Gå til innhold

Kraftige menssmerter i uke 9+3


Eføy

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er veldig bekymret fordi jeg i går hadde veldig kraftige menssmerter (i både rygg og mage). Smertene er der i dag også, men ikke så sterke som i går. (Det hjelper å ligge rolig med varmepakning på rygg/mage).Jeg har ennå ikke begynt å blø, men frykter at fosteret kan være dødt. Det er vel en "propp" der nå som hindrer evt blod å renne ut ?

Kan dette være normalt, eller tror du at det er en begynnende abort(har abortert to gngr. før i uke 5-6)?

Er det noe jeg bør gjøre ?

(Har sett fosteret på ul i uke 8+5, det var 18mm)

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Menssmerter under graviditeten er ikke uvanlig. Det er ikke alltid lett å vite vad det skylles. Det hender at graviditeten ender i en spontanabort som du tidligere har hatt. Symptomer på det i tillegg til menssmerter er da blödninger. Det finnes ingen "propp" som du sier, som holder igen, uten hvis det blir til en spontanabort , åpner seg livmorhalsen så at blod, morkakeanlegg å embryot stöts ut. Så lenge som du ikke har blödninger er sjansen for en spontanabort ikke så stor. Du gjörer helt riktig som pröver å ta det med ro å vile under disse menssmerete perioderne. Varmt bad kan også være dejlig. Jeg synes alltså at du skal avvakte å håper at du slipper blödninger. Hvis du får blödninger skal du kontakte din lege for en undersökelse. Jeg önsker deg lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...