Gå til innhold

Hva tror dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En nabo fortalte om at noen i nærmiljø har tenkt å sprenge seg inn i et fjell for å lage garasjer til seg selv. Litt merkelig ,men selvfølgelig man vet jo ikke hvordan det blir. 

Jeg har også hørt i alle år at det er skjult inngang til tilfluktsrom i det samme fjellet rett ved siden av. Går det da an.?

Det grenseløse samfunn eller ingen eier fjellet?

Hva tror dere..

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En nabo fortalte om at noen i nærmiljø har tenkt å sprenge seg inn i et fjell for å lage garasjer til seg selv. Litt merkelig ,men selvfølgelig man vet jo ikke hvordan det blir. 

Jeg har også hørt i alle år at det er skjult inngang til tilfluktsrom i det samme fjellet rett ved siden av. Går det da an.?

Det grenseløse samfunn eller ingen eier fjellet?

Hva tror dere..

Anonymkode: e0b65...d5a

De har nok søkt kommunen.

Anonymkode: d5b0e...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En nabo fortalte om at noen i nærmiljø har tenkt å sprenge seg inn i et fjell for å lage garasjer til seg selv. Litt merkelig ,men selvfølgelig man vet jo ikke hvordan det blir. 

Jeg har også hørt i alle år at det er skjult inngang til tilfluktsrom i det samme fjellet rett ved siden av. Går det da an.?

Det grenseløse samfunn eller ingen eier fjellet?

Hva tror dere..

Anonymkode: e0b65...d5a

Med mindre han har søkt om dette og fått tillatelse vil det fort bli hett om ørene på ham om han begynner å sprenge! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke helt sikkert selv kommunen vet om at det skal være skjult tilfluktsrom på naboeiendommen til der man vistnok skulle sprenge. Jeg vet ikke men tror jeg har vært der inne i ungdommen da ting var annerledes bebygd. Man var mer oppmerksom på sånne ting tidligere . Befolkningen skulle vite om det nærmeste.

Jeg bør kanskje sende en mail ,men naboen mente vi alle ville få nabovarsel.

Det ligger også 2 sikrede kampesteiner oppi fjellet her som kanskje kan bli influert hvis der sprenges.

Men naboen har nok rett. Der vil komme nabovarsel i dette tilfelle. Ellers er det ikke alltid det er krevet som jeg skjønt.

Alt er i endring. Det er så mye rart i dag også i kommunal regi synes jeg det virker som. Men den som lever får se.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere har nok rett. Sånt skjer i kommunal regi og kommunen er nok fullt ut informert.

Muligens sender jeg en mail Jeg får se.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der vil komme nabovarsel i dette tilfelle. Ellers er det ikke alltid det er krevet som jeg skjønt.

Det krever i hvert fall tillatelse. Så hvis etatene gjør jobben sin, er det nok avklart mht. både tilfluktsrom og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

eller ingen eier fjellet?

Anonymkode: e0b65...d5a

Staten eier alt, inklusive alt av "privat eiendom" i Norge (dere som tror dere eier land eller hus, går fort på en smell når kommunistene folk i Oslo bla.a stemmer for tar over og f.eks innfører 2% eiendomsskatt, plutselig eier du ikke huset, du eier huset i 50 år så eier staten det (2% av huset i 50 år = 100% av husets verdi overtatt av staten etter 50 år, litt forenklet ;)

Som regel får man avslag på søknader når en ønsker å lage artige prosjekter, fordi dine interesser, og statens interesser, ofte kommer i konflikt. Men man kan jo alltids satse på flaks og søke

Anonymkode: 9121b...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare i unntakstilstander som ved krig og fordervelse at Forsvaret v/ Staten kan ta beslag i alle private kjøretøy, båter, eiendommer osv.slik lovennå er. Kun for å forsvare landet. Det har ingenting med politikk å gjøre.

Nå har jeg sent mail og selvfølgelig gjort oppmerksom på at det er informasjoner jeg har fått gjennom helt uformell prat med noe jeg antar er en berørt nabo men for helt anonym. Jeg aner ikke hvem hun er og heller ikke ektemannen som jeg ikke har sett på veldig lenge.Tror kanskje hun går litt i surr. 

Jeg har sett henne på verandaen av og til sette ut flagget men det er så mye rart i dag.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Staten eier alt, inklusive alt av "privat eiendom" i Norge (dere som tror dere eier land eller hus, går fort på en smell når kommunistene folk i Oslo bla.a stemmer for tar over og f.eks innfører 2% eiendomsskatt, plutselig eier du ikke huset, du eier huset i 50 år så eier staten det (2% av huset i 50 år = 100% av husets verdi overtatt av staten etter 50 år, litt forenklet ;)

Som regel får man avslag på søknader når en ønsker å lage artige prosjekter, fordi dine interesser, og statens interesser, ofte kommer i konflikt. Men man kan jo alltids satse på flaks og søke

Anonymkode: 9121b...ca6

Alle har sitt fjell tror jeg bare som man bare må prøve å gå rundt til slutt for å se hva som er på den andre siden. Som jeg drømte en gang .

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Staten eier alt, inklusive alt av "privat eiendom" i Norge (dere som tror dere eier land eller hus, går fort på en smell når kommunistene folk i Oslo bla.a stemmer for tar over og f.eks innfører 2% eiendomsskatt, plutselig eier du ikke huset, du eier huset i 50 år så eier staten det (2% av huset i 50 år = 100% av husets verdi overtatt av staten etter 50 år, litt forenklet ;)

Som regel får man avslag på søknader når en ønsker å lage artige prosjekter, fordi dine interesser, og statens interesser, ofte kommer i konflikt. Men man kan jo alltids satse på flaks og søke

Anonymkode: 9121b...ca6

Nei, Selv om du betaler eiendomsskatt så betyr ikke det at staten kjøper huset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei akkurat.Mange tragedier også ved ekspropiasjon har jeg hørt og sett på TV opp gjennom årene. Det er mye som påhviler Staten.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja så sant. Jeg skal ikke si noe for sikkert da jeg er ikke jurist. Alt krever sitt tror jeg bare.

Men jeg var usikker på om kommunen vår fullt ut informert også om sånne detaljer derfor sendte en epost til postmottaket i kommunen jeg bor. De får nok mange slike henvendelser så det er nok ikke uvanlig at folk er litt engstelig. Alle har sitt i dag.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, Selv om du betaler eiendomsskatt så betyr ikke det at staten kjøper huset ditt.

Nå leker du litt med ord, vet ikke om det er med vilje eller bare uvant tankegang for deg. SI at du har 1 millioner kroner i banken, og fyller på med 40'000 per år fra inntekt eller noe. Også sier kommunistene i Rødt som folket ga flertall, at alle må betale 2% skatt til staten på bankinnskudd, for å utjevne forskjeller mellom rike og fattige.

kontoen din vil nå tappes med 40'000 i året, og etter 50 år har du betalt 1 million kroner, i avgift til staten, kun for å ha  "eid" bankinnskudd på 1 million i 50 år

Så kan vi selvsagt si, jammen det var ikke den samme millionen, eller "ikke det samme"  huset du betalte til staten. Dersom du betaler 1 hus i skatt, for å eie 1 hus i 50 år, så eide du aldri noe hus, du leide det av staten i 50 år, og etter 50 år er (de) verdiene borte

En illusjon som også er ganske vanlig er at statlige ansatte (som får lønn fra skatteinnbetalinger) betaler skatt. Men hele poenget, med statlige ansatte, er at de skal bruke skattebetalernes penger, ikke betale dem inn.... Dersom offentlige ansatte også betalte skatt, ville staten vært uendelig rikt, og det ville vært flott, men dette er bare lek med ord og ikke noe reellt, offentlige ansatte bruker skatt, de bataler ikke skatt (og det er ikke noe galt i det, det er deres jobb å bruke skattepenger, til å utføre tjenester, så det er bra de gjør jobben sin, selv om de later som at de ikke gjør det gjennom denne skatte-greien de angivelig "betaler")

Blir som om jeg sier at jeg er kristen, men uten at jeg tror på gud. Eh. ok, altså du kan sikkert bruke de ordene om du virkelig vil, men det er ekstremt misvisende, så misvisende at det gir absolutt ingen mening å bruke ordet på den måten

 

Dersom staten krever at du betaler dem 1 hus i avgift, for å eie 1 hus i 50 år. Betyr det at du leier huset i 50 år, av staten

Dette er med 2% (aka 50 år), foreløpig er satsen mye lavere eller ingen, men hvem vet hva Rødt vil finne på, en 2% avgift på formue vil være fordelaktig for over 50% av befolkningen ihvertfall i korttids-perspektiv, og..... da er det bare å tenke seg hva som skjer når majoriteten finner dette ut, f.eks alle i Oslo øst ghettoen politikerne har laget, hvorfor ikke bare ha 2% formuesavgift og bruke pengene på oss selv, det er jo en god ide for dem...

Disse identitetspolitikk, majoritetstyranni, greiene deres, vil garantert ende i totalkollaps. Rødt er første varsselstegn, men ingen bryr seg, mediene hyller dem, og enden er nær. Alle tror de eier eiendelene sine og at alt er flott, la oss begrense husbygging slik at boligprisene (for osss som eier) øker, mens alle andre blir fucked. Men Venezuelerne opplevde at ting ikke går helt slik en håper, dersom en følger slik logikk og slik vei, så ser mørkt ut for oss alle tror jeg

Lykke til 

Anonymkode: 9121b...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kan vi selvsagt si, jammen det var ikke den samme millionen, eller "ikke det samme"  huset du betalte til staten. Dersom du betaler 1 hus i skatt, for å eie 1 hus i 50 år, så eide du aldri noe hus, du leide det av staten i 50 år, og etter 50 år er (de) verdiene borte

Anonymkode: 9121b...ca6

Jeg har fremdeles huset, det står fremdeles i MITT navn, ikke statens og jeg kan selge det og få penger for det. Så nei, jeg har ikke leid det fra staten, men jeg har betalt en avgift til staten for å få lov til å ha et hus. Noe som er helt på trynet, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle betaler vi skatt direkte eller indirekte( moms). Offentlig ansatte betaler ofte mye skatt forholdsmessig til lønn.

Det er jo også riktig at vi alle er med på kalaset.

Blir kanskje ikke mye av det fjellet igjen til slutt for det er mange som bor tett ved fjellet og kunne tenke seg innkomst til parkering i tette bygater tror jeg. Vi får håpe at minnesmerket på toppen ikke bare raser til slutt hvis hele fjellet ut hules slik.

Det er ingen spøk som han som var så snill at han tok vekk de høye trærne hos oss. Det var så mange saker han kjente til så han som stod strid om i generasjoner. Veldig alvorlig faktisk. Men vi har iallefall vist ansvar. Vårt på det tørre.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tenkt på det i etterkant at kanskje det var en av denne nye " yrkesgruppen influenser" jeg snakket med når jeg stod å ventet på bussen. Kanskje fler av de som er på TV er denne yrkesgruppe på samme måte som annonsér og nyhetsstoff kan være vanskelig å se forskjell på noen ganger.

Alle har så sitt tror jeg i dag.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå leker du litt med ord, vet ikke om det er med vilje eller bare uvant tankegang for deg. SI at du har 1 millioner kroner i banken, og fyller på med 40'000 per år fra inntekt eller noe. Også sier kommunistene i Rødt som folket ga flertall, at alle må betale 2% skatt til staten på bankinnskudd, for å utjevne forskjeller mellom rike og fattige.

kontoen din vil nå tappes med 40'000 i året, og etter 50 år har du betalt 1 million kroner, i avgift til staten, kun for å ha  "eid" bankinnskudd på 1 million i 50 år

Så kan vi selvsagt si, jammen det var ikke den samme millionen, eller "ikke det samme"  huset du betalte til staten. Dersom du betaler 1 hus i skatt, for å eie 1 hus i 50 år, så eide du aldri noe hus, du leide det av staten i 50 år, og etter 50 år er (de) verdiene borte

En illusjon som også er ganske vanlig er at statlige ansatte (som får lønn fra skatteinnbetalinger) betaler skatt. Men hele poenget, med statlige ansatte, er at de skal bruke skattebetalernes penger, ikke betale dem inn.... Dersom offentlige ansatte også betalte skatt, ville staten vært uendelig rikt, og det ville vært flott, men dette er bare lek med ord og ikke noe reellt, offentlige ansatte bruker skatt, de bataler ikke skatt (og det er ikke noe galt i det, det er deres jobb å bruke skattepenger, til å utføre tjenester, så det er bra de gjør jobben sin, selv om de later som at de ikke gjør det gjennom denne skatte-greien de angivelig "betaler")

Blir som om jeg sier at jeg er kristen, men uten at jeg tror på gud. Eh. ok, altså du kan sikkert bruke de ordene om du virkelig vil, men det er ekstremt misvisende, så misvisende at det gir absolutt ingen mening å bruke ordet på den måten

 

Dersom staten krever at du betaler dem 1 hus i avgift, for å eie 1 hus i 50 år. Betyr det at du leier huset i 50 år, av staten

Dette er med 2% (aka 50 år), foreløpig er satsen mye lavere eller ingen, men hvem vet hva Rødt vil finne på, en 2% avgift på formue vil være fordelaktig for over 50% av befolkningen ihvertfall i korttids-perspektiv, og..... da er det bare å tenke seg hva som skjer når majoriteten finner dette ut, f.eks alle i Oslo øst ghettoen politikerne har laget, hvorfor ikke bare ha 2% formuesavgift og bruke pengene på oss selv, det er jo en god ide for dem...

Disse identitetspolitikk, majoritetstyranni, greiene deres, vil garantert ende i totalkollaps. Rødt er første varsselstegn, men ingen bryr seg, mediene hyller dem, og enden er nær. Alle tror de eier eiendelene sine og at alt er flott, la oss begrense husbygging slik at boligprisene (for osss som eier) øker, mens alle andre blir fucked. Men Venezuelerne opplevde at ting ikke går helt slik en håper, dersom en følger slik logikk og slik vei, så ser mørkt ut for oss alle tror jeg

Lykke til 

Anonymkode: 9121b...ca6

Lenge var dette med " selskaps skatten" et brennhett tema. Alt om det er nå forstummet. Alt har med store konsern og profittjag å gjøre. Inge har tenk på menneske rettighet for de svakeste.

Anonymkode: e0b65...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...