Gå til innhold

Mens og eggløsning etter pilleslutt ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er en jente på 22 år som hadde pillefri uke 19-25. Juni, med bortfallsblødning 22-24. Juni. 
06. Juli tok jeg min siste ppille, da vi valgte å slutte med dem å etterhvert prøve å bli gravide. 
10. Juli, altså 2.5 uke etter siste blødning, fikk jeg igjen mensen - denne gangen en kraftigere, lengre blødning med friskt blod. 

Det jeg lurer på, er om jeg er så heldig å allerede hatt min første ordentlige mens etter pilleslutt, eller om jeg skal regne blødningen på juli også som bortfallsblødning? Har i disse dager tatt eggløsningstester som er negative, skulle i følge appen Flo hatt eggløsning i går men testen er negativ og jeg hadde mer lotion aktig utflod. 

Begynner å lure på om jeg hadde eggløsning forrige uke, da det da var mer vått nedentil, men tok ingen tester. Tok en graviditetstest idag som selvsagt var negativ, og en eggløsningstest som var sterkere enn den jeg tok i går og på mandag, men allikevel negativ. 

Blir veldig forvirret av det hele, så må vel bare vente på at mensen dukker opp igjen, men kunne tenkt meg å visst om jeg skal regne blødningen på juli som bortfallsblødning eller som første mens etter pilleslutt. Litt rart med 2 blødninger så tett synes jeg, om begge er bortfallsblødninger..? 

Anonymkode: 5350b...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte å skrive at jeg hadde veldig vondt nederst i magen på lørdag, 20. Juli og har etter det hatt veldig murring/småvondt nederst i magen. I tillegg til ømme bryst inni mellom, og svimmel når jeg reiser meg fort. Mulig det hele bare er innbilt men vet jo aldri

Anonymkode: 5350b...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at jeg hadde veldig vondt nederst i magen på lørdag, 20. Juli og har etter det hatt veldig murring/småvondt nederst i magen. I tillegg til ømme bryst inni mellom, og svimmel når jeg reiser meg fort. Mulig det hele bare er innbilt men vet jo aldri

Anonymkode: 5350b...e6c

Det er alt for tidlig å begynne å styre med eggløsningstester og sånt etter min mening - slapp av og kos dere, nyt sommeren og ha sex!

Om symptomene fortsetter og du ikke får mensen så ta en ny graviditetstest om en uke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig forvirret av det hele, så må vel bare vente på at mensen dukker opp igjen

Det kan ta litt tid før alt er i gjenge igjen, det er normalt og helt ufarlig.

Ikke bruk penger på tester før du har gått ordentlig over tiden, det er en unødvendig utgift som fort kan bli en stressfaktor. Ikke regn med at du har noen symptomer helt i starten av et eventuelt svangerskap, det har de færreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...