Gå til innhold

Selge hjemmestrikket genser


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg har strikket en flott genser i ren ull som ble altfor stor til hun som skulle ha den. Størrelse XL, sånn ca.

Vet ikke helt hvem den skulle passe til i stedet, så jeg lurte litt på om jeg kanskje skulle prøve å selge den. Garnet kom vel på rundt 600-700 kr, tenker jeg, og det ligger jo mye arbeid bak. Hvor mye ville du ha betalt for en god og ganske tykk genser i ubehandlet ull, hvis du likte farger og mønster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ubehandlet ull? Er ikke det veldig ubehagelig og klør på kroppen?

Anonymkode: f17f5...b38

Jeg synes ikke ren ull klør. Elsker å tulle meg inn i et pledd av ren ull, eller ha på strikket genser i ren ull. Men noen har jo litt ømfintlig hud, og tåler det ikke. Den ene dattera mi klør, vi fire andre klør ikke av ren ull.

Genseren er strikket i Peer Gynt garn fra Sandnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har strikket en flott genser i ren ull som ble altfor stor til hun som skulle ha den. Størrelse XL, sånn ca.

Vet ikke helt hvem den skulle passe til i stedet, så jeg lurte litt på om jeg kanskje skulle prøve å selge den. Garnet kom vel på rundt 600-700 kr, tenker jeg, og det ligger jo mye arbeid bak. Hvor mye ville du ha betalt for en god og ganske tykk genser i ubehandlet ull, hvis du likte farger og mønster? 

1500-1600 hadde jeg glatt gitt. Kjøpte islandsgenser i butikk i Reykjavik for et par år siden, og ga i overkant av 2000 for den. Husker jeg syns det var litt mye, men siden den var myk og vakker var jeg storfornøyd med det også :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært annet garn enn peer gynt som ikke klør kunne jeg betalt 1500 kr for en så stor genser. Har sett folk tar alt fra 1000-2000 kr for hjemmestrikket gensre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kayia skrev:

1500-1600 hadde jeg glatt gitt. Kjøpte islandsgenser i butikk i Reykjavik for et par år siden, og ga i overkant av 2000 for den. Husker jeg syns det var litt mye, men siden den var myk og vakker var jeg storfornøyd med det også :) 

Jeg kjøpte meg garn på Island i fjor og strikket meg islandsgenser. Fantastisk god genser, og veldig flott 🙂

Kunne sikkert ha gitt 1500 for den, dersom jeg ikke strikket selv, ja. 2000 var litt mye, synes jeg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Fionys skrev:

Hadde det vært annet garn enn peer gynt som ikke klør kunne jeg betalt 1500 kr for en så stor genser. Har sett folk tar alt fra 1000-2000 kr for hjemmestrikket gensre.

Ja, har sjekket litt, og ser at det ligger mellom 1000 og 2000 kr. Noen selger gamle, men helt hele og pene, hjemmestrikkede gensere for bare noen hundrelapper - det er råbillig!

Får se om jeg legger den ut for salg når bare sommervarmen er slutt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...