Gå til innhold

Urolig tenåring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei har en urolig tenåring. Om natta løper og løper hun, har snakka med henne og hun selv sier hun danser. Men det høres mer ut som at hun hopper det er veldig mye lyd iallefall. Vi venter på utredning på Bupa, da hun har slitt med depresjon og angst. Hun har kutta ut bup, jeg har prøvd og få henne til og forsette, fordi jeg tror hun trenger det. Jeg har snakka med bup, men de er ikke bekymra. Men jeg som mamma er veldig bekymra, hun er heller aldri ute. Jeg tror ikke hun klarer og styre den løpinga, for hun sier hun skal slutte men så starter hun på igjen om en stund.. Det er en lang historie, men ønsker ikke og legge ut den her. Jeg selv er sliten av og aldri få sove, hun løper til klokken tre om natta. Og jeg er veldig bekymra for min datter. Hjelp, hva gjør jeg? Og hva kan denne løpinga skyldes….

Anonymkode: 01d6b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei har en urolig tenåring. Om natta løper og løper hun, har snakka med henne og hun selv sier hun danser. Men det høres mer ut som at hun hopper det er veldig mye lyd iallefall. Vi venter på utredning på Bupa, da hun har slitt med depresjon og angst. Hun har kutta ut bup, jeg har prøvd og få henne til og forsette, fordi jeg tror hun trenger det. Jeg har snakka med bup, men de er ikke bekymra. Men jeg som mamma er veldig bekymra, hun er heller aldri ute. Jeg tror ikke hun klarer og styre den løpinga, for hun sier hun skal slutte men så starter hun på igjen om en stund.. Det er en lang historie, men ønsker ikke og legge ut den her. Jeg selv er sliten av og aldri få sove, hun løper til klokken tre om natta. Og jeg er veldig bekymra for min datter. Hjelp, hva gjør jeg? Og hva kan denne løpinga skyldes….

Anonymkode: 01d6b...5bf

Du må bare sette stopp for løping inne om natta.

Anonymkode: 8c96f...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hadde det bare vært så enkelt. vi har snakka om at det ikke er lov, men virker som hun ikke klarer å styre det.

Anonymkode: 01d6b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hadde det bare vært så enkelt. vi har snakka om at det ikke er lov, men virker som hun ikke klarer å styre det.

Anonymkode: 01d6b...5bf

Det er jo et tegn på at hun har mye energi da. 

Anonymkode: aa8be...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje kan handle om at hun vil gå ned i vekt? Selv om hun er normalvektig kan hun ha fått en fiks idé om at hun må slanke seg. Vær litt obs på om det er andre ting som endrer seg, feks at hun spiser mindre.

Anonymkode: e0d62...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje kan handle om at hun vil gå ned i vekt? Selv om hun er normalvektig kan hun ha fått en fiks idé om at hun må slanke seg. Vær litt obs på om det er andre ting som endrer seg, feks at hun spiser mindre.

Anonymkode: e0d62...102

Godt råd 👍

Anonymkode: aa8be...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei har en urolig tenåring. Om natta løper og løper hun, har snakka med henne og hun selv sier hun danser. Men det høres mer ut som at hun hopper det er veldig mye lyd iallefall. Vi venter på utredning på Bupa, da hun har slitt med depresjon og angst. Hun har kutta ut bup, jeg har prøvd og få henne til og forsette, fordi jeg tror hun trenger det. Jeg har snakka med bup, men de er ikke bekymra. Men jeg som mamma er veldig bekymra, hun er heller aldri ute. Jeg tror ikke hun klarer og styre den løpinga, for hun sier hun skal slutte men så starter hun på igjen om en stund.. Det er en lang historie, men ønsker ikke og legge ut den her. Jeg selv er sliten av og aldri få sove, hun løper til klokken tre om natta. Og jeg er veldig bekymra for min datter. Hjelp, hva gjør jeg? Og hva kan denne løpinga skyldes….

Anonymkode: 01d6b...5bf

Jeg tenkte også på spiseforstyrrelser da jeg leste dette. I boka "Hvis jeg forsvinner, ser du meg da?" forteller Kristine Getz om akkurat dette med løping på stuegulvet om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei har en urolig tenåring. Om natta løper og løper hun, har snakka med henne og hun selv sier hun danser. Men det høres mer ut som at hun hopper det er veldig mye lyd iallefall. Vi venter på utredning på Bupa, da hun har slitt med depresjon og angst. Hun har kutta ut bup, jeg har prøvd og få henne til og forsette, fordi jeg tror hun trenger det. Jeg har snakka med bup, men de er ikke bekymra. Men jeg som mamma er veldig bekymra, hun er heller aldri ute. Jeg tror ikke hun klarer og styre den løpinga, for hun sier hun skal slutte men så starter hun på igjen om en stund.. Det er en lang historie, men ønsker ikke og legge ut den her. Jeg selv er sliten av og aldri få sove, hun løper til klokken tre om natta. Og jeg er veldig bekymra for min datter. Hjelp, hva gjør jeg? Og hva kan denne løpinga skyldes….

Anonymkode: 01d6b...5bf

Tvang? Mani? Spiseforstyrrelse?

Anonymkode: 23341...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her I natt hold hun på til klokken fire, med litt opphold imellom. Var innom og snakka med henne flere ganger og sa at nå er det nok. I dag mener hun jeg overdriver og at hun kun "dansa" litt. Jeg tror ikke det er noe hun kan styre, at det er en slags mani/ tvang. Men allikevel hun kan jo ikke bare holde på. Hun har nå holdt på slik I mange uker og jeg selv blir utslitt og sur på grunn av dette. Jeg vil jo ikke vere sur på henne, men har ikke mere overskudd etter langvarig kamp for å få hjelp gjennom psykiatrien. Men alt jeg får til svar er at så lenge ikke hun vil ha hjelp er det lite de kan gjøre. men jeg kommer allikevel til og gå til fastlege og forlang I morgen at noe blir gjort slik at hun får hjelp. Oppgitt og sliten. 

Anonymkode: 01d6b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her I natt hold hun på til klokken fire, med litt opphold imellom. Var innom og snakka med henne flere ganger og sa at nå er det nok. I dag mener hun jeg overdriver og at hun kun "dansa" litt. Jeg tror ikke det er noe hun kan styre, at det er en slags mani/ tvang. Men allikevel hun kan jo ikke bare holde på. Hun har nå holdt på slik I mange uker og jeg selv blir utslitt og sur på grunn av dette. Jeg vil jo ikke vere sur på henne, men har ikke mere overskudd etter langvarig kamp for å få hjelp gjennom psykiatrien. Men alt jeg får til svar er at så lenge ikke hun vil ha hjelp er det lite de kan gjøre. men jeg kommer allikevel til og gå til fastlege og forlang I morgen at noe blir gjort slik at hun får hjelp. Oppgitt og sliten. 

Anonymkode: 01d6b...5bf

du bør gå til fastlege med henne asap for dette er ikke normalt. Flott at du har krefter til å ta tak. Har hun gjort andre ting du reagerer på utover dette? 

Anonymkode: 23341...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det mtp spising ? Spiser hun normalt ? Overspiser hun ? Spiser hun lite ?

Anonymkode: 18974...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...