Gå til innhold

Har dere problemer med å komme inn i jevn døgnrytme med hensyn på medisintaking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går veldig ofte i surr med hensyn på når morgenrøden  tas og hender jeg slår sammen morgen middag og kveldsdose.

Jeg vet selvsagt forskjell på Norge og kveld men altså jeg går av og til i surr.

Hvordan ordner dere det? Sånne pilleesker kanskje. Dosetter?

Anonymkode: c8262...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går veldig ofte i surr med hensyn på når morgenrøden  tas og hender jeg slår sammen morgen middag og kveldsdose

Regner med at du mener morgendosen.

Hvis du surrer såpass som du skriver her, bør i alle fall du bruke dosett. Det kan nok være fare for overdosering om du slår sammen morgen-, middag-, og kveldsdosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nå sovet litt. Mente morgen dose ja. Muligens har jeg en slik dosetteske liggende. Tror jeg kjøpte på apoteket en gang. Min far og mor hadde slik men jeg trenger heldigvis ikke så store. Det skal ikke være lett.

Tusen takk for svar.😊

Anonymkode: c8262...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nå sovet litt. Mente morgen dose ja. Muligens har jeg en slik dosetteske liggende. Tror jeg kjøpte på apoteket en gang. Min far og mor hadde slik men jeg trenger heldigvis ikke så store. Det skal ikke være lett.

Tusen takk for svar.😊

Anonymkode: c8262...d91

Håper du finner den. Hvis ikke bør du kjøpe en ny. Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Multidose - et system der en lege sender inn til apotek hva du bruker og når. Da pakkes det i må dosoeposer på remse, slik at du river av etter hvert som du trenger. Jeg synes det er svært praktisk. Lett å bare ta med middagsdoen i lomma, og man slipper å dra på en plasskrevende dosett på reiser. 

Ellers: Alarmer på telefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, usikker skrev:

Bruker en app på Tlf og dosetet.

appen heter Medisafe

Håper du vasker dosetet godt da.

Anonymkode: ebb29...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du vasker dosetet godt da.

Anonymkode: ebb29...095

Nei😂😂😂 Dosett! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går mye bedre nå jeg har skaffet en slik (riktignok plast -sak) eller dosett -eske. Bare en pille -eske med små rom til morgen middag og kveldsdose i en hel uke. Ikke mer hokus pokus enn som så.

Anonymkode: c8262...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar
På 23.7.2019 den 14.08, laban skrev:

Morsom trykkfeil :D

Hehe, hadde jo vært praktisk med en do man kunne ha med i lomma, om nøden skulle meldte seg 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...