Villanda Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 (endret) Da jeg leste dette, tenkte jeg umiddelbart på tråden som utviklet seg til å handle om rettskriving og målformer: "Ho vil ha trygging på fleire nivå i utskrivingsfasen og meir bruk av ambulanseteam ... Ho avviser at dagens psykiatriske behandling skapar håplause. – Tal og forsking syner tvert i mot at det er i fasen der ein går ubehandla at pasienten mistar håpar om ei framtid, at sjølvmordsfrekvensen er størst. Det er eit paradigmeskifte innan psykisk helsevern, der ein også innanfor dei mest alvorlege lidinga fokuserer på betringsprosessar og håp (https://www.nrk.no/hordaland/fryktar-at-psykiatrien-skaper-sjolvmord-1.11990356)" Kom over det på facebook. Gammel sak, men sikkert like aktuelt. Endret 24. juli 2019 av Villanda 0 Siter
Villanda Skrevet 24. juli 2019 Forfatter Skrevet 24. juli 2019 Noen har kanskje stolt for mye på autokorrektur. Trist å lese. Må være vanskelige vurderinger å gjøre. Ser logikken i å begrense tilsyn når selvskading typisk skjer i forbindelse med det. Samtidig ble jo den strategien fatal her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 Hvordan ble det egentlig slik. Anonymkode: 11aee...d94 0 Siter
Villanda Skrevet 25. juli 2019 Forfatter Skrevet 25. juli 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ble det egentlig slik. Anonymkode: 11aee...d94 Hva da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 Skrevet 25. juli 2019 At et menneske tenker på å ta sitt eget liv og kanskje gjør forsøk i den retning. Det er mye betenkelig ved utviklingen i dag tenker bare jeg. Anonymkode: 11aee...d94 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 Skrevet 25. juli 2019 Enkelte mennesker må jo bare være syke som ønsker å ta sitt eget liv. Anonymkode: 11aee...d94 0 Siter
Villanda Skrevet 25. juli 2019 Forfatter Skrevet 25. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: At et menneske tenker på å ta sitt eget liv og kanskje gjør forsøk i den retning. Det er mye betenkelig ved utviklingen i dag tenker bare jeg. Anonymkode: 11aee...d94 Det er nok sammensatt .Greier ikke fokusere nok til å si noe annet om det nå, men sikkert andre som har noen fakta eller refleksjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 Skrevet 28. juli 2019 Alt er ikke så lett synes jeg å forstå hvorfor det kommer så mange selvmord kanskje i bestemte tidssekvenser, men jeg tror det har mer med ulike samfunnsforhold og sykdom å gjøre enn rettskrivning som jo ofte bare er slendrian. Mye blir lett synsing og rykter synes jeg. Anonymkode: 11aee...d94 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.