Gå til innhold

Regner du deg blant mennesker som forstår en spøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller føler du der er ting man ikke spøker med eller temaer man bør la ligge.

Er det sjelden du ler.

Har du evnen til å snakke med deg selv.

Ler du noen gang av deg selv. For eksempel om du faktisk mener to ting helt motstridende samtidig.

I vår tid er det så sjelden noe morsomt synes jeg.

Utover alle snakker om været men ingen gjør noe med det som folk lo litt av før i tida.

Anonymkode: 051cd...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Samme her. Humor i hverdagen er viktig. Jeg vil ikke si jeg er spesielt selvhøytidelig, og  jeg fleiper gjerne en god del rundt utfordringer jeg har knyttet til helsa. Folk må gjerne spøke litt med meg og selvsagt :) Livet ville vært kjedelig uten det. Vi trenger å le litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betyr mye for meg også sånn i samtale inni meg eller for meg selv på kjøkkenet når jeg lager mat til meg selv noe jeg alltid har vært veldig nøye på å gjøre av en eller annen merkelig grunn. Det er ikke alt som er så lett å forstå synes jeg av humor og en psykolog /filosof Bergson tror jeg han  het har skrevet om " Latteren" og dens funksjoner hos mennesket og det er ikke bare lystig lesning. Mye er sikkert kommet til i senere tid også.

Jo humør betyr mye. Tenk bare på da vi fikk TV og alt som ble sendt den første tiden som nok sitter i folkesjela hos mange den dag i dag. Man behøver bare lukke øya så ser man mange uforglemmelige scener foran seg både seriøse ting og mindre seriøse.

"Sorger og bekymringer de jager vi på dør. Vi lever mye lenger med et godt humør. "Som det lyder i en sa ngstrofe overlevert muntlig mellom generasjoner hos oss. Noe som mange som mener tror jeg.

Kanskje en hjelp til å forstå ofte uforståelige ting. Humor.

Men selvfølgelig man kan kjenne på grenser her også.

Anonymkode: 051cd...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mente å skrive at mye nyere forskning omkring humor og latter sikkert er kommet til i dag.☹

Anonymkode: 051cd...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker jeg som ung student nevnte for å illustrere mine vansker at jeg lo i begravelser. Noe som var en svær løgn og kun for å " fange psykologens oppmerksomhet" ,gjøre meg litt interessant for å spandere noen timer på av antagelig offentlige midler og hva jeg trodde var tidens akademiske " kode" og for å illustrere et ønske om " flukt fra noe" kanskje. Jeg vet ikke den dag i dag. Endte jo tragisk for meg selv. Alle mennesker er nok bare ikke helt patente tror jeg. Mulig jeg visste for lite om hva andre fylte livene sine med og hvordan de taklet dette med bolig og økonomi. Selv hadde jeg satset på det asketiske på den tiden og hadde jo ikke økonomi til annet heller. Alt lå til rette for psykose. Kan ikke si jeg vet så mye mer i dag. Ikke mye humor egentlig.

Anonymkode: 051cd...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som student betaler man semesteravgift selvfølgelig  og ofte ikke lite i dag tror jeg og helsetjenster burde være inkludert men vi lever jo i et høykostland så det offentlige burde støtte mer synes jeg. Men de som er studenter nå  over 40 år senere jeg var student har nok et mye bedre utgangspunkt hjemmefra tror jeg. Veldig mange hadde det allerede dengang. Alt er ikke bare.

Anonymkode: 051cd...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller føler du der er ting man ikke spøker med eller temaer man bør la ligge.

Er det sjelden du ler.

Har du evnen til å snakke med deg selv.

Ler du noen gang av deg selv. For eksempel om du faktisk mener to ting helt motstridende samtidig.

I vår tid er det så sjelden noe morsomt synes jeg.

Utover alle snakker om været men ingen gjør noe med det som folk lo litt av før i tida.

Anonymkode: 051cd...d06

Man kan spøke med det meste (dog ikke riktig alt), men det kommer helt an på hvordan det blir gjort. Jeg kan le godt av en spøk, mens andre spøker ikke finnes morsomme. Jeg ler mye, snakker med meg selv og jeg ler av meg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som student betaler man semesteravgift selvfølgelig  og ofte ikke lite i dag tror jeg og helsetjenster burde være inkludert men vi lever jo i et høykostland så det offentlige burde støtte mer synes jeg. Men de som er studenter nå  over 40 år senere jeg var student har nok et mye bedre utgangspunkt hjemmefra tror jeg. Veldig mange hadde det allerede dengang. Alt er ikke bare.

Anonymkode: 051cd...d06

Utdanning er jo i dag i stor grad for alle og det er en enorm nyvinng som aldri må underkjennes. Folk har sitt i dag. En utrolig reise for oss alle.

Bare så jeg ikke blir misforstått. Utdanning for alle er hva jeg også mener. Noe annet ville vært rart.

Jeg kom litt " ut på vidda" over nattkaffen i mangel på søvn.

Jeg ber om unnskyldning for det og ønsker en fin dag til dere alle.😊( hva hhjertet er fullt av)

Anonymkode: 051cd...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er jo i dag i stor grad for alle og det er en enorm nyvinng som aldri må underkjennes. Folk har sitt i dag. En utrolig reise for oss alle.

Bare så jeg ikke blir misforstått. Utdanning for alle er hva jeg også mener. Noe annet ville vært rart.

Jeg kom litt " ut på vidda" over nattkaffen i mangel på søvn.

Jeg ber om unnskyldning for det og ønsker en fin dag til dere alle.😊( hva hhjertet er fullt av)

Anonymkode: 051cd...d06

Hva i alle dager har dette med det du spør om i startinnlegget å gjøre??? Du spør om man tåler en spøk og babler videre om utdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
38 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva i alle dager har dette med det du spør om i startinnlegget å gjøre??? Du spør om man tåler en spøk og babler videre om utdanning?

Hn har allerede bedt om unnskyldning for avsporingen. 

Dessuten: Lykke til med å endre på dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gargamel skrev:

Hn har allerede bedt om unnskyldning for avsporingen. 

Dessuten: Lykke til med å endre på dette! 

Det er litt pussig det der, vedkommende svarer ALDRI på ting hen blir spurt om i trådene sine, kan nesten lure på om hen starter en tråd og svarer selv i hytt og pine, men overhode ikke leser svarene de andre gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Det er litt pussig det der, vedkommende svarer ALDRI på ting hen blir spurt om i trådene sine, kan nesten lure på om hen starter en tråd og svarer selv i hytt og pine, men overhode ikke leser svarene de andre gir.

Det er jo helt åpenbart at personen er syk, så ingen grunn til å verken klandre vedkommende, eller å kjefte på hen. Det er bare å la være å svare og stille spørsmål, og scrolle videre. Hen kan ikke noe for dette, det er SYKDOM.

Anonymkode: 76d1f...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...