ikke de institusjonene vi har i dag klarer å hjelpe dem som trenger det engang på særlig god måte dessverre.

Når du skriver det med å ønske seg på institusjon kommer jeg til å tenke på en slektning som ofte sa når det toppet seg i familien at " nå går jeg til legen å ber om å bli lagt inn"  Noe ingen av oss trodde ville verken hjelpe eller være mulig. Det ble mer enn sånn ting som vedkommende person sa gjentagende ganger oppigjennom livet for å prøve å snu en vanskelig situasjon i familien. En måte å si at nå må vi prøve å " dra lasset sammen for jeg orker snart ikke mer". Og vi som var rundt vi prøvet men det var mye vi ikke hadde så mye kunnskap om dengang.

Men jeg tror at i vår tid finnes det hjelp også for de tanker du gir uttrykk for selv om det kan virke som man må være så veldig syk og hjelpetrengende før man får tilgang til hjelp i dag.

Kanskje hadde det vært mulig å få et dagtilbud en periode og eller snakket litt om problemene med lege eller psykiater som kanskje kan hjelpe. Jeg er mer usikker på hvordan man går frem for å få til det utover å bestille time hos fastlegen.

Det må være veldig tungt å ønske seg sykere eller med mer problemer enn man faktisk pr dato innehar. Det motsatte er jo mere friskt å ønske seg selv alt godt. Derfor ønsker jeg bare god bedring og håper du kontakter fastlegen din.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert folkehøgskole. Men jeg sliter med det sosiale, så jeg vet ikke helt...

Anonymkode: e7036...05e

Den folkehøgskolen jeg linket til, har som intensjon å også gi tilbud til de som sliter med ulike former for problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at svaret mitt i går var lite løsningsorientert.

Jeg skjønner at du har det vanskelig, men jeg ble irritert over at du ville skaffe deg et nytt problem, som om det var en kurant sak å være rusmisbruker. Er enig med Frosken i løsningene som beskrives.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du skrive litt om hvordan det er å bo i et omsorgsbolig? 

Anonymkode: e7036...05e

ja. det er veldig betryggende. jeg får omsorg og hjelp om jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...