Gå til innhold

Helseangst, panikk og depresjon. Trenger sårt råd!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har i mange år slitt med litt overdreven bekymring for egen helse, men de siste 7 mnd har midlertidig vært helt for jæ... Jeg føler tiden fra jeg står opp til jeg legger meg er et eneste stort angstanfall. Jeg sliter med mye hodepine, brystsmerter som kommer både ved fysisk aktivitet og i ro, kvalme, svimmelhet, utmattelse, muskelspenninger, dårligere syn. Pulsen er helt på bærtur til tider, og jeg føler jeg sliter med å puste (nett som jeg har glemt hvordan man gjør det, selv om det går vel på automatikk:)). 
Dagene mine for tiden går i sykemelding fra jobb, telefoner til legevakten, kjører til helsesenteret og står utenfor der til alle døgnets tider i tilfelle «noe» skjer denne gangen. Klarer ikke være alene, spise skikkelig, sove, gjøre ting uten å ha med meg noen jeg er trygg på osv. Føler jeg har gått tom for plasser jeg føler meg trygg, og at jeg bare går å venter på at en akutt sykdom skal ramme pga hvordan jeg føler meg. 

Har en samboer og en familie som støtter meg så godt de kan, men merker selvsagt at dette sliter de også ut. Er i tillegg til angsten og frykten for at det feiler meg noe fysisk livredd for at jeg er i ferd med å miste samboeren min også - grunnet situasjonen. Jeg tenker at NÅ er det på tide å ta et oppgjør med dette og tenke at det er angst, og lære meg å kontrollere den!! Men med en gang et nytt symptom melder seg, eller symptomene blir litt sterkere er jeg rett tilbake til tanken at det er noe fysisk som feiler meg. 

Er så utrolig sliten og redd om dagen at jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Gikk til psykiater fra februar til mai og skal starte igjen i August (hun jeg gikk til sluttet). Men følte at terapien ikke hjalp noe særlig på problemet. 

Noen som har er / har vært i lignende situasjoner som har tips, vil snakke eller hva som helst. 

Jente 26

Anonymkode: a694f...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...