Gå til innhold

Råd angående panikkangst og tvangsekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har gode råd til meg? Jeg har ligget med panikk i hele natt. Når angsten blir så sterk blir de påtrengende katastrofetankene så innmari troverdige. Tanker som gjør meg - litt - redd til vanlig gjør meg hysterisk redd nå, og det er som om fornuften min ikke har noenting å si. Jeg får tanker som at livet er over, nå mister jeg kontrollen, kanskje jeg blir overmannet av tanker og blir gal osv. Og jeg får helt forferdelige forestillinger i hodet som jeg ser på som sannhet i denne sinnstilstanden. Det er så ubeskrivelig ekkelt. Jeg har lært at jeg bare skal la tankene og følelsene komme, ikke kjempe imot, prøve å tenke tanken helt ut for å gjøre følelsen så sterk som mulig, og da vil det komme til en peak også avta. Men jeg klarer det jo ikke. Jeg opplever ingen peak, den bare går litt opp og ned, men holder seg der oppe. Hva er det jeg gjør feil? 😔 Jeg klarer ikke å la tankene komme og gå, for jeg tror så innmari sterkt på de. Jeg er redd livet mitt er over. At denne gangen skjer det. Jeg har én sobril, men jeg vil ikke ta den. Jeg vil klare dette uten å bli dratt inn i sobril - spiralen igjen. Jeg har ikke tatt det på fem år, og jeg vet at det bare utsetter problemet. n

Unnskyld at denne ble lang. Jeg er litt desperat. 

- Kvinne 33

Anonymkode: aae29...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du denne panikkangsten pga tvangsekteskap? Skjønte ikke helt. I så fall må du få hjelp til å komme deg ut av dette.  Håper du får gode råd ☺️

Anonymkode: 32d78...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du denne panikkangsten pga tvangsekteskap? Skjønte ikke helt. 

Jeg forsto det heller ikke - og håpet det var en autokorrekturfeil for "tvangstanker" 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...