Gå til innhold

Viktig spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg begår selvmord fordi legen nekter å gi meg den hjelpen jeg føler kan redde livet mitt, kan h*n bli straffet fordi de kunne redde livet mitt men valgte å ikke gjøre det?

Anonymkode: 2797f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg begår selvmord fordi legen nekter å gi meg den hjelpen jeg føler kan redde livet mitt, kan h*n bli straffet fordi de kunne redde livet mitt men valgte å ikke gjøre det?

Anonymkode: 2797f...f4f

Nei, ikke om legen faglig kan begrunne hvorfor h*n valgte å ikke gjøre det slik. Hjelpen du ønsker er ikke nødvendigvis den hjelpen du trenger. 

Anonymkode: 7218a...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, ikke om legen faglig kan begrunne hvorfor h*n valgte å ikke gjøre det slik. Hjelpen du ønsker er ikke nødvendigvis den hjelpen du trenger. 

Anonymkode: 7218a...f60

Ok. Men det blir etterforsking av det tenker jeg? Jeg vil i det minste at folk skal lese historien min i nyhetene.

Anonymkode: 2797f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men det blir etterforsking av det tenker jeg? Jeg vil i det minste at folk skal lese historien min i nyhetene.

Anonymkode: 2797f...f4f

Det er mange som tar selvmord uten at det blir nevt i nyhetene. Ikke gjør det,jobb deg heller gjennom problemene du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Hvorfor kan du ikke få hjelpen du mener er rett før deg som vil bidra til at du blir frisk og glad og kan rette blikket fremover i livet igjen?  Har du fått noe begrunnelse av ansvarlig lege? Har du prøvet fri rettshjelp assistanse eller rettshjelp gjennom et mulig medlemskap i et eller annet?

Håper du klarer å finne gode løsninger på denne floken?

God bedring og håper livsmotet kommer tilbake? Man må aldri gi opp.💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men det blir etterforsking av det tenker jeg? Jeg vil i det minste at folk skal lese historien min i nyhetene.

Anonymkode: 2797f...f4f

Pga smitteeffekt nevnes så og si aldri selvmord i avisene. Også saker hvor det er mistenkt som mord men senere viser seg å være selvmord blir fjernet og sluttet å skrevet om.

Anonymkode: 8e84b...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg begår selvmord fordi legen nekter å gi meg den hjelpen jeg føler kan redde livet mitt, kan h*n bli straffet fordi de kunne redde livet mitt men valgte å ikke gjøre det?

Anonymkode: 2797f...f4f

Nei, dette er ren utpressing fra din side. Det blir sjekket om du har fått et faglig godt tilbud - ikke om ditt krav har blitt etterkommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, kupton said:

Nei, dette er ren utpressing fra din side. Det blir sjekket om du har fått et faglig godt tilbud - ikke om ditt krav har blitt etterkommet.

I mine øyne har jeg ikke fått et faglig godt tilbud. Det er korte innleggelser jeg får, inn og ut liksom. Jeg er suicidal og har muligens PTSD og borderline. Jeg skader meg selv ofte, og derfor har jeg behov for å være i en lukket avdeling for å ikke fortsette med selvdestruktiv atferd. I tillegg sliter jeg med depresjon og sosial angst.

Alt i alt føler jeg at en pasient som meg har behov for langvarig innleggelse på en lukket avdeling for å bearbeide alt jeg sliter med. Og poliklinisk er ikke et alternativ grunnet det faktum at jeg er suicidal og driver med selvdestruktiv atferd.

Anonymkode: 2797f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne har jeg ikke fått et faglig godt tilbud. Det er korte innleggelser jeg får, inn og ut liksom. Jeg er suicidal og har muligens PTSD og borderline. Jeg skader meg selv ofte, og derfor har jeg behov for å være i en lukket avdeling for å ikke fortsette med selvdestruktiv atferd. I tillegg sliter jeg med depresjon og sosial angst.

Alt i alt føler jeg at en pasient som meg har behov for langvarig innleggelse på en lukket avdeling for å bearbeide alt jeg sliter med. Og poliklinisk er ikke et alternativ grunnet det faktum at jeg er suicidal og driver med selvdestruktiv atferd.

Anonymkode: 2797f...f4f

Dette har jeg tenkt på,men tror alle folk må ta ansvar for livet sitt selv og jobbe med seg selv. Sånn er det når man er voksen....

 

https://incita.no/2016/05/31/psykisk-helse-og-rus/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er begrenset kapasitet i psykiatrien. Nå har du fått tilbud om en god del. Når du da i tillegg manipulerer og truer for å få plass på langtidsavdeling, så virker du ikke så veldig villig til å gjøre det behandler som jo har erfaring, sier. Man vet fra "gammelt av" att borderline pasienter ofte blir dårligere av langtidsopphold i psykiatrien. Det trigger en vond sirkel, med selvmordsforsøk, og skading av seg selv. Så da kan man jo spørre, hva er det som får deg til å tro att du vet bedre enn en erfaren behandler? Og bedre enn forskningen på området?

 

Selv jeg som har schizofreni, som regnes som å være den mest alvorlige psykiske lidelsen, kan ikke regne med langtidsopphold på instutisjon. Ikke att jeg har noe ønske om det heller.....

Anonymkode: 39d03...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne har jeg ikke fått et faglig godt tilbud.

Du spør i første innlegg om reaksjoner mot legen. Da kommer det an på hvordan saken ser ut med Helsetilsynets øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, kupton said:

Du spør i første innlegg om reaksjoner mot legen. Da kommer det an på hvordan saken ser ut med Helsetilsynets øyne.

Jeg skal ikke ta livet mitt allikevel. Jeg er preget av kraftige humørsvingninger som fører til at jeg i et sekund vil ta livet mitt, til 5 minutter senere hvor jeg er mer stabil og har ok humør.

Anonymkode: 2797f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er begrenset kapasitet i psykiatrien. Nå har du fått tilbud om en god del. Når du da i tillegg manipulerer og truer for å få plass på langtidsavdeling, så virker du ikke så veldig villig til å gjøre det behandler som jo har erfaring, sier. Man vet fra "gammelt av" att borderline pasienter ofte blir dårligere av langtidsopphold i psykiatrien. Det trigger en vond sirkel, med selvmordsforsøk, og skading av seg selv. Så da kan man jo spørre, hva er det som får deg til å tro att du vet bedre enn en erfaren behandler? Og bedre enn forskningen på området?

 

Selv jeg som har schizofreni, som regnes som å være den mest alvorlige psykiske lidelsen, kan ikke regne med langtidsopphold på instutisjon. Ikke att jeg har noe ønske om det heller.....

Anonymkode: 39d03...d25

Jeg valgt å ikke ta livet mitt. Skal heller følge legens råd og få se hvordan ting endre seg.

Anonymkode: 2797f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...