AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 https://www.bipolarforeningen.no/bipolare-lidelser/diagnoser Klippet fra hovedsiden: "Det finnes også andre stemningslidelser, blant annet blandet episode , Cyclotymi, Dystymi, Rapid cycling og Unipolar lidelse." Trodde ikke at blandet episode var en egen selvstendig diagnose. Betyr det at noen kun kan ha den varianten av bipolar? Anonymkode: c6a64...ca8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 De har ingen god fremstilling av dette. Blandet episode og Rapid cycling er varianter innen BP. De tre andre er egne diagnoser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 9 minutter siden, kupton skrev: De har ingen god fremstilling av dette. Blandet episode og Rapid cycling er varianter innen BP. De tre andre er egne diagnoser. Det var det jeg trodde jeg også. Anonymkode: c6a64...ca8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Vanlig å differensiere utover bp1 og 2 ? I spesielt interessert kompetente miljø eller « selvfølgelig «? Ingen oppstemthet ved dystymi? Eller kan noen kjenne seg generelt bekmørk , men glimte til . Har de ( med dystemi ) høg fungering utad,el ikke mulig å utkrystallisere generelt ? Anonymkode: 7a710...e1b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 LInk, informativ . Så bare spør , men behøver ikke svar . Anonymkode: 7a710...e1b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Jeg tror jeg har en form for bipolar lidelse og har foreslått det for helsepersonell for en god stund siden. De tok ikke tråden videre på dette da, og jeg synes det blir vanskelig og flaut å skulle foreslå dette på nytt igjen. Jeg tror jeg har mest av den blandende varianten, og synes i perioder at alt er så kaotisk og utfordende at jeg virkelig ønsker å prøve ut slike medisiner, så har man i hvertfall prøvd!! Tror at denne manglende "euforien", raske ustabile svingninger og en tilsynelatende ressursterk fasade-ødelegger for at dette blir "oppdaget". Har selv tenkt borderline tidligere, men jeg tror egentlig jeg kan utelukke det. Jeg skulle gjerne hatt noen råd fra noen med litt kunnskap om dette; er bipolar en sannsylig diagnose ?- i såfall hvordan bør jeg gå frem? Jeg kan gi flere opplysninger på privat melding. Anonymkode: 4b169...0ab 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 På 3.8.2019 den 21.19, kupton skrev: De har ingen god fremstilling av dette. Blandet episode og Rapid cycling er varianter innen BP. De tre andre er egne diagnoser. Går det an å ha mest av en variant innen BP? Noen har mest av manier/hypomanier, andre har mest av depresjoner. Da kan vel noen også ha mest av blandete episoder? Anonymkode: c6a64...ca8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det an å ha mest av en variant innen BP? Noen har mest av manier/hypomanier, andre har mest av depresjoner. Da kan vel noen også ha mest av blandete episoder? Anonymkode: c6a64...ca8 Viktig for meg å få svar på det sånn at jeg ikke skal føle meg så unormal. Anonymkode: c6a64...ca8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det an å ha mest av en variant innen BP? Noen har mest av manier/hypomanier, andre har mest av depresjoner. Da kan vel noen også ha mest av blandete episoder? Anonymkode: c6a64...ca8 Ja. Statistikk gir som regel et dårlig bilde av hva som er "normalt." Gjennomsnitt er en innsnevring av hva som skjer på ytterpunktene og innover mot midten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Jeg har mest blandede episoder, der jeg har vært manisk første to ukene av innleggelsen og så deprimert noen uker. Står i epikrisen slik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 3 timer siden, elina777 skrev: Jeg har mest blandede episoder, der jeg har vært manisk første to ukene av innleggelsen og så deprimert noen uker. Står i epikrisen slik For meg arter blandet episode seg med hypomane/maniske og depressive symptomer samtidig. Veldig rart å ha det sånn, men fryktelig slitsomt. Man er liksom verken fugl eller fisk, samtidig som man nettopp er både fugl og fisk. Kan bli skikkelig gira/oppstemt, irritabel og tøysete, samtidig som jeg er så langt nede at jeg ønsker å dø. Blir også veldig likegyldig til ting, og gidder ikke å bry meg om noe. Mister hemninger også. Anonymkode: c6a64...ca8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg arter blandet episode seg med hypomane/maniske og depressive symptomer samtidig. Veldig rart å ha det sånn, men fryktelig slitsomt. Man er liksom verken fugl eller fisk, samtidig som man nettopp er både fugl og fisk. Kan bli skikkelig gira/oppstemt, irritabel og tøysete, samtidig som jeg er så langt nede at jeg ønsker å dø. Blir også veldig likegyldig til ting, og gidder ikke å bry meg om noe. Mister hemninger også. Anonymkode: c6a64...ca8 Ja det er slik jeg også forstår blandede episoder, men epikrisene mine skriver slik hos meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det an å ha mest av en variant innen BP? Noen har mest av manier/hypomanier, andre har mest av depresjoner. Da kan vel noen også ha mest av blandete episoder? Anonymkode: c6a64...ca8 Det går an. De fleste har lengst tid i depresjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 15 minutter siden, kupton skrev: Det går an. De fleste har lengst tid i depresjoner. Takk for svar Anonymkode: c6a64...ca8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.