Gå til innhold

Økonomisk situasjon


Gjest Tøffe@

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

Hvordan tror dere den er for mange. Jeg har hørt om dem som har droppet båtforsikring eller husforsikring eller måttet selge båten. Alt har ofte så høye kostnader i dag. Eller kanskje mest småbarnsfamilier som er utsatte. Det ble sagt av en politiker at ikke få av folk i godt betalte fulltidsjobber mottar sosialhjelp i mange år. Er dette på grunn av det " grønne skifte" vi er inne i som mange sier?

Kjør debatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Hvordan tror dere den er for mange. Jeg har hørt om dem som har droppet båtforsikring eller husforsikring eller måttet selge båten. Alt har ofte så høye kostnader i dag. Eller kanskje mest småbarnsfamilier som er utsatte. Det ble sagt av en politiker at ikke få av folk i godt betalte fulltidsjobber mottar sosialhjelp i mange år.

Jeg skulle likt å se den som har en godt betalt fulltidsjobb som også mottar sosialhjelp.

Folk flest har aldri hatt bedre økonomi. Men det er mange som ikke klarer å styre sin egen privatøkonomi og havner i uføret. 

Anonymkode: 95831...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Det ble faktisk hevdet på radio  av sentral SV politiker for bare noen dager siden. Vedkommende politiker vil ha sluttet på denne mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøffe@ skrev:

Det ble sagt av en politiker at ikke få av folk i godt betalte fulltidsjobber mottar sosialhjelp i mange år.

Her er det to feil: Slike fulltidsjobber er ikke godt betalte, og man regner ikke med at disse tilfellene mottar sosialhjelp i mange år.

Her er en link - lurt å lese hele:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/07/15/195594177/dette-er-et-symptom-pa-et-hardere-arbeidsliv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Takk for korreksjoner og linken. 

Alle har ikke det samme gode startutgangspunktet på veien til voksenliv. Noe som kanskje også spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er vel noe jeg har advart mot her på forumet, men ingen bryr seg trolig fordi de ikke konkurrer om disse ufaglærte jobbene.

Ser at SV er imot at fulltidsarbeidende tjener lite, men samtidig er de for økt import av ufaglært utenlandsk arbeidskraft, og økt inntak av flyktninger som i mindre grad har utdanning og/eller utdanning av for lav kvalitet til å kunne brukes i et industrialisert samfunn

Supply and demand, er ganske enkle prinsipper, som en burde ha lært på skolen, men disse kommunistene utnytter dumme velgere, og da blir det som det blir

Både høyresiden og venstresiden, fører til dette forfallet, men da får de stå opp for det og fortelle velgerne hva som blir konsekvensene, ikke gjemme seg bak at de skal vedta politikk, og vedta bort alle naturlige uunngåelige konsekvenser av valgene deres

 

Jeg er SV, jeg vedtar at vi skal felle et tre, men ta det helt med ro for vi vedtar også at etter å ha felt treet, skal treet stå oppreist, for eller ser det diskriminering mot tre. Stem på meg. (og folk stemmer på dem... og det gjorde de i venezuela også, masse fine lovnader, vi skal innføre politikk som fører oss i dass, men ta det med ro for vi skal vedta at ting ikke skal gå i dass. Minner meg om religiøse folk, kanksje politikere er moderne tiders religiøse ledere??? hvem vet

 

Lykke til, uansett. Dette går nok bra, for SV har vedtatt at alle skal ha høy lønn, og alle skal få asyl, og alle skal få komme hit og få jobb, og alle skal leve lykkelige i alle sine dager

Lykke til ....

Anonymkode: 0f5fc...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jo takk takk takk.

Jeg tror selv at alt har en kostnad ( eksempel forbruk av rent vann er jo langt fra noen utømmelig ressurs når man tenker globalt og har jp også en indirekte kostnad inn t til rørene og frem til tappekrana og  kjøkjenspringen) og  også at kostnadene kan bli for høye for alle. Menneskelige kostnader er jo også " priceless".

Der finnes ingen " nullsumspill" og der står vi å spinner i økonomisk tenkning i dag vi som ikke er av de mest ressurssterke og forstår så mye.

At noen kan få sosialhjelp er jo ofte i påvente av en fastere stønad fordi man ser at der er et varig behov. Ofte kan det være slik at sosialstønaden som er utbetalt går til fratrekk i den ytelsen personen får når nødvendige vedtak er gjort og vedkommende eksempelvis er tilstått full uføretrygd. At noen altså er i full jobb samtidig kan ha forklaring i noe med barn eller øvrig familie kanskje. At man venter på pleiepenger for ektefelle sin sykdom rl.l. Ofte like mange forklaringer på ting som der finnes mennesker tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Slik er lover og regler i Trygderetten pr.i dag ( jeg har tatt kurs ved høyere utdanninsinstans)  Om ikke politikerene finner på noe " miksmax" til i morgen tidlig. Men også dem har vel en velfortjent sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

At alt går i dass er jeg ellers så hjertens enig i eller den veien høna sparker. Depresjonen lurer i det fjerne. Men det er så vanskelig å forstå hvorfor for alle oss som ikke har svingt seg i " de høye sfærer".

Rart ikke havene stiger mer og rart de ikke har begynt å flytte fra Venetzia og enkelte Stillehavsøyer. Det er jo rart. Hørte man ( forskerene)hadde krysset frem en slik oltidsmammut som skulle plasseres ute i Sibir. Alt skulle bli som i " gamle dager".liksom. Menneskene får kanskje mindre og mindre spare. Hvordan vil politikerene takle det eksempelvis.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@
På 18.7.2019 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Er vel noe jeg har advart mot her på forumet, men ingen bryr seg trolig fordi de ikke konkurrer om disse ufaglærte jobbene.

Ser at SV er imot at fulltidsarbeidende tjener lite, men samtidig er de for økt import av ufaglært utenlandsk arbeidskraft, og økt inntak av flyktninger som i mindre grad har utdanning og/eller utdanning av for lav kvalitet til å kunne brukes i et industrialisert samfunn

Supply and demand, er ganske enkle prinsipper, som en burde ha lært på skolen, men disse kommunistene utnytter dumme velgere, og da blir det som det blir

Både høyresiden og venstresiden, fører til dette forfallet, men da får de stå opp for det og fortelle velgerne hva som blir konsekvensene, ikke gjemme seg bak at de skal vedta politikk, og vedta bort alle naturlige uunngåelige konsekvenser av valgene deres

 

Jeg er SV, jeg vedtar at vi skal felle et tre, men ta det helt med ro for vi vedtar også at etter å ha felt treet, skal treet stå oppreist, for eller ser det diskriminering mot tre. Stem på meg. (og folk stemmer på dem... og det gjorde de i venezuela også, masse fine lovnader, vi skal innføre politikk som fører oss i dass, men ta det med ro for vi skal vedta at ting ikke skal gå i dass. Minner meg om religiøse folk, kanksje politikere er moderne tiders religiøse ledere??? hvem vet

 

Lykke til, uansett. Dette går nok bra, for SV har vedtatt at alle skal ha høy lønn, og alle skal få asyl, og alle skal få komme hit og få jobb, og alle skal leve lykkelige i alle sine dager

Lykke til ....

Anonymkode: 0f5fc...f0f

I dag er det bare rå profitthensyn som råder uansett parti synes jeg i alt fra Å til Å. Tenker på å bare la være å stemme noe mer for egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@
På 18.7.2019 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Er vel noe jeg har advart mot her på forumet, men ingen bryr seg trolig fordi de ikke konkurrer om disse ufaglærte jobbene.

Ser at SV er imot at fulltidsarbeidende tjener lite, men samtidig er de for økt import av ufaglært utenlandsk arbeidskraft, og økt inntak av flyktninger som i mindre grad har utdanning og/eller utdanning av for lav kvalitet til å kunne brukes i et industrialisert samfunn

Supply and demand, er ganske enkle prinsipper, som en burde ha lært på skolen, men disse kommunistene utnytter dumme velgere, og da blir det som det blir

Både høyresiden og venstresiden, fører til dette forfallet, men da får de stå opp for det og fortelle velgerne hva som blir konsekvensene, ikke gjemme seg bak at de skal vedta politikk, og vedta bort alle naturlige uunngåelige konsekvenser av valgene deres

 

Jeg er SV, jeg vedtar at vi skal felle et tre, men ta det helt med ro for vi vedtar også at etter å ha felt treet, skal treet stå oppreist, for eller ser det diskriminering mot tre. Stem på meg. (og folk stemmer på dem... og det gjorde de i venezuela også, masse fine lovnader, vi skal innføre politikk som fører oss i dass, men ta det med ro for vi skal vedta at ting ikke skal gå i dass. Minner meg om religiøse folk, kanksje politikere er moderne tiders religiøse ledere??? hvem vet

 

Lykke til, uansett. Dette går nok bra, for SV har vedtatt at alle skal ha høy lønn, og alle skal få asyl, og alle skal få komme hit og få jobb, og alle skal leve lykkelige i alle sine dager

Lykke til ....

Anonymkode: 0f5fc...f0f

Det er stor syke - andel i befolkningen nå tror jeg og allikevel blir det ikke flere ledige vikariat eller fler stillinger.Det må jo bare skyldes et beinhardt arbeidsliv. Man kan virkelig lure på hvor dette skal ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Det er stor syke - andel i befolkningen nå tror jeg og allikevel blir det ikke flere ledige vikariat eller fler stillinger.Det må jo bare skyldes et beinhardt arbeidsliv. Man kan virkelig lure på hvor dette skal ende.

Det går på dunken.

Anonymkode: 95831...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Men finnes der et land i verden uten feil og mangler egentlig. Ingen har vel vært i alle land i verden men ut fra hva de fleste av oss har kjennskap til?  Alle har sine feil og mangler. De som bor der vet kanskje ikke om noe annet. Om de ikke er på Facebook da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Mener ikke å klage og syte. Det kan ikke være bare å være i styre og stell på noe nivå i dag. Enkelte økonomer spår jo at også Norge as lett kan ende opp med gjeld til pipa slik som så mange. Jeg hørte at en tredjedel av årlig driftsbudsjett i Amerika var lån. Andre land er ikke så mye forskjellig. Alt er ikke bare i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...