Gå til innhold

Når fastlegen bryter taushetsplikten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går man frem i en slik sak? 

Anonymkode: ad6b8...648

Først kan det være hensiktsmessig å få en utenforstående til å vurdere om det som har skjedd er brudd på taushetsplikten. Du kan få hjelp til en slik vurdering og rådgivning mht. hvordan fremme en evt. klage hos Pasient- og  brukerombudet. Se https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet/hva-vi-kan-hjelpe-med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, frosken skrev:

Først kan det være hensiktsmessig å få en utenforstående til å vurdere om det som har skjedd er brudd på taushetsplikten. Du kan få hjelp til en slik vurdering og rådgivning mht. hvordan fremme en evt. klage hos Pasient- og  brukerombudet. Se https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet/hva-vi-kan-hjelpe-med

 Jeg opplever tilfellet som alvorlig og trenger ikke råd om å få noen til å vurdere om et brudd på taushetsplikten er inntruffet eller ikke. Jeg trenger råd om hvor jeg kan sende en klage. Er det Fylkesmannen som er riktig sted?

Anonymkode: ad6b8...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg opplever tilfellet som alvorlig og trenger ikke råd om å få noen til å vurdere om et brudd på taushetsplikten er inntruffet eller ikke. Jeg trenger råd om hvor jeg kan sende en klage. Er det Fylkesmannen som er riktig sted?

Anonymkode: ad6b8...648

Jeg ville sendt den til fylkeslegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg opplever tilfellet som alvorlig og trenger ikke råd om å få noen til å vurdere om et brudd på taushetsplikten er inntruffet eller ikke. Jeg trenger råd om hvor jeg kan sende en klage. Er det Fylkesmannen som er riktig sted?

Anonymkode: ad6b8...648

https://www.helsetilsynet.no/rettigheter-klagemuligheter/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg ville sendt den til fylkeslegen. 

Før het det Fylkeslegen. Nå er denne underlagt Fylkesmannen, men funksjonen er den samme.

Du finner dem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, kupton skrev:

Før het det Fylkeslegen. Nå er denne underlagt Fylkesmannen, men funksjonen er den samme.

Du finner dem her.

Takk for oppklaring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...