Gå til innhold

Hvordan er tilgangen til fastlege og helsehjelp for hva du trenger der du bor?


Gjest Tøffe@

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

Må du vente eller reise langt. Eller er det andre hindringer? Tror dere kostnadene om man kanskje har flere barn som skal følges opp kan bli vanskelige for en vanlig husholdning? Med fravær fra jobb osv. Det er jo så mange som har barn med allergier i dag har jeg inntrykk av. Eller stoler man på at barna får vaksiner , jevnlig helsesjekk og slikt på skolen om man fremdeles gjør det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
33 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Må du vente eller reise langt. Eller er det andre hindringer? Tror dere kostnadene om man kanskje har flere barn som skal følges opp kan bli vanskelige for en vanlig husholdning? Med fravær fra jobb osv. Det er jo så mange som har barn med allergier i dag har jeg inntrykk av. Eller stoler man på at barna får vaksiner , jevnlig helsesjekk og slikt på skolen om man fremdeles gjør det da?

Den er god. Sjelden lang ventetid. Tar 5-10 minutter med bussen. Eller kan gå på 30 minutter.

Anonymkode: 0905a...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøffe@ skrev:

Må du vente eller reise langt. Eller er det andre hindringer? Tror dere kostnadene om man kanskje har flere barn som skal følges opp kan bli vanskelige for en vanlig husholdning? Med fravær fra jobb osv. Det er jo så mange som har barn med allergier i dag har jeg inntrykk av. Eller stoler man på at barna får vaksiner , jevnlig helsesjekk og slikt på skolen om man fremdeles gjør det da?

Bor i en liten by i Trøndelag og har fastlege noen få min med bil unna, ventetid vet jeg ingenting om da jeg ikke har hatt behov for å bestille time der enda. :)

Om man velger å få flere barn så vet man jo godt at alle må følges opp, også når det gjelder legebesøk og vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det god dekning av fastleger. Ang ventetid så aner jeg ikke hvordan andre opplever det, men hvis jeg blir akutt syk, så får jeg alltid time på dagen. Utenom det så har jeg faste timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Der jeg vokste opp var/er det håpløst. Om man ikke har bil, vil et legebesøk fort spise opp 3-4 timer. Man er forvist til å bruke distriktslegen der, selv om det ikke er så langt til by med mange fastleger (ville da tatt i høyden halvparten av tida selv med kollektivtransport). Disse mener imidlertid at det blir alt for mange pasienter på dem. Man er helt avhengig av pårørende eller venner for å komme seg dit, og det innebærer jo fravær fra jobb det - selv om den som skal til legen ikke trenger følge til ærendet i seg selv. Ikke har man noen valgfrihet mtp. lege heller. Glad jeg ikke bor der nå, siden jeg ofte trenger legetjenester.    

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i en relativt stor by så tilgangen til leger er god, men føler at det er veldig travelt og at jeg derfor ikke kan gå med mindre det er noe veldig alvorlig, skulle gjerne dratt til lege og sjekket en del ting som sannsynligvis er ufarlig men som det er en liten mulighet for at er veldig farlig som kreft, men siden de er så opptatt drar jeg ikke og sannsynligvis går det bra, men er det f.eks kreft som fører til den bulen jeg har, og jeg ikke dro til legen fordi han var så opptatt, så er jo det veldig dumt da...

Kan jo dra til privat lege og, har råd til det, kanksje jeg gjør det etterhvert istedenfor

Anonymkode: be7b3...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tøffe@
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bor i en relativt stor by så tilgangen til leger er god, men føler at det er veldig travelt og at jeg derfor ikke kan gå med mindre det er noe veldig alvorlig, skulle gjerne dratt til lege og sjekket en del ting som sannsynligvis er ufarlig men som det er en liten mulighet for at er veldig farlig som kreft, men siden de er så opptatt drar jeg ikke og sannsynligvis går det bra, men er det f.eks kreft som fører til den bulen jeg har, og jeg ikke dro til legen fordi han var så opptatt, så er jo det veldig dumt da...

Kan jo dra til privat lege og, har råd til det, kanksje jeg gjør det etterhvert istedenfor

Anonymkode: be7b3...b9b

Ofte greit å avtale slik at man for gjort sånne ting på en ferie eller avspaseringsdag husker jeg fra tida jeg var i jobb. På den måte blir det mindre stress omkring legebesøket og kanskje be om dobbeltime slik at man får undersøkt hva man er urolig for. Hva man ser etter ved føflekker for eksempel er vanskelig å vurdere selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@
20 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Bor i Oslo området så 3 min med gåing, så er jeg der.

Så heldig du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...