Gå til innhold

Er det lett å regne ut strømregningen på forhånd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle stå at det ikke er hans feil at jeg sliter med et lån fra før av. Men han visste om det og vet om det ennå. 

Anonymkode: 81f3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg kommer til å gå med på at han betaler mer uten dårlig samvittighet siden han tjener over dobbelt så mye som meg.

Anonymkode: 81f3d...37b

Jeg skjønner ikke at han har samvittighet til å snylte på deg som tjener under det halve av det han gjør. For jeg mener han snylter når han først sier at han skal betale mer og deretter endrer mening og sier dere skal dele 50/50. Hva gjør han med alle pengene han har til overs hver mnd da? Kunne ikke falt meg inn å forvente at min partner skulle betalt like mye som meg dersom han tjente 15.000,- og jeg tjente 30.000,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva gjør han med alle pengene han har til overs hver mnd da?

Jeg liker ikke å spekulere rundt andres private saker, men jeg lurer på om det ikke enten er et lån på den kanten også, eller at det sendes penger til familien. Begge deler er helt greit, det er verken uvanlig eller ulovlig. Men det skulle vært full åpenhet rundt det før de ble samboere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Jeg liker ikke å spekulere rundt andres private saker, men jeg lurer på om det ikke enten er et lån på den kanten også, eller at det sendes penger til familien. Begge deler er helt greit, det er verken uvanlig eller ulovlig. Men det skulle vært full åpenhet rundt det før de ble samboere.  

Han husket jo etterhvert at han hadde et lån han hadde "glemt" at han måtte nedbetale... Og jeg tror også muligens at han sender penger til familien og det er nok sikkert skikk og bruk i hans kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke oppta lån for å klare utgiftene om de blir for store. Jeg må finne et nytt sted å bo dersom jeg ikke får nok jobbing innen bindingstiden er over. Jeg motsetter meg aldri på å dele på utgifter. Så jeg er ikke vanskelig. Men jeg forsøker å ta hensyn til lommeboken uansett. 

Jeg skal undersøke om det er mulig for han at vi har felles konto igjen. Men jeg tror svaret blir nei. Men jeg skal forsøke.  

Anonymkode: 81f3d...37b

Hvorfor er dere egentlig samboere? Kun for å dele boutgifter? Han kommer jo veldig godt ut av det økonomisk, når han som tjener såpass mye mer enn deg, betaler så lite for å bo (husleie, strøm, internett, mat).

Ut fra det du har fortalt, er mitt bilde av dere slik:

Dere lager ikke mat sammen, spiser ikke sammen, har ikke sex sammen, holder ikke avtaler om økonomi, har ikke innsyn i hverandres økonomi (noe som er ekstremt viktig for et stabilt forhold), snakker ikke om "vanskelige ting", har lite tid sammen fordi han jobber mye og er mye hos andre...

Hva sier ungene dine om dette forholdet? Den eldste ser kanskje mer enn den yngste. Er du egentlig lykkelig når du strever så vanvittig hver eneste uke med balansen mellom å knipe alle kostnader, være "raus" mot samboeren, glatte over uenigheter og hele tiden vite at lånet ditt tikker og går med høye renter og privatøkonomien blir ikke noe bedre ved at dere to deler leilighet....?

Du må SELVSAGT ikke øke lånet ditt, heller ikke være raus og betale mer enn dere avtalte. Han sa før dere flyttet sammen at han skulle betale mest. Du må holde deg til den avtalen og kreve at han også gjør det. Eller så har du ikke råd til å bo der sammen med ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...