Gå til innhold

Amanda fikk ikke gå på bussen - «for lettkledd»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/amanda-19-fikk-ikke-ga-pa-bussen---for-lettkledd/71437347

Amanda Hansson fra Malmö skulle fredag ta buss i hjembyen sør i Sverige, men turen for 19-åringen ble meget kort. Straks hun gikk om bord, fikk hun beskjed av bussjåføren at hun ikke fikk være med.

Årsaken: Hun var for lettkledd, ifølge sjåføren.

Er dette uakseptabel bekledning for å få lov til å ta bussen?

6-B261-CD8-5428-4-E75-A457-169750-D8-B0-

 

Anonymkode: 23f66...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/amanda-19-fikk-ikke-ga-pa-bussen---for-lettkledd/71437347

Amanda Hansson fra Malmö skulle fredag ta buss i hjembyen sør i Sverige, men turen for 19-åringen ble meget kort. Straks hun gikk om bord, fikk hun beskjed av bussjåføren at hun ikke fikk være med.

Årsaken: Hun var for lettkledd, ifølge sjåføren.

Er dette uakseptabel bekledning for å få lov til å ta bussen? 

Anonymkode: 23f66...66f

Skulle jeg sittet ved siden av henne på bussen hadde jeg jo gjerne sett at hun hadde på seg noe mer enn en bikinioverdel, men det er vel ikke noen grunn til å nekte henne adgang på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Nekte er da vel drøyt, selv om dama er i et antrekk jeg synes passer bedre på stranda. Ville hatt med meg en jakke eller noe til å slenge over meg i bakhånd. Man vet aldri hva de rundt er komfortabel med. Noen opplever det kanskje litt utfordrende? Nye landsmenn kan antakelig ha problemer med å akseptere at vi damer kler oss lettere i denne delen av verden. . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes saken også sier litt om hvor betent dette temaet er.

Det var en dum hendelse som burde vært ute av verden etter en beklagelse og en personalsamtale. Nå er det en internasjonal nyhet og sjåføren er tatt ut av tjeneste mens en "granskning" pågår. Hva er det å granske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...