Gå til innhold

Kupton eller andre som vet.

Esob

Anbefalte innlegg

Har i en lang periode slitet med litt høy hvilepuls. Ligger stort sett mellom 85-95. Har tatt masse tester og EKG er fint. Tok derimot en blodprøve av nordadrenalin og det viste seg at jeg har for høye verdier av dette i blodet. Da blir jeg veldig usikker på dette. Vil det si at jeg bør være forsiktig med å bruke tolvon og seroquel? Bruker disse for å roe meg ned og sove. Vil det si at disse medisinene er grunn til at jeg har for høye verdier av nordadrenalin? Finnes det noen medisiner som kunne passet meg bedre? Skal selvfølgelig diskutere med lege, men fint med noen tips jeg kan ta opp. Er litt interessert i hvordan medisiner fungerer på hjernen så setter veldig stor pris på om noen vil svare meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første er denne blodprøven ytterst upålitelig. Plasmanivåene av adrenalin og noradrenalin fluktuerer 5-10 gangeren i banale situasjoner, og ved f.eks litt uro ved prøvetakning kan du få veldig falskt forhøyede nivåer. Katekolaminer i døgnurin er en langt mer pålitelig prøve. 

Men til det du spør om: Seroquel og Tolvon øker gjennom hver sin mekanisme noradrenalin i blodet. Samtidig blokkerer disse medisinene noradrenalinvirkning i hjernen (alfareseptorblokkade) men ikke i hjertet. Plager den høye pulsen deg mye kan du bruke en betablokker. Men farlig er det uansett ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, issomethingwrong skrev:

For det første er denne blodprøven ytterst upålitelig. Plasmanivåene av adrenalin og noradrenalin fluktuerer 5-10 gangeren i banale situasjoner, og ved f.eks litt uro ved prøvetakning kan du få veldig falskt forhøyede nivåer. Katekolaminer i døgnurin er en langt mer pålitelig prøve. 

Men til det du spør om: Seroquel og Tolvon øker gjennom hver sin mekanisme noradrenalin i blodet. Samtidig blokkerer disse medisinene noradrenalinvirkning i hjernen (alfareseptorblokkade) men ikke i hjertet. Plager den høye pulsen deg mye kan du bruke en betablokker. Men farlig er det uansett ikke

Studere du medisin? Dine svarer ligner lege.du bør bli lege:-)

Anonymkode: 0e7cb...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 11.19, issomethingwrong skrev:

Tusen takk for grundig svar. Vet du om Betablokker kan kombineres med seroquel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Esob skrev:

Tusen takk for grundig svar. Vet du om Betablokker kan kombineres med seroquel? 

Du kan bruke enhver betablokker sammen med Seroquel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...