Gå til innhold

Hva er greia med dette (ren kraft garanti)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL9XKE/ap-utfordrer-eu-om-ren-norsk-kraft?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=jdgQ0A

Dette synes jeg var litt merkelig, hva er det AP/LO vil her ved å melde oss ut av ordningen ???

"All" kraft som lages i Norge er jo ren kraft, om EU innfører regler som øker verdien på ren kraft gjennom opprinnelsesgaranti, bør jo det være en gullgruve for Norge, i forhold til andre land. Ved å fjerne denne bonusen til produsenter av ren kraft, så sender vi vel bare penger til utlandet siden vi da bare vil få samme pris som alle andre for strømmen vi produserer, hva er fordelen med det for Norge ???

EU har masse dumme regler, og det er vel denne regelen også, men akuratt denne reglen er vel en mega fordel for Norge ? Eller misforstår jeg noe. ???

Dersom denne garantien er en gullgruve for Norge, men vil ramme strømkrevende bedrifter i Norge og EU litt, så er vel det bedre å senke skattene litt for for strømkrevende bedrifter da? isteden for å fjerne denne avgiften som Norge tjener mye på.

Er det noe grunnleggende jeg misforstår her, eller er AP ute etter å sanke dumme velgere og rane Norge for gratis penger fra vannkraftgarantier vi kan selge ?

 

Ja den er dum, men når den er til Norges fordel så kan vi vel ikke sutre? :P 

Anonymkode: 7ab07...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et tilleggsmoment, dersom EU krever at fabrikker i EU bruker "ren strøm" ?, så må de jo kreve dette for importerte varer også, ellers setter de jo hele EU i en ulempe, da vil alle fabrikker flytte til Kina og bruke kull-strøm og selge varene til EU, så håper ikke EU tabber seg helt ut og glemmer å kreve like vilkår for importerte varer som de som produseres i EU, ellers vil de senke hele EU økonomisk i graven, men det er jo en annen sak da.... Regner med at de ikke er så dumme (?)

Anonymkode: 7ab07...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Det er kanskje slik at " kjøper " man denne ordningen må man kanskje godta andre ting som er mindre fordelaktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL9XKE/ap-utfordrer-eu-om-ren-norsk-kraft?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=jdgQ0A

Dette synes jeg var litt merkelig, hva er det AP/LO vil her ved å melde oss ut av ordningen ???

"All" kraft som lages i Norge er jo ren kraft, om EU innfører regler som øker verdien på ren kraft gjennom opprinnelsesgaranti, bør jo det være en gullgruve for Norge, i forhold til andre land. Ved å fjerne denne bonusen til produsenter av ren kraft, så sender vi vel bare penger til utlandet siden vi da bare vil få samme pris som alle andre for strømmen vi produserer, hva er fordelen med det for Norge ???

EU har masse dumme regler, og det er vel denne regelen også, men akuratt denne reglen er vel en mega fordel for Norge ? Eller misforstår jeg noe. ???

Dersom denne garantien er en gullgruve for Norge, men vil ramme strømkrevende bedrifter i Norge og EU litt, så er vel det bedre å senke skattene litt for for strømkrevende bedrifter da? isteden for å fjerne denne avgiften som Norge tjener mye på.

Er det noe grunnleggende jeg misforstår her, eller er AP ute etter å sanke dumme velgere og rane Norge for gratis penger fra vannkraftgarantier vi kan selge ?

 

Ja den er dum, men når den er til Norges fordel så kan vi vel ikke sutre? :P 

Anonymkode: 7ab07...ae6

Mindre byråkrati er alltid en fordel. Systemet fører også til høyere kostnader for norsk industri.

Anonymkode: 317ba...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...