Gå til innhold

Kvier meg noe forferdelig til neste terapitime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sist time hos psykologen var veldig vond. Ikke fordi temaet var vanskelig men pga at psykologen irettesatte meg veldig hardt. Det kom helt uventet på meg og jeg forstod ikke hennes kritikk. Jeg har blitt mye dårligere pga dette og sover ikke om natten. Prøver å fokusere på noe annet og glemme det. Problemet er at jeg skal tilbake dit neste uke. Jeg ser for meg datoen i hodet og blir kvalm. Prøver å jobbe med meg selv men jeg kvier meg så forferdelig til neste terapitime. Får ikke puste, er så redd. Tenk om hun gjør det samme neste time.

Anonymkode: 1f34f...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sist time hos psykologen var veldig vond. Ikke fordi temaet var vanskelig men pga at psykologen irettesatte meg veldig hardt. Det kom helt uventet på meg og jeg forstod ikke hennes kritikk. Jeg har blitt mye dårligere pga dette og sover ikke om natten. Prøver å fokusere på noe annet og glemme det. Problemet er at jeg skal tilbake dit neste uke. Jeg ser for meg datoen i hodet og blir kvalm. Prøver å jobbe med meg selv men jeg kvier meg så forferdelig til neste terapitime. Får ikke puste, er så redd. Tenk om hun gjør det samme neste time.

Anonymkode: 1f34f...a4a

Prøv å tenk: kanskje hun ville ha meg til å åpne øynene for noe jeg ikke ser selv i forsøk på å hjelpe meg?»

Anonymkode: b0d2e...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist time hos psykologen var veldig vond. Ikke fordi temaet var vanskelig men pga at psykologen irettesatte meg veldig hardt. Det kom helt uventet på meg og jeg forstod ikke hennes kritikk. Jeg har blitt mye dårligere pga dette og sover ikke om natten. Prøver å fokusere på noe annet og glemme det. Problemet er at jeg skal tilbake dit neste uke. Jeg ser for meg datoen i hodet og blir kvalm. Prøver å jobbe med meg selv men jeg kvier meg så forferdelig til neste terapitime. Får ikke puste, er så redd. Tenk om hun gjør det samme neste time.

Anonymkode: 1f34f...a4a

Jeg ville prøvd å tenk på hva hun ville med det, hvis det er meningsløs kritikk må du tenke at psykologen ikke er en guru men et menneske. Mennesker kan ta feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å tenk: kanskje hun ville ha meg til å åpne øynene for noe jeg ikke ser selv i forsøk på å hjelpe meg?»

Anonymkode: b0d2e...ff8

Forstår hva du sier. Problemet er at man alltid forsvarer psykologens hensikter. Hun var sint og irritert rett og slett. Jeg tåler at folk kommer med realitetsorientering men at de skjeller meg ut er skremmende. Man blir veldig lydig mot autoriteter som psykiatrisk pasient. Vet liksom at psykologen sitter med makten og folk vil tenke at jeg sikkert fortjente det. Sa veldig sårende ting. Det kom veldig uventet. Opplevde det ikke som et forsøk på å hjelpe meg. 

Anonymkode: 1f34f...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du gi et eksempel på hva hun sa som var sårende? Dette fordi vi kanskje kan hjelpe deg til å forstå om det var konstruktiv kritikk eller hets.

Anonymkode: c4842...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi et eksempel på hva hun sa som var sårende? Dette fordi vi kanskje kan hjelpe deg til å forstå om det var konstruktiv kritikk eller hets.

Anonymkode: c4842...141

Fine ord men veldig risikabelt å begi seg inn på en slik diskusjon når jeg er psykisk dårlig. 

Anonymkode: 1f34f...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du sier. Problemet er at man alltid forsvarer psykologens hensikter. Hun var sint og irritert rett og slett. Jeg tåler at folk kommer med realitetsorientering men at de skjeller meg ut er skremmende. Man blir veldig lydig mot autoriteter som psykiatrisk pasient. Vet liksom at psykologen sitter med makten og folk vil tenke at jeg sikkert fortjente det. Sa veldig sårende ting. Det kom veldig uventet. Opplevde det ikke som et forsøk på å hjelpe meg. 

Anonymkode: 1f34f...a4a

Overføring?

Anonymkode: b0d2e...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...