Gå til innhold

Kupton er du på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, Eva Sofie skrev:

Jeg setter i så fall pris på ærlige venner som ikke glamoriserer virkeligheten. Sutring kan man bli lei, men det kan bli for mye i motsatt retning også :)

Jeg vet. Der er ingen glamorisering fra min side iallefall ;) 

Anonymkode: fdd80...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NAV har jo gått ut og sagt at dette gjør de, så ikke noe nytt det. Aribeidsgiverer i flere land krever tilgang til sosiale medier og.

Anonymkode: e1dfd...d8a

NAV krever ikke tilgang til folks PRIVATE facebook-kontoer, vel? Så da gjør det ingenting for meg om nav sjekker min OFFENTLIGE facebook-profil. Jeg legger jo ikke ut fyllebilder eller annet søppel offentlig. Det er heldigvis gode innstillinger man kan bruke for å hindre innsyn utenfra. Man velger selv hvem som skal se hva. Så snoking fra nav på andres offentlige profiler behøver ikke å gi eller si dem noen verdens ting. Helt bortkastet! Og hvis man er så dum at man legger ukritisk ut alt mulig rart offentlig, så har man seg selv å takke. 

Anonymkode: 52376...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NAV krever ikke tilgang til folks PRIVATE facebook-kontoer, vel? Så da gjør det ingenting for meg om nav sjekker min OFFENTLIGE facebook-profil. Jeg legger jo ikke ut fyllebilder eller annet søppel offentlig.

Men du legger ut fyllebilder og annet søppel for venner?

Anonymkode: a435c...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du legger ut fyllebilder og annet søppel for venner?

Anonymkode: a435c...63f

Nei.

Anonymkode: 52376...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, BeautifulWorld skrev:

Velfortjent hat. Israel dreper uskyldige barn og skylder på Hamas. Men dette er et psykiatrifourm, ikke et politiskforum. Derfor vil jeg ikke fortsette denne diskusjonen.



 

Velfortjent hat er en ganske alvorlig ting å si, og påstanden du kommer med er heller ikke riktig, så jeg velger å svare deg på dette siden du tross alt tok opp temaet. Jeg forstår at du tror på dette, jeg trodde på slike påstandene selv før jeg satte meg ordentlig inn i konflikten. Hvis du sikter til den tragiske hendelsen i mai 2018, hvor Israel ble beskyldt for å ha drept en 8 måneder gammel palestinsk baby med tåregass under opptøyene på Gazastripen, så er det fremkommet senere at babyen døde av en medfødt sykdom, og at familien fikk betalt 18 000 kroner av Hamas for å lyve om dødsårsaken. 

Hvis du sikter til saken fra mai i år, så sendte Hamas/Islamsk Jihad i løpet av 48 timer over 700 raketter mot den israelske sivilbefolkningen. Israel svarte på angrepet ved å bombe flere militante mål på gazastripen. Israel sender ut advarsel til Hamas/sivilbefolkningen på Gaza før de svarer på slike angrep, slik at folk har mulighet til å komme seg i sikkerhet. I en sak utsendt av nyhetsbyrået NTB ble Israel feilaktig beskyldt for å ha drept en 14 måneder gammel jente i angrepet. Jenten ble drept av en rakett skutt opp av Islamsk Jihad (de har selv innrømmet dette), som egentlig skulle treffe Israel, men som med en feil landet inne på Gaza istedenfor. NTB har rettet opp i saken fordi den var feil, men de fleste medier fikk ikke med seg rettelsen, eller valgte å ikke rette opp i feilen. Jeg er uenig med Israel i mange saker, men jeg ville bare oppklare dette siden du skriver at hatet er velfortjent

Jeg syns forøvrig det er litt upassende og innvaderende å søke opp kupton på twitter og Facebook osv., og attpåtil skrive negativt her inne på forumet om hva man mener om hans politiske synspunkt. For det første bør man respektere at man har ulike politiske meninger. Som Voltaire så vakkert formulerte det: "Jeg er dypt uenig i det du sier, men jeg vil til min død forsvare din rett til å si det". For det andre så står det respekt av at en fagperson som ham gidder å bruke tid her inne på å hjelpe oss, og det er noe vi virkelig bør verdsette. Etter all den hjelpen vi har fått av ham, så syns jeg kanskje man heller skal holde snokingen privat hvis man absolutt skal snoke, og ikke diskutere det her inne :) 

 

 

Anonymkode: 8e90a...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
6 hours ago, AnonymBruker said:

Velfortjent hat er en ganske alvorlig ting å si, og påstanden du kommer med er heller ikke riktig, så jeg velger å svare deg på dette siden du tross alt tok opp temaet. Jeg forstår at du tror på dette, jeg trodde på slike påstandene selv før jeg satte meg ordentlig inn i konflikten. Hvis du sikter til den tragiske hendelsen i mai 2018, hvor Israel ble beskyldt for å ha drept en 8 måneder gammel palestinsk baby med tåregass under opptøyene på Gazastripen, så er det fremkommet senere at babyen døde av en medfødt sykdom, og at familien fikk betalt 18 000 kroner av Hamas for å lyve om dødsårsaken. 

Hvis du sikter til saken fra mai i år, så sendte Hamas/Islamsk Jihad i løpet av 48 timer over 700 raketter mot den israelske sivilbefolkningen. Israel svarte på angrepet ved å bombe flere militante mål på gazastripen. Israel sender ut advarsel til Hamas/sivilbefolkningen på Gaza før de svarer på slike angrep, slik at folk har mulighet til å komme seg i sikkerhet. I en sak utsendt av nyhetsbyrået NTB ble Israel feilaktig beskyldt for å ha drept en 14 måneder gammel jente i angrepet. Jenten ble drept av en rakett skutt opp av Islamsk Jihad (de har selv innrømmet dette), som egentlig skulle treffe Israel, men som med en feil landet inne på Gaza istedenfor. NTB har rettet opp i saken fordi den var feil, men de fleste medier fikk ikke med seg rettelsen, eller valgte å ikke rette opp i feilen. Jeg er uenig med Israel i mange saker, men jeg ville bare oppklare dette siden du skriver at hatet er velfortjent

Jeg syns forøvrig det er litt upassende og innvaderende å søke opp kupton på twitter og Facebook osv., og attpåtil skrive negativt her inne på forumet om hva man mener om hans politiske synspunkt. For det første bør man respektere at man har ulike politiske meninger. Som Voltaire så vakkert formulerte det: "Jeg er dypt uenig i det du sier, men jeg vil til min død forsvare din rett til å si det". For det andre så står det respekt av at en fagperson som ham gidder å bruke tid her inne på å hjelpe oss, og det er noe vi virkelig bør verdsette. Etter all den hjelpen vi har fått av ham, så syns jeg kanskje man heller skal holde snokingen privat hvis man absolutt skal snoke, og ikke diskutere det her inne :) 

 

 

Anonymkode: 8e90a...ab6

Jeg vil ikke svare dine politiske argumenter, for hensyn til at dette er et psykatriforum, og ikke et politiskforum.

Angåande det jeg gjorde mot Kupton, har jeg allerede sagt unnskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, BeautifulWorld skrev:

Jeg vil ikke svare dine politiske argumenter, for hensyn til at dette er et psykatriforum, og ikke et politiskforum.

Angåande det jeg gjorde mot Kupton, har jeg allerede sagt unnskyld.

Det forstår jeg, som sagt ønsket jeg bare å imøtegå påstanden siden den etter mitt syn er litt alvorlig. Men helt enig, dette er ikke et politisk forum. 

Ja jeg så det, syns det var voksent og fint gjort av deg! 😊

Anonymkode: 8e90a...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

NAV krever ikke tilgang til folks PRIVATE facebook-kontoer, vel? Så da gjør det ingenting for meg om nav sjekker min OFFENTLIGE facebook-profil. Jeg legger jo ikke ut fyllebilder eller annet søppel offentlig. Det er heldigvis gode innstillinger man kan bruke for å hindre innsyn utenfra. Man velger selv hvem som skal se hva. Så snoking fra nav på andres offentlige profiler behøver ikke å gi eller si dem noen verdens ting. Helt bortkastet! Og hvis man er så dum at man legger ukritisk ut alt mulig rart offentlig, så har man seg selv å takke. 

Anonymkode: 52376...c34

Er man smart og gjør det er det greit, men folk deler mye offentlig på facebook, twitter, instagram og andre sosiale medier.

Anonymkode: e1dfd...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...