Gå til innhold

Kupton: Pure OCD?


BeautifulWorld

Anbefalte innlegg

BeautifulWorld

Jeg lurer på om jeg har Pure OCD. Jeg får uønskede tanker og det irriterer meg veldig mye. Hvis jeg for eksempel ser et barn, så får jeg tanker som «han burde dø» eller «han er så stygg» og jeg sier alltid unnskyld etter å ha hatt slike tanker. Et annet eksempel er at jeg forbanner Gud, og det skjer ganske ofte, og jeg blir veldig redd for jeg egentlig elsker Gud og vil ikke forbanne han, men det bare skjer. Og hver gang jeg forbanner Gud, sier jeg: «unnskyld Gud». Hver. Eneste. Gang. Ellers blir jeg redd og nervøs. Hva tror du dette skyldes, Kupton? Er dette Pure OCD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Dvs. tankene er denne typen tanker, men det du beskriver virker ganske normalt. Det blir ikke en tvangslidelse / Pure Obsessive OCD før det skaper et problem for deg og lager masse angst. Jeg foreslår at du slutter med ritualene dine med å unnskylde deg for tanker før dette til slutt blir en OCD.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
6 minutes ago, issomethingwrong said:

Nei.

Dvs. tankene er denne typen tanker, men det du beskriver virker ganske normalt. Det blir ikke en tvangslidelse / Pure Obsessive OCD før det skaper et problem for deg og lager masse angst. Jeg foreslår at du slutter med ritualene dine med å unnskylde deg for tanker før dette til slutt blir en OCD.

Men det lager masse angst for meg å forbanne Gud. Og som sagt, jeg må si unnskyld ellers blir jeg stresset og tenker at jeg er en dårlig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg synes da dette er OCD. I alle fall hvis du har det slik att det er plagsomt. Skjer det 1 eller 2 ganger i uka, er det nok ikke OCD, men er dette noe du sliter med ofte og mye så er det nok tvangslidelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, BeautifulWorld skrev:

Jeg lurer på om jeg har Pure OCD. Jeg får uønskede tanker og det irriterer meg veldig mye. Hvis jeg for eksempel ser et barn, så får jeg tanker som «han burde dø» eller «han er så stygg» og jeg sier alltid unnskyld etter å ha hatt slike tanker. Et annet eksempel er at jeg forbanner Gud, og det skjer ganske ofte, og jeg blir veldig redd for jeg egentlig elsker Gud og vil ikke forbanne han, men det bare skjer. Og hver gang jeg forbanner Gud, sier jeg: «unnskyld Gud». Hver. Eneste. Gang. Ellers blir jeg redd og nervøs. Hva tror du dette skyldes, Kupton? Er dette Pure OCD?

Jeg vil ikke mene noe om dette er OCD eller ikke. Etter å ha lest flere av innleggene du har skrevet den siste tiden, så ser jeg at du lister opp et ganske stort antall diagnoser allerede, og du fokuserer stadig på at du er veldig syk og svakt fungerende. Jeg tror ikke det er konstruktivt at du søker støtte på nett for at du har enda flere diagnoser, jeg tror du bør holde denne tematikken innenfor samtalene med dine behandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
20 minutes ago, frosken said:

Jeg vil ikke mene noe om dette er OCD eller ikke. Etter å ha lest flere av innleggene du har skrevet den siste tiden, så ser jeg at du lister opp et ganske stort antall diagnoser allerede, og du fokuserer stadig på at du er veldig syk og svakt fungerende. Jeg tror ikke det er konstruktivt at du søker støtte på nett for at du har enda flere diagnoser, jeg tror du bør holde denne tematikken innenfor samtalene med dine behandlere. 

Takk for svar.

Jeg er veldig utålmodig, derfor søker jeg etter diagnoser som jeg kjenner meg igjen i. Men som du sa, det er ikke konstruktivt at jeg søker på nett for at jeg har enda flere diagnoser. Jeg skal heller prøve å slå meg til ro, og vente til at jeg får diagnoser av psykiateren. Takk igjen for gode råd, jeg setter stor pris på det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...