Gå til innhold

Kupton, kan du hjelp med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et familiemedlem har over noen uker nå slitt med halse.H*n føler at alt h*n spiser setter seg fast og tørket derfor ikke spise noe fast mat. H*n  har vært til flere undersøkelser hos fastlegen og på sykehuset uten av det er gjort noen funn.

H*n har gått ned flere kg siden h*n ikke tør å spise ,så  det kan ikke forsette slik særlig lenge. 

Siden det ikke kan påvises noen fysisk sykdom/skader lurer både h*n og jeg på om det kan være noe psykisk , h*n har hatt noe helseangst før. Men er ikke vanligvis plaget av angst eller annen psykisk sykdom. 

Hvordan kan vi gå frem for å få sjekket ut om det er psykisk ?  Og hvilken hjelp bør h*n få vis det er helseangst ?

Anonymkode: a53ed...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ER psykisk. I utgangspunktet skal det behandles som annen (helse)angst. Han bør henvises til en psykologspesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både jeg og den det gjelder har Google . H*n tviler på at det er globulus.For meg kan det være globulus siden det ikke er funnet noe galt på undersøkelser. H**n har fått time til MR  hals, vis det der heller ikke blir noe funn så må vi skiftet spor .

Det tar vel lange tid å få time hos psykolog, og h*n som ikke spiser.H*n kan ikke akkurat gå i månedsvis på denne måten. Finnes det noen form for rask psykologisk hjelp? 

Anonymkode: a53ed...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Som en nødløsning kan hen få næringsdrikke på resept. Smoothies går kanskje ned? 

Jeg er ikke bekymret for at personen skal lide under mangel på viktige næringsstoffer enda. Men  jeg  er bekymret for vektnedgang over tid ,vis denne situasjonene fortsetter. Personen har også familie og jobb,og det er grenser for hvor lenge h*n  kan fungere på så få kalorier pr dag som h*n får i seg bare ved å drikke. Næringsdrikke kan være en løsning på kort sikt,takk for tipset. 

Anonymkode: a53ed...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Tar han noen Antipsykotiske medisiner? Dysfagi. (svakhet i svelget).eler noe sånt kan være en bivirkning av det. Jeg fikk det Spessielt på Seroquel/quentapin, men også på zyprexa. Dysfagi kan også ha mange andre årsaker.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 1.8.2019 den 22.12, Worrysome plenty skrev:

Tar han noen Antipsykotiske medisiner? Dysfagi. (svakhet i svelget).eler noe sånt kan være en bivirkning av det. Jeg fikk det Spessielt på Seroquel/quentapin, men også på zyprexa. Dysfagi kan også ha mange andre årsaker.

Jeg har det og tar seroquel,det er vanskelig å svelge. Trodde det var kreft jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.7.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem har over noen uker nå slitt med halse.H*n føler at alt h*n spiser setter seg fast og tørket derfor ikke spise noe fast mat. H*n  har vært til flere undersøkelser hos fastlegen og på sykehuset uten av det er gjort noen funn.

H*n har gått ned flere kg siden h*n ikke tør å spise ,så  det kan ikke forsette slik særlig lenge. 

Siden det ikke kan påvises noen fysisk sykdom/skader lurer både h*n og jeg på om det kan være noe psykisk , h*n har hatt noe helseangst før. Men er ikke vanligvis plaget av angst eller annen psykisk sykdom. 

Hvordan kan vi gå frem for å få sjekket ut om det er psykisk ?  Og hvilken hjelp bør h*n få vis det er helseangst ?

Anonymkode: a53ed...12e

Har dere sjekket stoffshifte også?

Anonymkode: 9c213...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...