Gå til innhold

Hvilken bil ville du valgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dersom vi utelater merker til over 1 mill og lignenede. Hvilken type bil ville du kjøpt (og hvorfor). Du er singel, bruker bilen både til korte og lange avstander. El-bil? Bensin-bil? Hybrid? Volvo? Tesla? Golf? Skoda? BMW? Hjelp meg 🙂 

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du mann eller kvinne? Det er også nokså vesentlig faktisk. Har selv alltid hatt Toyota biler og har alltid vært svært fornøyd. Siste var en Toyota Yaris hybrid. Med Toyota får du mye kvalitet ifm prisen.

Hybrid generelt har jeg derimot erfart er litt oppskrytt. Sparer riktignok miljøet en ørliten smule. Men omtrent like dyr i drift er min erfaring. Og får lettere utgifter med bla feks batteri og bremser. Hadde nok derimot beholdt yarisen min om jeg hadde hatt mulighet!

Anonymkode: d3833...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En som ikke ruster så fort. Jeg kjørte selv opp i en saab ( svensk)som jeg var godt meget godt foøyd med. Forøvrig hørt mye bra om Ford.

Jeg kjører ikke selv bil men bruker kollektivt. Er mest engstelig for at bussen her skal falle bort der jeg bor da det nesten ikke er passasjerer på veldig mange avganger. Veldig interessert i hva lokalpolitikerene vil prioritere på området kollektiv trafikk.Ikke bare tog der det er stor interesse. Vi er fler tror jeg som hadde ønsket en løsning som legger togstasjon utenfor byen med buss til stasjon. Men dette er omstridt.  Håper ikke den lille byen ødelegges slik de holder på. Byen rives i filler til slutt virker som.

Jeg har lest en studie som viser at etter et eventuelt bruktbilkjøp så gransker man bil aventisement i media i månedsvis etterpå for å se og vurdere om man har selv har gjort et godt kjøp.

Lykke til😊

Anonymkode: a73d7...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg en Volvo XC60! Hybrid som lades under bensinkjøring er jo bare tull - ikke kommer man mange milene på det lille batteriet og når den så skal lades på bensin så bruker den mer bensin enn ved vanlig kjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå min 4de Toyota,  en Yaris hybrid.  Den bruker ca 0,2 mindre på mila enn min forrige Yaris. Bilen jeg har nå har større motor enn den forrige, så jeg sparer nok noe på å ha hybrid. Men er litt skuffa over at bensinforbruket ikke gikk mer ned. 

Er fornøyd med den jeg har nå. Hvis det blir en nyere bil på meg noen gang, så blir det nok en ny Yaris. Er også veldig fornøyd med servicen på Toyota og det betyr litt det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller kvinne? Det er også nokså vesentlig faktisk. Har selv alltid hatt Toyota biler og har alltid vært svært fornøyd. Siste var en Toyota Yaris hybrid. Med Toyota får du mye kvalitet ifm prisen.

Hybrid generelt har jeg derimot erfart er litt oppskrytt. Sparer riktignok miljøet en ørliten smule. Men omtrent like dyr i drift er min erfaring. Og får lettere utgifter med bla feks batteri og bremser. Hadde nok derimot beholdt yarisen min om jeg hadde hatt mulighet!

Anonymkode: d3833...534

Hva i all verden har kjønnet mitt i en diskusjon om biler å gjøre?

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Lillemus skrev:

Ønsker meg en Volvo XC60! Hybrid som lades under bensinkjøring er jo bare tull - ikke kommer man mange milene på det lille batteriet og når den så skal lades på bensin så bruker den mer bensin enn ved vanlig kjøring.

 

Enig, har vurdert å gå for full bensin-bil denne gangen og

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller kvinne? Det er også nokså vesentlig faktisk. Har selv alltid hatt Toyota biler og har alltid vært svært fornøyd. Siste var en Toyota Yaris hybrid. Med Toyota får du mye kvalitet ifm prisen.

Hybrid generelt har jeg derimot erfart er litt oppskrytt. Sparer riktignok miljøet en ørliten smule. Men omtrent like dyr i drift er min erfaring. Og får lettere utgifter med bla feks batteri og bremser. Hadde nok derimot beholdt yarisen min om jeg hadde hatt mulighet!

Anonymkode: d3833...534

Takk for tips, skal se litt nærmere på dette

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg skullet kjøpe ny bil i dag, og hadde hatt grei mulighet for lading både hjemme og på steder jeg reiser jevnlig til, ville jeg utvilsomt valgt elbil. Har foreløpig ikke mulighet for lading på hytta. Ja, jeg vet det finnes stadig flere steder å lade, men virker tungvint om man er avhengig av offentlige ladestasjoner. 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Xtra skrev:

Hadde jeg skullet kjøpe ny bil i dag, og hadde hatt grei mulighet for lading både hjemme og på steder jeg reiser jevnlig til, ville jeg utvilsomt valgt elbil. Har foreløpig ikke mulighet for lading på hytta. Ja, jeg vet det finnes stadig flere steder å lade, men virker tungvint om man er avhengig av offentlige ladestasjoner. 

jeg har vært i tvil om jeg skulle gå for elbil. Bor i en stor by og har muligheter til å lade offentlig. Har ingen mulighet til å lade privat enda noe som er et minus. Dessuten har jeg endel lengre reiser i strøk uten alt for gode lademuligheter så det går nok mot vanlig bensinbil. Tesla virker derimot til å ha god rekkevidde men jeg synes prisen blir for drøy. 

 

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir honnør månedskort på sporveien her. Egen sjåfør og greier!

 

Før hadde jeg en 2005 rød Toyota Yaris. Det var aldri noe tull med den bilen. Hadde jeg vært i stand til å kjøre, så skulle jeg glatt valgt en nyere bruktbil fra Toyota. Ikke noe stor motor, bare for å komme fra A til B.

 

Til å være mann er jeg lite bilinteressert.

Anonymkode: 9265e...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er superfornøyd med min nye BMW i3 😊 Elbil, som kjører rundt 30 mil på en lading, lekker og romslig i forsetet. Litt trangt bak (4-seters, og med litt merkelige bakdører), men den går som ei kule og ligger støtt på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg er superfornøyd med min nye BMW i3 😊 Elbil, som kjører rundt 30 mil på en lading, lekker og romslig i forsetet. Litt trangt bak (4-seters, og med litt merkelige bakdører), men den går som ei kule og ligger støtt på veien.

Litt på siden men hvordan ser strømregningen ut med elbil? Merker du noen forskjell?

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte nylig en Jaguar I-Pace, og ville nok kjøpt det samme om jeg var singel.

Sporty og silkemyk på en gang, lang rekkevidde og ekstremt mye krefter  Valget av Jaguar fremfor Tesla eller Audi E-tron handler kun om følelser og lyster. Jeg vil ikke engang prøve å begrunne det rasjonelt. 

Jeg er godt fornøyd med elbil og mener alle bør vurdere det. Det finnes mange rimeligere alternativ om man kan ha litt mindre bil og evt mindre rekke vidde.

 

Anonymkode: 13e4a...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte nylig en Jaguar I-Pace, og ville nok kjøpt det samme om jeg var singel.

Sporty og silkemyk på en gang, lang rekkevidde og ekstremt mye krefter  Valget av Jaguar fremfor Tesla eller Audi E-tron handler kun om følelser og lyster. Jeg vil ikke engang prøve å begrunne det rasjonelt. 

Jeg er godt fornøyd med elbil og mener alle bør vurdere det. Det finnes mange rimeligere alternativ om man kan ha litt mindre bil og evt mindre rekke vidde.

 

Anonymkode: 13e4a...b02

Lekker bil! Gratulerer! Dessverre har jeg ikke noe ladetilgang hjemme, derfor blir elbil mer og mer utelukket. Hvordan er rekkevidden på Jaguaren, er du fornøyd?

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lekker bil! Gratulerer! Dessverre har jeg ikke noe ladetilgang hjemme, derfor blir elbil mer og mer utelukket. Hvordan er rekkevidden på Jaguaren, er du fornøyd?

Anonymkode: b6cd6...493

Er veldig fornøyd så langt, ja. Rekkevidden på papiret er 470km. I praksis på norsk vei 400km. Dvs frem og tilbake til hytta uten noe stress. Vi har også vært på langturer på 50-60 mil. På de turene tok vi to pauser hvor vi ladet ca 40 min. Man må uansett spise og gå på do, så det føltes som ingen ting. Vi kunne klart oss med én pause, men valgte kortere pauser og gode marginer. 

Vanlig stikkontakt er faktisk nok til å etterfylle det vi bruker daglig, men vi har lader både på hytta og hjemme, litt pga brannsikkerhet.

Det er masse fokus på elbil og rekkevidde, men null stress i praksis for oss.

Jeg er spent på pålitelighet over tid. England er ikke kjent for driftssikre biler. Saken er bare at Tesla i alle fall har mye feil. Mulig Audi er et sikrere kort? 

Anonymkode: 13e4a...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er veldig fornøyd så langt, ja. Rekkevidden på papiret er 470km. I praksis på norsk vei 400km. Dvs frem og tilbake til hytta uten noe stress. Vi har også vært på langturer på 50-60 mil. På de turene tok vi to pauser hvor vi ladet ca 40 min. Man må uansett spise og gå på do, så det føltes som ingen ting. Vi kunne klart oss med én pause, men valgte kortere pauser og gode marginer. 

Vanlig stikkontakt er faktisk nok til å etterfylle det vi bruker daglig, men vi har lader både på hytta og hjemme, litt pga brannsikkerhet.

Det er masse fokus på elbil og rekkevidde, men null stress i praksis for oss.

Jeg er spent på pålitelighet over tid. England er ikke kjent for driftssikre biler. Saken er bare at Tesla i alle fall har mye feil. Mulig Audi er et sikrere kort? 

Anonymkode: 13e4a...b02

Er enig med deg ang Tesla. Sikkert en god bil men alt for mye ustabilitet og feil til at jeg kan la meg lokke. Audi har jeg hatt tidligere og var veldig fornøyd faktisk.

Anonymkode: b6cd6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller kvinne? Det er også nokså vesentlig faktisk.

På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...