AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 Skrevet 5. august 2019 Jeg har en venninne med barn i barnehagealder som sliter med seg selv pga depresjon. Hun vurderer å kontakte kommunen for støttesamtaler og oppfølging. Men hun er usikker på om det er så lurt, om det kan ha noen negative konsekvenser å ha oppfølging av kommunen i forhold til barna. Og er kommunens lavterskelstilbud ment for folk med veldig store problemer/alvorlige diagnoser eller er det også for folk med "bare" depresjon? Er det bedre for henne å ha oppfølging av lege og psykolog? Anonymkode: 154e4...f57 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. august 2019 Skrevet 5. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne med barn i barnehagealder som sliter med seg selv pga depresjon. Hun vurderer å kontakte kommunen for støttesamtaler og oppfølging. Men hun er usikker på om det er så lurt, om det kan ha noen negative konsekvenser å ha oppfølging av kommunen i forhold til barna. Og er kommunens lavterskelstilbud ment for folk med veldig store problemer/alvorlige diagnoser eller er det også for folk med "bare" depresjon? Er det bedre for henne å ha oppfølging av lege og psykolog? Anonymkode: 154e4...f57 Jeg hadde oppfølging fra dagsenteret da barna vokste opp, de var bekymret både den ene og den andre. 0 Siter
kupton Skrevet 5. august 2019 Skrevet 5. august 2019 Det er jo ikke enten eller. Synes hun også bør snakke med fastlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.