Gå til innhold

Hypo(mani): sett utenfra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil en hypoman person alltid bli sett på som syk av andre?

Vil en manisk person alltid virke sinnsyk, sett utenfra?

Vil alle legge merke til at en er syk, eller kan det overses.

Kan det være at en selv merker at en er hypoman eller manisk, men at en likevel greier å skjule det for andre?

Eller er man så ute av kontroll at det er umulig å skjule?

Anonymkode: e0ff8...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu

Dette er hva jeg tror:

En hypoman person vil i alle fall bli oppdaget av sine nærmeste (inkludert behandler), de som kjenner personen og vet hvordan hen vanligvis er. 

En manisk person vil nok bli lagt merke til av alle, ikke bare de nærmeste. Fordi da er man så ute av kontroll at det er umulig å skjule. 

 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil en hypoman person alltid bli sett på som syk av andre?

Vil en manisk person alltid virke sinnsyk, sett utenfra?

Vil alle legge merke til at en er syk, eller kan det overses.

Kan det være at en selv merker at en er hypoman eller manisk, men at en likevel greier å skjule det for andre?

Eller er man så ute av kontroll at det er umulig å skjule?

Anonymkode: e0ff8...cd3

Tror alle var fornøyd de gangene jeg har vært hypoman,masse energi og fikk gjort masse konstruktivt. Malte vegger og tak i huset med full musikk på,danset i mange timer med ungene og lo og var fornøyd. Men jeg gikk mye ut og festet og var veldig flørtete og masete,en gang ble jeg kastet ut i en fontene fordi jeg bare stod der og snakket og snakket. De ble lei av det! Min samboer mente jeg altfor tullete og minnet om hans far som hadde bipolar. Men jeg elsket å være sånn, lenge siden nå. Men tror ingen så på det som sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok :) 

Jeg tror jeg kun blir hypoman nå som jeg tar litium. Lurte litt på om jeg har bp2 i stedet for bp1. Men når jeg tenker meg om har jeg gjort såpass ekstreme ting før, så da var jeg nok manisk. 

Anonymkode: 4fc69...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Meg merker man det på. Jeg blir veldig hektisk, irritabel, sover ikke, finner på mye rart og dumt, kan ikke konsentrere meg lenge om en og samme ting. Alt må gå veldig fort. Hvis jeg blir euforisk av det, merkes det avgjort, og det nokså med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har jo vært innlagt i psykiatrien. De jeg har sett med Mani har vært veldig forksjellige. Den ene var helt der oppe "kom igjen folkens nå tar vi en sang"!. Ei annen ei, satt og baksnakket mannen sin og la ut i det vide og det breie om hvor fæl han var. Så kom jeg tilbake til avdelingen noen måneder etterpå, og hun var blitt depressiv. Og nå var det hun som var fæl, og stakkars den snille mannen hennes. 

 

De to er de eneste maniske jeg har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Manikere er ekle. Har bp1 selv og dermed sett mange mens jeg var innlagt

Anonymkode: 8cd6f...cc8

Enig. Og skumle. Har sett et par stykker som skravlet i ett kjør, og det høyt! Og tildels usammenhengende og uforståelig tale. Aggressive var de og. Ble livredd hver gang jeg møtte på dem i korridoren. Han ene stirret så voldsomt på meg også. På puppene mine mest, og jeg var redd han skulle antaste meg, eller slå meg ned. Men heldigvis ble han passet godt på. 

Anonymkode: ddda2...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Og skumle. Har sett et par stykker som skravlet i ett kjør, og det høyt! Og tildels usammenhengende og uforståelig tale. Aggressive var de og. Ble livredd hver gang jeg møtte på dem i korridoren. Han ene stirret så voldsomt på meg også. På puppene mine mest, og jeg var redd han skulle antaste meg, eller slå meg ned. Men heldigvis ble han passet godt på. 

Anonymkode: ddda2...3ea

Ja jeg selv måtte beltelegges flere ganger mens jeg var manisk

Anonymkode: 8cd6f...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...