Gå til innhold

Personfokusering. Er det oppstått med Trump?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare av det gode med sterk personfokusering. Lett å miste sakene av syne synes jeg.

Presidentene før Trump var sjelden samtaleemne . Men det er kanskje naturlig konsekvens av alt som har funnet sted i valgene og senere.

Men jeg synes det har " smitteefekt" til valg i andre land. Igjen kanskje naturlig?

Anonymkode: aa47b...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Presidentene før Trump var sjelden samtaleemne.

Hm - jeg husker da at både Nixon, Carter, Clinton og Obama ble behørig omtalt, både i media og blant folk flest. For å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

Jeg tror nok det har økt midlertidig med Trump. Han er guds gave til journalistene.

Jeg mener det er folkets feil. Folk har det kanskje så godt at de like gjerne kam stemme frem en klovn bare for å se hvordan det går. Jeg er en av de som forsvarer Trump litt, men han vant ikke pga kvalifikasjonene. 

Det var personfokus på tidligere presidenter også. Reagan og Bush jr ble også fremstilt som nærmest mentalt tilbakestående i media, med anekdoter og bilder som understøttet det. 

Bill Clinton og Lewinsky fikk en god del oppmerksomhet.

Obama gjorde ikke mye ut av seg sånn sett. 

Uansett:  Trump er nok "greatest" når det gjelder oppmerksomhet rundt egen person. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trump lokker mediene med sitater som veldig lett kan mistolkes, og mediene går i fella gang på gang. Det begynte med første pressekonferanse hvor han fyren sa "biggest inaugural audience both in person and online". Mediene går selvsagt av skaftet og hevder dette er løgn, men dette er åpenbart en bevist formulering som kan tolkes på to måter, en sann, en usann, mediene på grunn av sin bias går selvsagt for at dette er løgn, men andre tolker dette som sannhet, fordi det er en sannhet, og da virker mediene ekstremt partiske og mister tiltro, og gir trump mer rom for å gjøre ekte dumme ting fordi alle fokuserer på tull.

De tradisjonelle mediene er i krise økonomisk og mister innflydelse pga facebook og twitter og nettaviser, og disse krampetrekningene for å fortsette å være relevant blir ganske så patetisk

NRK.no hevder fortsatt , at "folk hevder" at Putin har en sexvideo av Trump. 2 år etter, er det ingen beklagelse, hey vi innser at dette var utroverdige kilder og vi lot biasen gå amokk, beklager herr president" Nope, gå videre til neste sak, som også er fake news. Mediene har en viktig rolle, men når de kaster bort all tillit på tull, så

Anonymkode: 91d73...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vil de miste makten, og gudene vet hva som vil ta over tomrommet, tror ikke det endre bra

Anonymkode: 91d73...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg mener det er folkets feil. Folk har det kanskje så godt at de like gjerne kam stemme frem en klovn bare for å se hvordan det går. Jeg er en av de som forsvarer Trump litt, men han vant ikke pga kvalifikasjonene. 

Altså dette var åpenbart Demokratenes skyld, de rigget valget mot den beste kandidaten deres, valgfusk, så spør de folket vil dere ha en patetisk falsk korrupt valgjukser, som leder, eller en klovn, folket taper uansett så skylden må legges på Demokratene som satte folket i den situasjonen, ikke folket.

Bernie sanders ønsket "norsk" politikk og å kopiere norsk system, til USA, folket ville kanskje heller valgt det enn en klovn, MEN DE FIKK ALDRI MULIGHETEN PGA DEMOKRATENES VALGJUKS. Så ikke skyld på folket som ikke fikk muligheten til å ta valget.

Demokratene og Clinton burde stilles for riksrett, el.l om de har det der borte da sikkert ikke :P , for de utførte landssvik og burde stilles til ansvar

Anonymkode: 91d73...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tøffe@

Jeg vet ikke.Innimellom synes jeg at jeg ser et mennesket som strever og jobber mer enn kan være godt for helsa og med mye omsorg for Norge som et lite land med den æren å dele ut fredsprisen og med stort personlig nettverk og godt forhold til familien. Jeg vet ikke om noe annet hadde vært bedre i vår verden av i dag på makro plan.

Men handlingene hans med murer og alt virker ikke som god ressursallokering og politikk men så er jeg ikke amerikansk. Jeg må si jeg blir bare trist og utmattet av å se  fange behandling og alt. Han flytter grenser på negativ måte som aldri kan gjøres rett igjen Helt irreversibelt. Føler bare for å ta avstand.

Men noe selv ikke han styrer over er verdensøkonomien. Det kan bli trange tider for alle tror jeg. Vi skal nok være klar over at Amerika har kjent på problemene lenge. Så her er mye forklaringer på makro plan tror jeg men jeg er ingen analytiker. Bare profittjag og profittmaksimering virker som.

Det skummel er at presidenten virker å tro at der er utømmelige og  uendelig mengder ressurser i naturen. Det er mye betenkt over. Men man kan jo tenke selv.

Blir spennende å se om valgene i andre land tar mer etter hva vi har sett fra Amerika i TV show. Alle har nok sitt tror jeg. Men at der kommer trange tider også der kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jeg tror før eksempel han prøver å være en "god far" for barna sine og det er jo alltid formildende trekk synes jeg. Men er han noen" god far "for verden forøvrig. Det ikke slik ut så langt hva jeg kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@
4 timer siden, Gargamel skrev:

 

Jeg tror nok det har økt midlertidig med Trump. Han er guds gave til journalistene.

Jeg mener det er folkets feil. Folk har det kanskje så godt at de like gjerne kam stemme frem en klovn bare for å se hvordan det går. Jeg er en av de som forsvarer Trump litt, men han vant ikke pga kvalifikasjonene. 

Det var personfokus på tidligere presidenter også. Reagan og Bush jr ble også fremstilt som nærmest mentalt tilbakestående i media, med anekdoter og bilder som understøttet det. 

Bill Clinton og Lewinsky fikk en god del oppmerksomhet.

Obama gjorde ikke mye ut av seg sånn sett. 

Uansett:  Trump er nok "greatest" når det gjelder oppmerksomhet rundt egen person. 

 

Ikke på samme måte føler jeg. Vi er liksom så mye " tettere på" nå og alt virker mere åpenlyst og usammenhengende. Lite med tradisjonell politikk å gjøre selv om der har vært veldig kontroversielle presidenter tidligere. Eller om det er jeg selv som ikke lenger er " den samme". Ikke lett å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Ikke på samme måte føler jeg. Vi er liksom så mye "tettere på" nå

Det kan jo bl.a. ha litt med Trumps bruk av Twitter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Om man skal bruke de psykologiske brillene man ikke har så er han kanskje en person med masse komplekser.Alle som søker seg til politikkyrket har visst det tror jeg. Iallefall i vår tid. Enkelte hevder han ikke har nok alademikerballast men jeg tror ikke det er det som er feilen. Tror bare han ønsker å redde Amerika eller hva han føler er Amerika. Men det er jo velgerne som skal gå til valgurne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jeg er bare her og ikke på Twitter eller noe mer så jeg er helt blank på dette men hører og leser jo at mange mener han gjør stor urett i jobben. Og det er ikke bra for verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jeg prøver å følge med men føler vel mest at man må ha bodd i Amerika lenge for å forstå dette landet inklusive presidentene. Mulighetenes land er vel det lille jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tøffe@

Alt er ikke bra for noen men media går presidenten i så stor posisjon  i sømmene er jo også betryggende. Så det er ofte så mange sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Trump får nesten bare negative oppslag i mainstream media. Det viser att journalister går i flokk, og hakker på de som utfordrer vedtatte "sannheter". Se bare på hvor liten sjanse Trump ble levnet i media når det gjaldt å vinne valget. Pressen er i lite kontakt med folkedypet. De snakker vel helst med de som sier det "korrekte".

Nei, pressen er ikke spesielt nøytral hverken her eller i U.S.A. Selv om U.S.A har noen få konservative nyhetsorgan i motsetning til oss.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Samtid blir det gir inntrykk av at feilene har ikke vært store nok til å få ham avsatt hvis ikke jeg feiltolker helt.

Det er mye media som setter dagsorden synes jeg både ute og hjemme. Men slik har det vel kanskje alltid vært og man velger jo selv hvilket " pjatt" man vil vektlegge litt mer i eget liv.

Man har bare ikke tenkt på det før i hvor stor grad det er slik synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...