Gå til innhold

Klipper du håret selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klipper faktisk håret selv iblant for å spare pengene. Det koster ikke mer enn 299 kr å klippe seg hos frisør i nærheten, men det er mye penger for meg. 

Jeg ble fascinert av youtube filmer der folk klipper seg selv. Jeg har fått kommentarer om at det ikke kan sees at jeg klipper meg selv og at det ser fint ut. 

Jeg var ganske misfornøyd flere ganger etter frisørtimer hvor frisøren har klippet for lite av eller at det har vært ujevnt slik at jeg måtte klippe av lange hårstrå selv. 

Klipper du håret selv? 

Anonymkode: 309e3...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu

Ja, jeg klipper håret selv innimellom for å spare penger. Selv om jeg har kort hår, har jeg fått høre at det ser "profft" ut. 😇😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klipper du håret selv? 

Anonymkode: 309e3...c24

Luggen tar jeg selv, resten tar jeg hos frisøren 1-2 ganger i året. Burde definitivt tatt meg en tur nå, det er så slitt at det ikke ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Ja, jeg klipper håret selv innimellom for å spare penger. Selv om jeg har kort hår, har jeg fått høre at det ser "profft" ut. 😇😊 

Ja det er ikke så vanskelig å få det beint. Og det er godt med de penger en kan spare på det. 

 

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Luggen tar jeg selv, resten tar jeg hos frisøren 1-2 ganger i året. Burde definitivt tatt meg en tur nå, det er så slitt at det ikke ser ut...

Synes det vanskeligste er å klippe luggen faktisk. Årsaken er at min lugg er lang og vanskelig å vite hvordan jeg skal klippe den for å få den litt mer skrådd sammen med resten av håret. Så jeg klipper den derfor i lik lengde som resten av håret  :)

Anonymkode: 309e3...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det vanskeligste er å klippe luggen faktisk. Årsaken er at min lugg er lang og vanskelig å vite hvordan jeg skal klippe den for å få den litt mer skrådd sammen med resten av håret. Så jeg klipper den derfor i lik lengde som resten av håret  :)

Anonymkode: 309e3...c24

Hvis den er like lang som resten av  håret og det er litt langt så har du vel ikke lugg? Lugg er jo når håret i pannen er kortere enn resten og når max ned til øynene. I min verden i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hvis den er like lang som resten av  håret og det er litt langt så har du vel ikke lugg? Lugg er jo når håret i pannen er kortere enn resten og når max ned til øynene. I min verden i alle fall. :)

Det er sant men jeg ønsker å skrå den litt opp men det er vanskelig. :) . Men uansett fornøyd med håret mitt. 

Anonymkode: 309e3...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg klipper ikke håret selv. På sånne ting har jeg ti tomler, men det hender at en jeg kjenner klipper luggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung og hadde dårligere råd, klippet jeg gjerne venninner og de meg. Dette når vi hadde langt hår, så det var ikke så vanskelig. Å klippe seg helt selv må være vanskelig å få pent bak, med mindre man har så langt hår at ujevnheter ikke synes.

 

Nå har også ganske langt hår og klipper meg hos frisøren 3-4 ganger i året. Er der oftere for å farge ettervekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Nei, jeg klipper ikke håret selv. På sånne ting har jeg ti tomler, men det hender at en jeg kjenner klipper luggen min.

Er mange som er veldig redde for å klippe sitt eget hår. Det er jo forståelig men jeg tenker at om det blir krise så går jeg til frisøren og fikser på det. 

Anonymkode: 309e3...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis den er like lang som resten av  håret og det er litt langt så har du vel ikke lugg? Lugg er jo når håret i pannen er kortere enn resten og når max ned til øynene. I min verden i alle fall. :)

Heter det ikke lang lugg? Aner ikke jeg altså. Men den kan være mer enn ned til øya ihvertfall. Jeg har jo kort hår, så da har jeg lugg også, men den rekker nedenfor øya, og den er lenger enn resten av håret. Hmm, kanskje jeg ikke har lugg? Men jeg mener søsteren min kaller det lugg og hun er jo frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort hår og det bør egentlig både klippes og farges hver 6. uke for at jeg ikke skal begynne å ligne for mye på en ape. Heldigvis er det mye caps om sommeren og lue om vinteren, men så skal jeg plutselig noe hvor lua må av, og da angrer jeg på at jeg ikke ringte frisøren tidligere :lol: Frisøren er søsteren min, men hun bor et stykke unna og klipp og farge betyr middag og kaffe og skravling, så jeg bør ha litt overskudd. Også bruker jeg jo et par timer bare på kjøring. Det har skjedd at jeg bare har tatt klippemaskinen rundt og latt det oppå bli litt lenger, men det er finere når det rundt blir mer gradert. Av en eller annen grunn, har jeg plutselig begynt å få krøller også, så begynner det bli langt over øra, kan jeg bare la det krølle seg litt til, så ser det ikke langt ut lenger 😂 Jeg vet ikke helt om jeg er kompfortabel med krøllene. Men frisøren sa det var skikkelig fine krøller en gang jeg kom dit med huet slik det var da jeg sto opp om morgenen. Skikkelig bustehue, men det var visst veldig fine krøller, så da tenker jeg at om de er det, er det jo ikke noe vits i å bruke tid på å få de bort.

Tror jeg bare har betalt hos frisør én gang, da var søsteren min skikkelig ille i nakken, så hun kunne ikke klippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Heter det ikke lang lugg? Aner ikke jeg altså. Men den kan være mer enn ned til øya ihvertfall. Jeg har jo kort hår, så da har jeg lugg også, men den rekker nedenfor øya, og den er lenger enn resten av håret. Hmm, kanskje jeg ikke har lugg? Men jeg mener søsteren min kaller det lugg og hun er jo frisør.

Jeg mener man har lugg dersom man kan ha den hengende ned uten at den er i veien - men jeg er ikke frisør og aner ikke hva jeg snakker om! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri klippet meg selv, og kommer ikke til å gjøre det. Jeg har kortkort hår nå og var hos en dyktig frisør som klippet det veldig fint.  Jeg har råd til å gå til frisøren så det er greit.

Anonymkode: aecac...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg mener man har lugg dersom man kan ha den hengende ned uten at den er i veien - men jeg er ikke frisør og aner ikke hva jeg snakker om! :D 

Jeg er ganske sikker på at det heter lang lugg, dersom den er lang og pannelugg/kort lugg, dersom den er kort. Skal prøve å huske å spørre om det til helga 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg mener man har lugg dersom man kan ha den hengende ned uten at den er i veien - men jeg er ikke frisør og aner ikke hva jeg snakker om! :D 

Jeg har hørt noen frisører si at jeg ikke har lugg, mens noen kaller det lang lugg.  

Merkelig nok har jeg fått svært mye kommentarer om at håret mitt ser velstelt ut etter at jeg har klippet det selv. Har klippet det 2 ganger selv i det siste. Håret mitt er langt og jeg passer på at jeg har litt lengre igjen dersom det blir styggt slik at frisør kan fikse på det. Men det er mye penger spart i å klippe det selv. 

Siste gangen da jeg var hos frisør kom jeg hjem og håpet på at kjæresten, familie og andre så det. Men ingen så det. Frisører blander seg ofte inn i hvordan jeg skal ha håret og det er jeg lei av. Frisøren hadde kun justert håret med cirka en centimeter omtrent fordi hun mente det var nok. Jeg sa at jeg ønsket kortere men hun frarådet meg det så sterkt at jeg ga etter. Dermed så det ut som om håret ikke var klippet. Jeg måtte også justere litt på det selv for det var ujevnt klippet. Nå har jeg klippet det lengre opp enn hva frisøren ville, og nå får jeg kommentarer på at håret mitt ser fint og velstelt ut.. 

Anonymkode: 309e3...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...