Gå til innhold

Om selvmord og rettskriving.


Villanda

Anbefalte innlegg

Da jeg leste dette, tenkte jeg umiddelbart på tråden som utviklet seg til å handle om rettskriving og målformer:

"Ho vil ha trygging på fleire nivå i utskrivingsfasen og meir bruk av ambulanseteam ...

Ho avviser at dagens psykiatriske behandling skapar håplause.

– Tal og forsking syner tvert i mot at det er i fasen der ein går ubehandla at pasienten mistar håpar om ei framtid, at sjølvmordsfrekvensen er størst.

Det er eit paradigmeskifte innan psykisk helsevern, der ein også innanfor dei mest alvorlege lidinga fokuserer på betringsprosessar og håp (https://www.nrk.no/hordaland/fryktar-at-psykiatrien-skaper-sjolvmord-1.11990356)"

Kom over det på facebook. Gammel sak, men sikkert like aktuelt.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har kanskje stolt for mye på autokorrektur. 

Trist å lese. Må være vanskelige vurderinger å gjøre. Ser logikken i å begrense tilsyn når selvskading typisk skjer i forbindelse med det. Samtidig ble jo den strategien fatal her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At et menneske tenker på å ta sitt eget liv og kanskje gjør forsøk  i den retning.

Det er mye betenkelig ved utviklingen i dag  tenker bare jeg.

Anonymkode: 11aee...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte mennesker må jo bare være syke som ønsker å ta sitt eget liv.

Anonymkode: 11aee...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At et menneske tenker på å ta sitt eget liv og kanskje gjør forsøk  i den retning.

Det er mye betenkelig ved utviklingen i dag  tenker bare jeg.

Anonymkode: 11aee...d94

Det er nok sammensatt .Greier ikke fokusere nok til å si noe annet om det nå, men sikkert andre som har noen fakta eller refleksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke så lett synes jeg å forstå hvorfor det kommer så mange selvmord kanskje i bestemte tidssekvenser, men jeg tror det har mer med ulike samfunnsforhold og sykdom å gjøre enn rettskrivning som jo ofte bare er slendrian.

Mye blir lett synsing og rykter synes jeg.

Anonymkode: 11aee...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...