Gå til innhold

Mulig magesår pga Ibux


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jente på 20 år har symptomer på magesår etter flere ukers bruk av Ibux ifm tannpine. Hun har en sykdom og pga sommerjobb har hun kommet seg til tannlege bare en gang. Sommerjobben er ikke på hennes bosted, så hun måtte tatt seg fri en hel dag, og da ville hun satt arbeidsgiver i knipe. 

Er magesår en legevaktsak? Er jo redd for at det er farlig. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jente på 20 år har symptomer på magesår etter flere ukers bruk av Ibux ifm tannpine. Hun har en sykdom og pga sommerjobb har hun kommet seg til tannlege bare en gang. Sommerjobben er ikke på hennes bosted, så hun måtte tatt seg fri en hel dag, og da ville hun satt arbeidsgiver i knipe. 

Er magesår en legevaktsak? Er jo redd for at det er farlig. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Finnes det ikke tannlege i nærheten av der hun har sommerjobb? Det finnes ikke fast-tannlege så hun står helt fritt til å gå dit hun vil så lenge de har en ledig time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jente på 20 år har symptomer på magesår etter flere ukers bruk av Ibux ifm tannpine. Hun har en sykdom og pga sommerjobb har hun kommet seg til tannlege bare en gang. Sommerjobben er ikke på hennes bosted, så hun måtte tatt seg fri en hel dag, og da ville hun satt arbeidsgiver i knipe. 

Er magesår en legevaktsak? Er jo redd for at det er farlig. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Hvis hun får veldig mørk/svart  avføring så ville jeg si at hun bør  oppsøke fastlegen. Legevakten er til helt akutte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jente på 20 år har symptomer på magesår etter flere ukers bruk av Ibux ifm tannpine. Hun har en sykdom og pga sommerjobb har hun kommet seg til tannlege bare en gang. Sommerjobben er ikke på hennes bosted, så hun måtte tatt seg fri en hel dag, og da ville hun satt arbeidsgiver i knipe. 

Er magesår en legevaktsak? Er jo redd for at det er farlig. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Det kommer an på hva slags symptomer hun har. 

Hun bør umiddelbart stoppe å ta ibux. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Finnes det ikke tannlege i nærheten av der hun har sommerjobb? Det finnes ikke fast-tannlege så hun står helt fritt til å gå dit hun vil så lenge de har en ledig time.

Sommerjobben er over nå. Hun ringer tannlegen i morgen. Hun var bare redd for at hun kanskje måtte på legevakta idag. Hun har magesmerter. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Det kommer an på hva slags symptomer hun har. 

Hun bør umiddelbart stoppe å ta ibux. 

Hun klarer seg ikke uten Ibux pga tannpinen.. men hun ringer tannlegen i morgen, regner med hun får time raskt. Hun har en tannsykdom. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun klarer seg ikke uten Ibux pga tannpinen.. men hun ringer tannlegen i morgen, regner med hun får time raskt. Hun har en tannsykdom. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Dette er en dårlig vurdering. Dersom hun har begynnende smerter i magen, så må ibux ikke brukes. Fortsetter kan hun ende med blødende magesår - og DET er en farlig tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, frosken skrev:

Dette er en dårlig vurdering. Dersom hun har begynnende smerter i magen, så må ibux ikke brukes. Fortsetter kan hun ende med blødende magesår - og DET er en farlig tilstand. 

Hva skal hun gjøre da? Vet du hvor smertefullt tannpine er??

Anonymkode: 39ac5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal hun gjøre da? Vet du hvor smertefullt tannpine er??

Anonymkode: 39ac5...0a9

Ja, jeg vet hvor smertefullt tannpine kan være. Men hun klarer seg godt med kun paracet noen døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, frosken skrev:

Ja, jeg vet hvor smertefullt tannpine kan være. Men hun klarer seg godt med kun paracet noen døgn. 

Hun har prøvd. Det fungerer ikke på denne smerten. Takk for svar 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har prøvd. Det fungerer ikke på denne smerten. Takk for svar 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Dette synes jeg er den reneste idioti. Hun trenger vel ikke være smertefri i dag? Dersom tannpinen er så voldsom, så burde hun jo gjort noe med dette for lenge siden. Jeg mistenker forventning om smertefrihet og den forventningen trenger man ikke innfri når det er snakk om midlertidige smerter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Dette synes jeg er den reneste idioti. Hun trenger vel ikke være smertefri i dag? Dersom tannpinen er så voldsom, så burde hun jo gjort noe med dette for lenge siden. Jeg mistenker forventning om smertefrihet og den forventningen trenger man ikke innfri når det er snakk om midlertidige smerter. 

 

Nå synes jeg du skal gi deg! 

Jeg vil ikke skrive mer om dette. Du uttaler deg om ting du ikke vet. Case closed. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti rakkern, stakkars jente. Håper hun får time hos tannlegen i morgen. Tannpine er den verste smerten man kan ha og Paracet alene funker ikke på den type smerte, funker kun i kombinasjon med Ibux. Kan hun ikke få time hos tannlegevakta idag? Går jo ikke an å ha det sånn og samtidig er Ibux skummelt når hun har symptomer på magesår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg du skal gi deg! 

Jeg vil ikke skrive mer om dette. Du uttaler deg om ting du ikke vet. Case closed. 

Anonymkode: 39ac5...0a9

Jeg vet en del om skadelige virkninger av ibux. Hun kan selvfølgelig velge å ta risikoen, men det forutsetter at hun er godt informert om hva som kan skje. 

Hvis smertene er intense, så kan hun kontakte tannlegevakt i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er magesår hun har, kan det være dritfarlig å fortsette å ta Ibux! Jeg fikk beskjed om å stoppe med en eneste gang, og jeg kan aldri ta det mer, nettopp pga magesår etter Ibuxbruk. Ta kontakt med tannlegevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt legevakt både for smerter i munn og mage. -Gitt at smertene er i den kategorien. Om ikke - prøv å ta Paracet.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, cilie skrev:

Kontakt legevakt både for smerter i munn og mage. -Gitt at smertene er i den kategorien. Om ikke - prøv å ta Paracet.

Hei cilie! Er du kjæresten til han som kaller seg for issomethingwrong? Han er Mummi og du er snorkfrøken. Så hadde passet det 

Anonymkode: eceb4...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei cilie! Er du kjæresten til han som kaller seg for issomethingwrong? Han er Mummi og du er snorkfrøken. Så hadde passet det 

Anonymkode: eceb4...a52

Ka farsken?

Anonymkode: e01cf...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...