Gå til innhold

Medisin mot uro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har veldig mye indre uro. Føler meg dausliten, men samtidig forferdelig rastløs. Hvis jeg skal se noe på TV så må jeg ta en shot vodka først sånn at jeg skal klare å slappe av. Hvis ikke blir det umulig å følge med på TV-en, føler bare en intens trang til å "gjøre noe", må bytte stilling hele tiden, blikket til andre plasser enn TV-en. 

Har vært mye fysisk aktiv i det siste, for å prøve å få ut rastløshet, men det funker ikke. Jeg ender bare opp enda mer sliten, med ømme muskler og fortsatt rastløs. 

Det roer meg ned å ta en kjøretur enten i bil eller buss. Føler jeg får slappet av. Men med en gang jeg går ut av bilen eller bussen så føler jeg på det igjen. 

Jeg småspiser mye, det hjelper midlertidig mot uroen. Men prøver å ikke overspise. Det er vanskelig, for jeg kan sitte i sofaen og tenke "hvis jeg bare kunne spist litt smågodt nå så hadde jeg følt meg så mye bedre". Da er det kanskje bare et kvarter siden jeg spiste en yoghurt, en time siden jeg spiste potetgull og to timer siden jeg spiste en hel pizza. Også prøver jeg da å motstå trangen til å ta meg enda mer mat å spise, men det bygger opp enda mer uro. Hvis jeg "gir etter" hjelper det midlertidig. 

Å ta en dusj hjelper også midlertidig. 

Blir helt gal, klarer ikke denne følelsen mer. Det er som om det "bruser" inne i kroppen og hodet. 

Finnes det kanskje medisiner som kan hjelpe? 

Anonymkode: 9f9a8...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du hatt denne rastløsheten og uroen hele livet? Har du noen gang blitt utredet for hva dette kan skyldes? Jeg tenker umiddelbart at det dreier seg om en underliggende psykiatrisk diagnose.

Anonymkode: ac259...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Har du vært igjennom noen form for utredning av plagene dine? Det ville nok være en ide å ta kontakt med fastlegen, og ta det derifra i så tilfelle. Er det noe som girer deg opp? Mange inntrykk på en gang, mye å forholde seg til på samme tid? Stoffskifteproblemer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...