Gå til innhold

Kupton: bipolar og førstegangspsykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om jeg har bipolar lidelse. Jeg hadde min førstegangspsykose for et par måneder siden, og jeg lurer på om dette er et tidlig tegn på bipolar lidelse? 

I tillegg til psykose, så har jeg kraftige humørsvingninger. I løpet av en dag skifter jeg mellom tristhet og optimisme, og noen ganger kan jeg føle meg veldig glad uten grunn. Altså, at jeg begynner å danse og hoppe uten noen grunn liksom... det er veldig rart synes jeg.

Skal ta dette opp med psykiateren, men hadde vore fint om du skriver hva du tror dette skyldes.

 

Anonymkode: 839aa...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ikke ut som bipolar lidelse. Ved bipolar lidelse er vanligvis hver fase (opp eller ned) av flere ukers varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, kupton skrev:

Dette høres ikke ut som bipolar lidelse. Ved bipolar lidelse er vanligvis hver fase (opp eller ned) av flere ukers varighet.

Det varierer vel med typen og om en er medisinert eller ikke synes jeg å ha hørt. Kjenner en som har kraftige humørsvingninger av kortere varighet som har bipolar

Anonymkode: 46bfe...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutes ago, kupton said:

Dette høres ikke ut som bipolar lidelse. Ved bipolar lidelse er vanligvis hver fase (opp eller ned) av flere ukers varighet.

Takk for svar 😁

Anonymkode: 839aa...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.7.2019 den 19.03, kupton skrev:

Dette høres ikke ut som bipolar lidelse. Ved bipolar lidelse er vanligvis hver fase (opp eller ned) av flere ukers varighet.

Jeg har det nøyaktig på samme måte som TS og lurer derfor på om du har noen teorier om hva dette skyldes? Vet at det er flere av oss som har det slik i perioder.

Anonymkode: 56e51...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har det nøyaktig på samme måte som TS og lurer derfor på om du har noen teorier om hva dette skyldes? Vet at det er flere av oss som har det slik i perioder.

Anonymkode: 56e51...190

Det høres ut at det kan være borderline, de har kraftige humørsvingninger. Men det med optimisme vet jeg ikke.

Anonymkode: 839aa...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

Har lite lyst til å komme med diagnostiske forslag med så få opplysninger.

Det tolker jeg dithen at det er flere diagnoser hvor dette fenomenet forekommer og hvor en av de ikke skiller seg ut mer enn andre, men at brikkene rundt må være på plass før en evt diagnose kan stilles. Har jeg forstått dette riktig?

Anonymkode: 56e51...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...