Gå til innhold

Kan ikke nordmenn utleveres til utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOj74q/sanner-ber-om-redegjoerelse-etter-at-terrortiltalt-fikk-statsborgerskap?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Terrordømt , ( antagelig asylsøker ? ), har fått statsborgerskap i Norge, og dermed får han "amnesti" for terrorhandlingene han har deltatt i (???) 

Ettersom mannen i 40-årene nå er norsk statsborger kan han ikke utleveres til Italia. Til tross for dommen som falt på mandag, der mannen ble dømt til ni år i fengsel

Hva slags regel er dette ?

Italia mener de seks mennene tilhører terrornettverket, Rawti Shax, som skal ha tilknytning til Den islamske staten (IS). Ifølge italienske myndigheter skal Krekar være lederen av nettverket.

Og hvorfor straffes ikke denne Krekar også, har han også fått "amnesti" av Norge`?

Hvorfor deler Norge eventuelt ut amensti til IS folk, og gir dem statsborgerskap etc, skjønner ingenting jeg, kan noen forklare situasjonen ?

Anonymkode: ccddb...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutes ago, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOj74q/sanner-ber-om-redegjoerelse-etter-at-terrortiltalt-fikk-statsborgerskap?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Terrordømt , ( antagelig asylsøker ? ), har fått statsborgerskap i Norge, og dermed får han "amnesti" for terrorhandlingene han har deltatt i (???) 

Ettersom mannen i 40-årene nå er norsk statsborger kan han ikke utleveres til Italia. Til tross for dommen som falt på mandag, der mannen ble dømt til ni år i fengsel

Hva slags regel er dette ?

Italia mener de seks mennene tilhører terrornettverket, Rawti Shax, som skal ha tilknytning til Den islamske staten (IS). Ifølge italienske myndigheter skal Krekar være lederen av nettverket.

Og hvorfor straffes ikke denne Krekar også, har han også fått "amnesti" av Norge`?

Hvorfor deler Norge eventuelt ut amensti til IS folk, og gir dem statsborgerskap etc, skjønner ingenting jeg, kan noen forklare situasjonen ?

Anonymkode: ccddb...9fb

Når man har fått norsk statsborgerskap, så er man norsk. At velkommende tilhører et terrornettverk gjør ikke h*n mindre norsk. Hvis jeg følger logikken din, så vil du at velkommende skal kastes ut av landet primært fordi h*n har utenlandsk bakgrunn. Dette er i mine øyne rasistiske trekk. Fordi hvis du vil at terror ikke skal finne sted, så må vi rett og slett kaste ut alle terrorister ut av landet, uavhengig av hvilken bakgrunn de har. Eller, sende de alle til et øy. Vi kan begynne med Anders Breivik.

Anonymkode: de0be...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man har fått norsk statsborgerskap, så er man norsk. At velkommende tilhører et terrornettverk gjør ikke h*n mindre norsk. Hvis jeg følger logikken din, så vil du at velkommende skal kastes ut av landet primært fordi h*n har utenlandsk bakgrunn. Dette er i mine øyne rasistiske trekk. Fordi hvis du vil at terror ikke skal finne sted, så må vi rett og slett kaste ut alle terrorister ut av landet, uavhengig av hvilken bakgrunn de har. Eller, sende de alle til et øy. Vi kan begynne med Anders Breivik.

Anonymkode: de0be...6df

? ? ? ? ? ? ? ? ??????????????????

mitt poeng var :

1: Hvorfor gis terrorister asyl og statsborgerskap i Norge til å begynne med, dette er vel ikke helt slik asyl systemet ble begrunnet med eller slik det blir forspeilet for velgerne/folket.

2:  Hvis de ikke kan sendes ut for å sone straffen i italia, kan de vel få sone i Norge istedenfor da, hvorfor skal en ikke straffes for kriminalitet en har begått og dømt for i utlandet ?

At folk skal sone straffen sin, er vel ikke veldig rasistisk, eller at IS og co, ikke skal få asyl i Norge, er ikke veldig rasistisk det heller,  synes dette var ganske lavt/patetisk personangrep, men om det er slik du vil holde på så har du lov til det. 

mange terrorister som sikkert vil ha asyl og amensti i Norge, er det rasistisk å nekte dem det mener du ????????????? 

 

Jeg skjønner ingenting, men uansett, lykke til dere som forsvarer dette systemet

Anonymkode: ccddb...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har fått norsk statsborgerskap, så er man norsk. At velkommende tilhører et terrornettverk gjør ikke h*n mindre norsk. Hvis jeg følger logikken din, så vil du at velkommende skal kastes ut av landet primært fordi h*n har utenlandsk bakgrunn. Dette er i mine øyne rasistiske trekk.

Han bør miste sitt statsborgerskap.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hvis du vil at terror ikke skal finne sted, så må vi rett og slett kaste ut alle terrorister ut av landet, uavhengig av hvilken bakgrunn de har. Eller, sende de alle til et øy. Vi kan begynne med Anders Breivik.

Anonymkode: de0be...6df

Hvis Breivik hadde begått terror i utlandet kunne vi gjerne begynt med å sende han ut.

Anonymkode: e501c...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Han bør miste sitt statsborgerskap.

Hvis Breivik hadde begått terror i utlandet kunne vi gjerne begynt med å sende han ut.

Anonymkode: e501c...ba0

Hvis man begår terrorangrep, og deretter søker asyl, er jeg enig i at han eller hun bør ikke få asyl, og bør heller sendes ut av landet. Men hvis han eller hun derimot søkte asyl og fikk statsborgerskap før han eller hun begikk terrorangrep, så er det i mine øyne brudd på menneskerettighet å sende han eller hun ut av landet.

Og som sagt så burde vi heller sende alle terrorister til et øy. De fortjener ikke å sitte i vanlig fengsel etter min mening.

Anonymkode: de0be...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutes ago, AnonymBruker said:

? ? ? ? ? ? ? ? ??????????????????

mitt poeng var :

1: Hvorfor gis terrorister asyl og statsborgerskap i Norge til å begynne med, dette er vel ikke helt slik asyl systemet ble begrunnet med eller slik det blir forspeilet for velgerne/folket.

2:  Hvis de ikke kan sendes ut for å sone straffen i italia, kan de vel få sone i Norge istedenfor da, hvorfor skal en ikke straffes for kriminalitet en har begått og dømt for i utlandet ?

At folk skal sone straffen sin, er vel ikke veldig rasistisk, eller at IS og co, ikke skal få asyl i Norge, er ikke veldig rasistisk det heller,  synes dette var ganske lavt/patetisk personangrep, men om det er slik du vil holde på så har du lov til det. 

mange terrorister som sikkert vil ha asyl og amensti i Norge, er det rasistisk å nekte dem det mener du ????????????? 

 

Jeg skjønner ingenting, men uansett, lykke til dere som forsvarer dette systemet

Anonymkode: ccddb...9fb

Jeg sa ikke det var rasistisk å nekte terrorister verken asyl eller statsborgerskap. Jeg er faktisk enig med deg at vi burde nekte å gi terrorister asyl her i landet. Men det jeg mente, var at de som fikk asyl og statsborgerskap før de begikk terrorangrep, ikke skal sendes ut av landet, fordi det er i mine øyne brudd på menneskerettigheter.

Anonymkode: de0be...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man begår terrorangrep, og deretter søker asyl, er jeg enig i at han eller hun bør ikke få asyl, og bør heller sendes ut av landet. Men hvis han eller hun derimot søkte asyl og fikk statsborgerskap før han eller hun begikk terrorangrep, så er det i mine øyne brudd på menneskerettighet å sende han eller hun ut av landet.

Så i dine øyne bryter altså f.eks. krigsforbryterdomstolen i Haag mot menneskerettighetene. Deg om det.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som sagt så burde vi heller sende alle terrorister til et øy. De fortjener ikke å sitte i vanlig fengsel etter min mening.

Anonymkode: de0be...6df

Hvordan er det noe mindre brudd på menneskerettighetene kan man virkelig lure på.

Anonymkode: e501c...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke det var rasistisk å nekte terrorister verken asyl eller statsborgerskap. Jeg er faktisk enig med deg at vi burde nekte å gi terrorister asyl her i landet. Men det jeg mente, var at de som fikk asyl og statsborgerskap før de begikk terrorangrep, ikke skal sendes ut av landet, fordi det er i mine øyne brudd på menneskerettigheter.

Anonymkode: de0be...6df

Denne mannen fikk da vitterlig norsk statsborgerskap etter han begikk de handlingene han nå er dømt for i Italia. Det statsborgerskapet bør trekkes tilbake, og mannen sendes ut av landet.

Anonymkode: e501c...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutes ago, AnonymBruker said:

Denne mannen fikk da vitterlig norsk statsborgerskap etter han begikk de handlingene han nå er dømt for i Italia. Det statsborgerskapet bør trekkes tilbake, og mannen sendes ut av landet.

Anonymkode: e501c...ba0

Enig med deg.

Anonymkode: de0be...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutes ago, AnonymBruker said:

Så i dine øyne bryter altså f.eks. krigsforbryterdomstolen i Haag mot menneskerettighetene. Deg om det.

Hvordan er det noe mindre brudd på menneskerettighetene kan man virkelig lure på.

Anonymkode: e501c...ba0

Jeg mener ikke at vi skal sende terrorister til et øy uten ingenting. Det er åpenbart brudd på menneskerettigheter. Men det jeg mente, er at vi burde bygge et fengsel på et øy, der de alle mest verste kriminelle blir sendt til. Er ikke du enig?

Anonymkode: de0be...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dette tilfelle har det vel skjedd en feil. Bevisst eller ubevisst. Nå ser de på om det er mulig å fjerne det, da det er gitt på falske premisser. Det er veldig få som støtter att en mistenkt forbryter får statsborgerskap.

Anonymkode: 0e4b0...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem har egentlig mest ansvar for at integreringen av en person blir vellykket? Det må jo være mye integrering som ikke er så vellykket når det gir sånne svært alvorlige og forferdelige  utslag?

Anonymkode: 374ea...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man bør ikke være så snar til å dømme tror jeg. Rett som det er sitter man der selv.

Jeg tror dette er mennesker som først og fremst trenger hjelp av det land som har ansvar og har kunnskap til å hjelpe.

Men kanskje ressursene i integreringsarbeidet ikke strekker til med nok og og arbeide. Alle har nok sitt tror jeg også flykninger og asylsøkere og disse er nok ikke representative. Man kan ikke ta alle over en kam. Men bør kanskje se mer kritisk på integreringarbeide og evalueringer.

Det er jo ikke lenge siden fengselsmyndighetene fortalte at der var innsatte som fikk veldig mangelfull oppsyn og ikke fikk hjelp ved sykdom.Rysrende historier som det er vanskelig å forstå skjer her.

Her trengs ressurser for å motarbeide terror og hjelpe dem som trenger nødvendig assistanse og støtte.

Anonymkode: 374ea...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...