Gå til innhold

Jeg hater ferien


BeautifulWorld

Anbefalte innlegg

BeautifulWorld

Det er liksom forventet at folk skal reise og være sammen med venner og familie. Men jeg liker ikke å være sammen med familien min, og venner har jeg ikke. Og å reise hater jeg. Så hva skal jeg gjøre da? Stirre på en vegg? 😞

Hadde vært fint om jeg hadde venner (som er psykisk syke) slik at vi forstod hverandre og hadde det kjekt sammen. Jeg lurer på om jeg skal opprette en FB-gruppe og invitere andre psykisk syke? 🤔 eller kan det virke desperat?

Endret av BeautifulWorld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu
7 minutter siden, BeautifulWorld skrev:

Det er liksom forventet at folk skal reise og være sammen med venner og familie. Men jeg liker ikke å være sammen med familien min, og venner har jeg ikke. Og å reise hater jeg. Så hva skal jeg gjøre da? Stirre på en vegg? 😞

Hadde vært fint om jeg hadde venner (som er psykisk syke) slik at vi forstod hverandre og hadde det kjekt sammen. Jeg lurer på om jeg skal opprette en FB-gruppe og invitere andre psykisk syke? 🤔 eller kan det virke desperat?

Det er fint med venner! Men det å kun ha psykisk syke venner, er nok ikke så lurt. Selv om hensikten kanskje er å hjelpe hverandre til å finne konstruktive løsninger på problemer, kan det i stedet heller bli til at en drar hverandre ned i gjørma og får hverandre til å forbli i gjørma. 

Har vært innlagt, og jeg ser i alle fall at slikt kan forekomme der, hvor mange psykisk syke er samlet på ett sted. Det blir fort mye fokus på egne og andres problemer, slik at en noen ganger også kan ende opp med å bli sykere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, BeautifulWorld skrev:

Det er liksom forventet at folk skal reise og være sammen med venner og familie. Men jeg liker ikke å være sammen med familien min, og venner har jeg ikke. Og å reise hater jeg. Så hva skal jeg gjøre da? Stirre på en vegg? 😞

Hadde vært fint om jeg hadde venner (som er psykisk syke) slik at vi forstod hverandre og hadde det kjekt sammen. Jeg lurer på om jeg skal opprette en FB-gruppe og invitere andre psykisk syke? 🤔 eller kan det virke desperat?

Jeg syns det er fint med sommer og lyse dager, men liker ikke presset om å reise på ferie. Det er ikke alle som liker det,jeg ser endel på netflix eller hbo. Ellers er det fint å sitte i partyteltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Det er fint med venner! Men det å kun ha psykisk syke venner, er nok ikke så lurt. Selv om hensikten kanskje er å hjelpe hverandre til å finne konstruktive løsninger på problemer, kan det i stedet heller bli til at en drar hverandre ned i gjørma og får hverandre til å forbli i gjørma. 

Har vært innlagt, og jeg ser i alle fall at slikt kan forekomme der, hvor mange psykisk syke er samlet på ett sted. Det blir fort mye fokus på egne og andres problemer, slik at en noen ganger også kan ende opp med å bli sykere. 

Jeg har bare psykisk syke venner, tre stykker og det funerer greit. Vi vet om det å ha dårlige dager, vi forstår hverandre. Bakker hverandre opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg har bare psykisk syke venner, tre stykker og det funerer greit. Vi vet om det å ha dårlige dager, vi forstår hverandre. Bakker hverandre opp. 

Så bra! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Så bra! 👍

Ja det er bra, men vi treffes ikke så ofte men når vi gjør det er det koselig. Men tror alle blir sliten etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BeautifulWorld
9 minutes ago, Surrehuggu said:

Det er fint med venner! Men det å kun ha psykisk syke venner, er nok ikke så lurt. Selv om hensikten kanskje er å hjelpe hverandre til å finne konstruktive løsninger på problemer, kan det i stedet heller bli til at en drar hverandre ned i gjørma og får hverandre til å forbli i gjørma. 

Har vært innlagt, og jeg ser i alle fall at slikt kan forekomme der, hvor mange psykisk syke er samlet på ett sted. Det blir fort mye fokus på egne og andres problemer, slik at en noen ganger også kan ende opp med å bli sykere. 

Du har et poeng. Jeg skal prøve å få meg venner som ikke er psykisk syke. Men jeg blir nervøs og ser ned på meg selv når jeg møter folk på min alder som ikke sliter. Jeg tenker at de har et normalt liv med mange venner, mens jeg lever et kjedelig liv som svingdørpasient 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, BeautifulWorld skrev:

Det er liksom forventet at folk skal reise og være sammen med venner og familie. Men jeg liker ikke å være sammen med familien min, og venner har jeg ikke. Og å reise hater jeg. Så hva skal jeg gjøre da? Stirre på en vegg? 😞

Man finner på noe selv.

Anonymkode: f5957...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
11 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg syns det er fint med sommer og lyse dager, men liker ikke presset om å reise på ferie. Det er ikke alle som liker det,jeg ser endel på netflix eller hbo. Ellers er det fint å sitte i partyteltet. 

Så bra at du liker sommeren 😁 jeg var som deg før, jeg likte ferien og var inne hele dagen. Jeg spilte mye dataspill og så på mye Netflix. Men det er ikke et sunt liv tenker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, BeautifulWorld skrev:

Så bra at du liker sommeren 😁 jeg var som deg før, jeg likte ferien og var inne hele dagen. Jeg spilte mye dataspill og så på mye Netflix. Men det er ikke et sunt liv tenker jeg 

Du har rett i det, det beste er vel å komme seg ut selv om det ikke er så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Man finner på noe selv.

Anonymkode: f5957...214

Jeg er fortiden innlagt på DPS og det er ikke mye man kan finne på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
3 minutes ago, stjernestøv said:

Du har rett i det, det beste er vel å komme seg ut selv om det ikke er så lett. 

Ja, når jeg blir skrevet ut, skal jeg fylle på min termos og dra på tur. Akkurat som eksperten alltid anbefale 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, BeautifulWorld skrev:

Ja, når jeg blir skrevet ut, skal jeg fylle på min termos og dra på tur. Akkurat som eksperten alltid anbefale 😁

Ja du får gjøre det :) Hvis det blir fint vær snart skal vi opp på fjeller og grille pølser,og vi kan dra å bade...men jeg vil ikke bade så stor som jeg er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BeautifulWorld
2 minutes ago, stjernestøv said:

Ja du får gjøre det :) Hvis det blir fint vær snart skal vi opp på fjeller og grille pølser,og vi kan dra å bade...men jeg vil ikke bade så stor som jeg er nå. 

Ingen er for stor til å bade 😁 Du må bade og kose deg sammen med familien ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, BeautifulWorld skrev:

Ingen er for stor til å bade 😁 Du må bade og kose deg sammen med familien ☺️

Tja,får ta på meg badedrakt da kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
3 minutes ago, stjernestøv said:

Tja,får ta på meg badedrakt da kanskje :) 

Gjør det som føles behagelig, men du bør bade 😁. Må aldri skamme seg over kroppen din 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, BeautifulWorld skrev:

Gjør det som føles behagelig, men du bør bade 😁. Må aldri skamme seg over kroppen din 😀

Det er bare ikke kjekt å være feit,og når noen sier man må skjule fettet er det ikke lett. Prøver alt jeg har å skjule det,og min far sier alltid når han ser overvektige "At de ikke slanker seg". Men det er ikke så lett,og fettet det tyter ut. Tynn neste sommer hehe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, BeautifulWorld skrev:

Du har et poeng. Jeg skal prøve å få meg venner som ikke er psykisk syke. Men jeg blir nervøs og ser ned på meg selv når jeg møter folk på min alder som ikke sliter. Jeg tenker at de har et normalt liv med mange venner, mens jeg lever et kjedelig liv som svingdørpasient 

Men så er det jo forskjell på psykisk syke også, da. Noen fungerer jo veldig fint selv om de har en psykisk lidelse, mens andre igjen ikke fungerer i det hele tatt. Så oppegående venner med lettere psykiske lidelser går det jo helt fint an å ha. Og så er det jo noe med det som stjernestøv og du er inne på, nemlig at en kanskje lettere kan forstå hverandres utfordringer bedre enn de som aldri har hatt slike utfordringer.

Og hvem vet, kanskje noen av de jevnaldrende du møter også sliter med et eller annet, bare at det ikke synes på dem. Tror egentlig at det er ganske vanlig å slite psykisk med et eller annet. Og jeg tror din generasjon er enda mer aksepterende og forståelsesfulle for slike ting enn generasjonene over deg. Så ikke se ned på deg selv i møte med andre. Så lenge du oppfører deg fint, så kommer det til å gå bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har, meg bekjent, bare psykisk friske venner. Det er kun en av de som vet at jeg sliter med psyken. 

Anonymkode: 79bd6...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har, meg bekjent, bare psykisk friske venner. Det er kun en av de som vet at jeg sliter med psyken. 

Anonymkode: 79bd6...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...