blablabla Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Hei :) Vet at det ikke er det samme, men lurer på om jeg kan snakke med psykiateren min på samme måte som en psykolog? Nå går jeg kun til han pga adhd og medisinering, men jeg trenger virkelig hjelp til å takle hverdagen og tankekjøret mitt og meg selv. Men det kan ikke medisiner gjøre.. Så lurer på om jeg kan snakke med han, eller kan han gi meg en henvisning til psykolog? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 7 minutter siden, blablabla skrev: Hei Vet at det ikke er det samme, men lurer på om jeg kan snakke med psykiateren min på samme måte som en psykolog? Nå går jeg kun til han pga adhd og medisinering, men jeg trenger virkelig hjelp til å takle hverdagen og tankekjøret mitt og meg selv. Men det kan ikke medisiner gjøre.. Så lurer på om jeg kan snakke med han, eller kan han gi meg en henvisning til psykolog? Helt klart psykiatere er også behandlere slik som psykologer. De har i tillegg medisinutdanning. Anonymkode: 9ce50...cfc 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Psykiatere har og veiledning i terapi, selv om det er en større komponent i psykolog-utdannelsen. Det er bare å snakke om den følelsesmessige :). Eventuelt kan han henvise til psykolog. Kanskje er et samarbeid mellom psykolog og psykiater den beste løsningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blablabla Skrevet 18. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt klart psykiatere er også behandlere slik som psykologer. De har i tillegg medisinutdanning. Anonymkode: 9ce50...cfc Oki, takk! Føles bare litt rart og plutselig begynne å snakke om hvordan jeg har det til han. Har bare vært rett inn og ut for å teste medisiner 🙄 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blablabla Skrevet 18. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2019 1 minutt siden, FjellOgDalar skrev: Psykiatere har og veiledning i terapi, selv om det er en større komponent i psykolog-utdannelsen. Det er bare å snakke om den følelsesmessige :). Eventuelt kan han henvise til psykolog. Kanskje er et samarbeid mellom psykolog og psykiater den beste løsningen. Da prøver jeg meg litt frem imorgen med han Syns bare det føles veldig rart ut og skal begynne å snakke om sånne ting etter 6 mnd, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Det er nok individuelle forskjeller, men jeg har en formening om at psykiatere er mer interessert i hjernens «hardware» - altså hjernen som organ med biokjemiske funksjoner og følgelig psykofarmakologi, der psykologer har en større interesse for «software» som i tankemønstre og følelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 14 minutter siden, issomethingwrong skrev: Det er nok individuelle forskjeller, men jeg har en formening om at psykiatere er mer interessert i hjernens «hardware» - altså hjernen som organ med biokjemiske funksjoner og følgelig psykofarmakologi, der psykologer har en større interesse for «software» som i tankemønstre og følelser. Noen psykiatere ja. Men mange er mest opptatt av psykoterapien - for mange etter min mening. Som psykiater bør en være i trekanten biologi-psykologi-sosiologi. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 1 minutt siden, kupton skrev: Noen psykiatere ja. Men mange er mest opptatt av psykoterapien - for mange etter min mening. Som psykiater bør en være i trekanten biologi-psykologi-sosiologi. For mange er opptatt av psykoterapi: hva mener du, og hvorfor mener du det? Anonymkode: 9ce50...cfc 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 For mange er for ensidig opptatt av det og er nesten blanke på farmakoterapi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Eller som en professor sa til en av mine medstudenter på eksamen: "De La..... Kan da virkelig mindre om dette enn en fast leser av Hjemmet". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janus30 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 5 minutter siden, kupton skrev: Eller som en professor sa til en av mine medstudenter på eksamen: "De La..... Kan da virkelig mindre om dette enn en fast leser av Hjemmet". Ukebladspsykologien har snart satt hele faget i vanry. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 1 time siden, issomethingwrong skrev: Det er nok individuelle forskjeller, men jeg har en formening om at psykiatere er mer interessert i hjernens «hardware» - altså hjernen som organ med biokjemiske funksjoner og følgelig psykofarmakologi, der psykologer har en større interesse for «software» som i tankemønstre og følelser. Da tror jeg at jeg vet hva du ville ha valgt å bli, om du ønsket det. Nemlig psykiater! Anonymkode: e2dbb...677 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 36 minutter siden, kupton skrev: Eller som en professor sa til en av mine medstudenter på eksamen: "De La..... Kan da virkelig mindre om dette enn en fast leser av Hjemmet". Hva mener du med "De La..."? De lavpannede, de latsabbene, de larvene? (Regner med at det handler om en ufin karakteristikk?) 😉 Anonymkode: e2dbb...677 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Et navn 🙂 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.