Gå til innhold

Sound of music


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om jeg kan ta en femåring med på Sound of music.  Hun er svært glad i musikk og dans.

Anonymkode: 59d9d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg kan ta en femåring med på Sound of music.  Hun er svært glad i musikk og dans.

Anonymkode: 59d9d...553

Hvorfor ikke? Mener å huske at det er en usedvanlig familievennlig film uten skumle scener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Xtra skrev:

Hvorfor ikke? Mener å huske at det er en usedvanlig familievennlig film uten skumle scener.

Det er noen skumle scener der når familien er i kontakt med nazistene og må gjemme seg og flykte fra dem. 

Anonymkode: 3a575...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen skumle scener der når familien er i kontakt med nazistene og må gjemme seg og flykte fra dem. 

Anonymkode: 3a575...cea

Jo, men ikke skumlere enn at en femåring fint kan se med en voksen, vil jeg tro. Men lenge siden jeg har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke en femåring forstår flykten fra nazistene så lenge barna er sammen med foreldrene sine.

Anonymkode: 59d9d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke en femåring forstår flykten fra nazistene så lenge barna er sammen med foreldrene sine.

Anonymkode: 59d9d...553

En skal ikke undervurdere 5-åringer. Tror det blir litt viktig å forklare barnet underveis, og kanskje også snakke om det etterpå. 

Anonymkode: 3a575...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En skal ikke undervurdere 5-åringer. Tror det blir litt viktig å forklare barnet underveis, og kanskje også snakke om det etterpå. 

Anonymkode: 3a575...cea

Hvis man må sitte og forklare for barnet underveis så går man IKKE! Husk at det er fullt av andre i salen også som har betalt i dyre dommer for å se filmen eller forestillingen - jeg hadde blitt møkksur om noen hadde sittet og snakket hele tiden for å forklare handlingen for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hvis man må sitte og forklare for barnet underveis så går man IKKE! Husk at det er fullt av andre i salen også som har betalt i dyre dommer for å se filmen eller forestillingen - jeg hadde blitt møkksur om noen hadde sittet og snakket hele tiden for å forklare handlingen for noen.

Nå tenkte jeg på DVD eller Netflix i stua. Tror ikke den går på kino nå...

Anonymkode: 3a575...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvis man må sitte og forklare for barnet underveis så går man IKKE! Husk at det er fullt av andre i salen også som har betalt i dyre dommer for å se filmen eller forestillingen - jeg hadde blitt møkksur om noen hadde sittet og snakket hele tiden for å forklare handlingen for noen.

 

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvis man må sitte og forklare for barnet underveis så går man IKKE! Husk at det er fullt av andre i salen også som har betalt i dyre dommer for å se filmen eller forestillingen - jeg hadde blitt møkksur om noen hadde sittet og snakket hele tiden for å forklare handlingen for noen.

Dette er en musikal, ikke en film.  Det hadde aldri falt meg inn å sitte og snakke med noen under en forestilling.

Anonymkode: 59d9d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En skal ikke undervurdere 5-åringer. Tror det blir litt viktig å forklare barnet underveis, og kanskje også snakke om det etterpå. 

Anonymkode: 3a575...cea

Dette er en musikal som settes opp i Oslo nå til høsten.  Selvfølgelig er det viktig å svare på spørsmål som kommer etterpå, men heldigvis så oppfatter ikke barn alt som vi voksne gjør.  I hvert fall ikke på samme måte som vi voksne gjør.

Anonymkode: 59d9d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en musikal som settes opp i Oslo nå til høsten.  Selvfølgelig er det viktig å svare på spørsmål som kommer etterpå, men heldigvis så oppfatter ikke barn alt som vi voksne gjør.  I hvert fall ikke på samme måte som vi voksne gjør.

Anonymkode: 59d9d...553

Jeg tror ikke jeg hadde gjort det, som andre her sier så er nok handlingen for voksen for en 5-åring. Hva med å låne filmen på biblioteket og se den sammen først i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror ikke jeg hadde gjort det, som andre her sier så er nok handlingen for voksen for en 5-åring. Hva med å låne filmen på biblioteket og se den sammen først i alle fall?

Det er utsolgt for alle ordentlige billetter til dagforestillingene, kun plasser bakerst og det er hun for liten til.  Mange barn har glede av dans og musikk uten nødvendigvis å forstå handlingen.  En femåring forstår ikke kjærlighetssorg, men hun forstår hva en god mamma er.  Barn trenger ikke å forstå alt.

Anonymkode: 59d9d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utsolgt for alle ordentlige billetter til dagforestillingene, kun plasser bakerst og det er hun for liten til.  Mange barn har glede av dans og musikk uten nødvendigvis å forstå handlingen.  En femåring forstår ikke kjærlighetssorg, men hun forstår hva en god mamma er.  Barn trenger ikke å forstå alt.

Anonymkode: 59d9d...553

Spurte datra på 18 som så det på teateret her i byen for noen år siden og hun mener i alle fall at det ikke er noe for en 5-åring. Se filmen med henne da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen varer i 3 timer, og den er i hvert fall for lang og voksen for alle femåringer jeg kjenner. Vent i hvert fall 3 år, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, cilie skrev:

Filmen varer i 3 timer, og den er i hvert fall for lang og voksen for alle femåringer jeg kjenner. Vent i hvert fall 3 år, tenker jeg.

I dag så deler man filmer opp som man vil.  Utenom det så har jeg ikke særlig lyst å se filmen sammen med henne, men ta henne med på en musikal som er noe annet.

Anonymkode: 59d9d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I dag så deler man filmer opp som man vil

Det er jeg klar over... 

Det er jo bare å ta henne med om du mener det er passende. Jeg synes dog 5 er for ung om hun skal få noe ut av den. 

Jeg var vel 10-11 da jeg forelsket meg i filmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg kan ta en femåring med på Sound of music.  Hun er svært glad i musikk og dans.

Anonymkode: 59d9d...553

Tror du ikke hun vil synes forestillingen varer for lenge? Jeg tror ikke det er noe spesielt skummelt å gå på forestillingen, men tipper at hun vil kjede seg etterhvert. Siden billettene er såpass dyre, så hadde jeg valgt en forestilling mer rettet mot barn i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...