Gå til innhold

Be om resept i ferien?


Villanda

Anbefalte innlegg

Er ambivalent. Tenkte jeg måtte kunne greie meg uten Imovane til behandler er tilbake fra ferien eller til jeg har time hos fastlege. Men begynner å tvile. Begynner å tenke på sommerferien med familien i fjor. Jeg sov dårlig, var for lite engasjert mamma, tok meg sammen det jeg greide gjennom ferien og ble ganske syk etterpå.  Skal være med de samme og på samme sted nå.

Vet ikke om jeg kan spørre på fastlegekontoret. Fastlegen har ferie. De har nok planen min der, hvor medisinen er omtalt, men før legen gikk i ferie sourte jeg om flere ting, inkl rp. Det var så mange ting at hun ville ikke gjøre noe før jeg kom på time.  Jeg fikk ikke til å komme på time, det blir kanskje i slutten av august.

Er det greit å spørre på poliklinikken selv om min behandler har ferie? De har planen min i journalsystemet. Eller bør jeg bare greie meg? Brukt 30 tbl ila 4,5 mnd. I planen står begrensing etter eget ønske. 30 tbl vare 3, helst 4 mndr.

 Pleid å få resepter av fastlegen uten oppmøte før, også Imovane siden det er i planen. Men nå før fastlegens ferie var det noen blodprøver jeg også ville ta, og hun syntes det ble mye uten å se meg. Og så tenkte jeg vel jeg skulle greie meg, ig så gikk behandler i ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Du kan bestille medisiner selv om den faste har ferie, da skriver noen andre ut medisinen. Det har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattergalen

Det er greit å spørre både hos fastlege og i poliklinikken. Siden de har det i journalsystemet så pleier det å gå greit at en annen lege skriver ut når behandler er på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok. Må kanskje bli poliklinikken da. Fastlegen ville jo ikke skrive resepter (eller rekvirere blodprøver.  Maste meg til det siste) før jeg hadde vært hos henne. Da blir det litt rart å spørre en annen lege der som ikke kjenner meg. Inngangen til lege u psykiatri skal være AAT i sommer. Litt voldsomt med akutt-. Får skrive el.-melding til DPS tror jeg. Ikke lyst å virke desperat heller da, men.. Hadde jeg hatt ferie, alene, hadde det gått helt fint. Brukt lite når jeg har vært sykmeldt og barna på skolen eller hos far.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...